Strona 1 z 1

Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8bar

: 31 mar 2016, 19:58
autor: wladek-15
Cześć wszystkim z racji że niebawem będę składał następny motor 2.0 TB 124KW,
zastanawiam się nad tym małym detalem jakim jest ciśnienie oleju, które w standardzie powinno wynosić 4 około bar.

Powiedzcie mi drodzy forumowicze czemu niemieckie wehikuły mają po 8 Barów i przez to wytrzymują nawet po 500tys km, a włoskie wynalazki, które maja tylko te 4.5 bara wychodzą tylko 170 tys.

(Znudziło mi się już oglądanie zatartych Silników)
Myślę nad podniesieniem ciśnienia poprzez poprawienie wydajności pompy oleju czy ktoś przerabiał ten problem ??
Uszczelnienia turbiny powinny raczej wytrzymać.
Teoretycznie przy większym ciśnieniu oleju powinna wytwarzać się lepsza poduszka olejowa. Co za tym idzie zmniejsza się tarcie i wydłuża żywotność motoru, oraz kultura pracy silnika ;))

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 02 kwie 2016, 1:42
autor: Renegat...
Tu się kłania LAMPREDI. Zobacz jakiej długości masz korbę w VW a jaką w delcie,porównaj wagę korby z Lancii z korbą z Hondy.Długa korba =dobry moment dobra moc i duże przeciążenia na panewkach korbowych stąd ich szybsze zużycie.Rzadko kiedy lecą główne panewki.Myślę że zwiększenie ciśnienia tak wiele nie da i będzie trudne do osiągnięcia.Zastanów się co decyduje o ciśnieniu bo wydajność pompy to 2 czynnik.
W celu odpowiedzi na to pytanie należałoby złożyć 2 silniki ( 4bar i 8 bar) i porównać po jednakowej eksploatacji, co będzie trudne do osiagnięcia w warunkach domowych,a co do pompy zastosowałbym zewnętrza większa napęd np z paska.

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 02 kwie 2016, 10:33
autor: wladek-15
Przedwczoraj miałem nieprzyjemność oglądania wału z delty II 2.0 16 VT , Był przytarty tylko i wyłącznie na trzech wykorbieniach głównych od strony skrzyni... O dziwo wykorbienia korbowodowe są prawie że w idealnym stanie. auto miało tylko 78 tys km przelotu na oryginalnych nominalnych panewkach lanci :/ ....

Miałem zamiar złożyć silnik na sztukę. Następnie podłączyć pod niego silnik elektryczny, od strony skrzyni. Potem ustawiać za pomocą sprężyny zaworu upustowego pompy, ciśnienie oleju w warunkach rzeczywistych obrotów pracy silnika.
Na samym początku podłożył bym milimetrową podkładkę co teoretycznie spowoduje wzrost ciśnienia o około 2 bary. Potem sprężynę bym rozciągnąŁ , a na koniec zmieniał bym jej twardość.
Co wy na to ??

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 02 kwie 2016, 18:21
autor: Renegat...
1.Zablokować sprężynę i zobaczyć przy pomocy manometru faktyczny wydatek pompy.Podjąć dalsze kroki ze sprężyna.

Podejrzewam że ta pompa nie ma super wydatku.Pytanie dla jakich obrotów chcesz mieć 8 bar?

BTW wyżej pisałeś o wale z delty II która kupiłeś na części?Blok z tłokami bym przygarnął,napisz na priv ile byś chciał blok korba tłoki.

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 04 kwie 2016, 18:01
autor: mac1us
Pierwsze to zaślepienie kanałów wałków wyrównoważających, sprawdzenie luzów pompy oleju, ewentualnie pompa oleju z 1,9 d. Kolega po zaślepieniu kanałów wałków miał na zimnym silniku ponad 10 bar na wskaźniku co skutkowało wypłukaniem kompozytu z panewek głównych...

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 10 kwie 2016, 17:33
autor: bryś
To chyba jednak nie tędy droga , jak chcesz spalić auto podniesienie ciśnienia to najlepsze rozwiązanie
-Strzeli ci przewód od smarowania turbiny i auto się spali, sam widziałem 3 auta w ten sposób spalone !
- Układ smarowania jest dobry ale musi być drożny problem z panewkami rozwiążą łezki wyfrezowane na wale opisane było to nie raz i nie dwa !

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 10 kwie 2016, 23:15
autor: wladek-15
przejrzałem cały dział dedry, delty INTEGRALE
i nic na temat tego zabiegu z wałem nie znalazłem
w wątkach silnik przeniesienie napędu itp..

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 10 kwie 2016, 23:31
autor: Młody_H
Modifying & Tuning Fiat Lancia Twincam Engines - Guy Croft

Podstawowa książka każdego, kto dłubie w dwuwałku. ;)

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 10 kwie 2016, 23:47
autor: Renegat...
Dokładnie jak kolega wyżej pisze.Podaj swojego meila to ci wyśle całą książkę w pdf.

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 11 kwie 2016, 0:13
autor: wladek-15
już mam ale po angliku niestety:/
teraz rozumiem o co chodzi z tymi łezkami na wale... Ale czy po tym zabiegu nie trzeba dawać wału do ponownego wyważenia dynamicznego ??
Ile trzeba spiłować wału na każdym wykorbieniu ?? to się robi na oko ?? czy są jakiej współrzędne?? nie czytałem jeszcze tej knigi lecz tylko ją pobieżnie obejrzałem...
ale na pewno ją dokładnie przestudiuje;)))))
dziękuje wam drodzy koledzy za dostęp do takich informacji;) Nie spodziewałem się że są książki pisane o tym silniku heheh ;)))

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 11 kwie 2016, 9:32
autor: Renegat...
Polecam forum GC.Dużo informacji i GC czasami odpisuje.

http://www.guy-croft.com/index.php

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 01 maja 2016, 22:39
autor: evolution5
Zawór w pompie olejowej jest zaworem regulacyjnym ale tylko górnej granicy cisnienia oleju.W zakresie niskiej i sredniej predkości obrotowej (przy normalnej temperaturze pracy oleju) nic Ci nie da podkładanie podkładek pod spreżyne. To rodzaj takiego powiedzmy zaworu bezpieczenstwa.

Jest to pompa typu gerotorowego. Przy niezmiennej srednicy wypływu większe cisnienie uzyskasz albo poprzez zwiększenie obrotów (nierealne bo pędzona osiowo od wału krb.) albo zwiększenie szerokości elementu tłocznego-inna pompa.

Problemem też jest dużo większe obciążenie cieplne oleju, jego zużycie przy większych ciśnieniach.


pzdr

Re: Dedra Integrale 2.0 TB - podniesienie ciśnienia oleju>8b

: 02 maja 2016, 0:30
autor: rob_76
Przede wszystkim sucha miska olejowa, zewnętrzna pompa dwu-stopniowa (odsysająco-tłocząca), chłodnica i zbiornik oleju... Oczywiście odp. przeróbki wału, zaślepienie/usunięcie wałków balansowych, sportowe wyważenie układu korbowo-tłokowego to również podstawa...
Dodatkowo jeszcze "acu-sump" - Akumulator ciśnienia oleju - byłby na miejscu... ;)

Zgadzam się, że książka Guy'a Croft'a jest jak Biblia, jeśli chodzi o Twin Cam'y.... A on sam - jak Guru.. : ok2 :