Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 12 gru 2018, 1:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 31 mar 2016, 19:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 654
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Cześć wszystkim z racji że niebawem będę składał następny motor 2.0 TB 124KW,
zastanawiam się nad tym małym detalem jakim jest ciśnienie oleju, które w standardzie powinno wynosić 4 około bar.

Powiedzcie mi drodzy forumowicze czemu niemieckie wehikuły mają po 8 Barów i przez to wytrzymują nawet po 500tys km, a włoskie wynalazki, które maja tylko te 4.5 bara wychodzą tylko 170 tys.

(Znudziło mi się już oglądanie zatartych Silników)
Myślę nad podniesieniem ciśnienia poprzez poprawienie wydajności pompy oleju czy ktoś przerabiał ten problem ??
Uszczelnienia turbiny powinny raczej wytrzymać.
Teoretycznie przy większym ciśnieniu oleju powinna wytwarzać się lepsza poduszka olejowa. Co za tym idzie zmniejsza się tarcie i wydłuża żywotność motoru, oraz kultura pracy silnika ;))

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2016, 1:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Tu się kłania LAMPREDI. Zobacz jakiej długości masz korbę w VW a jaką w delcie,porównaj wagę korby z Lancii z korbą z Hondy.Długa korba =dobry moment dobra moc i duże przeciążenia na panewkach korbowych stąd ich szybsze zużycie.Rzadko kiedy lecą główne panewki.Myślę że zwiększenie ciśnienia tak wiele nie da i będzie trudne do osiągnięcia.Zastanów się co decyduje o ciśnieniu bo wydajność pompy to 2 czynnik.
W celu odpowiedzi na to pytanie należałoby złożyć 2 silniki ( 4bar i 8 bar) i porównać po jednakowej eksploatacji, co będzie trudne do osiagnięcia w warunkach domowych,a co do pompy zastosowałbym zewnętrza większa napęd np z paska.

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2016, 10:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 654
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Przedwczoraj miałem nieprzyjemność oglądania wału z delty II 2.0 16 VT , Był przytarty tylko i wyłącznie na trzech wykorbieniach głównych od strony skrzyni... O dziwo wykorbienia korbowodowe są prawie że w idealnym stanie. auto miało tylko 78 tys km przelotu na oryginalnych nominalnych panewkach lanci :/ ....

Miałem zamiar złożyć silnik na sztukę. Następnie podłączyć pod niego silnik elektryczny, od strony skrzyni. Potem ustawiać za pomocą sprężyny zaworu upustowego pompy, ciśnienie oleju w warunkach rzeczywistych obrotów pracy silnika.
Na samym początku podłożył bym milimetrową podkładkę co teoretycznie spowoduje wzrost ciśnienia o około 2 bary. Potem sprężynę bym rozciągnąŁ , a na koniec zmieniał bym jej twardość.
Co wy na to ??

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2016, 18:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
1.Zablokować sprężynę i zobaczyć przy pomocy manometru faktyczny wydatek pompy.Podjąć dalsze kroki ze sprężyna.

Podejrzewam że ta pompa nie ma super wydatku.Pytanie dla jakich obrotów chcesz mieć 8 bar?

BTW wyżej pisałeś o wale z delty II która kupiłeś na części?Blok z tłokami bym przygarnął,napisz na priv ile byś chciał blok korba tłoki.

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2016, 18:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
Pierwsze to zaślepienie kanałów wałków wyrównoważających, sprawdzenie luzów pompy oleju, ewentualnie pompa oleju z 1,9 d. Kolega po zaślepieniu kanałów wałków miał na zimnym silniku ponad 10 bar na wskaźniku co skutkowało wypłukaniem kompozytu z panewek głównych...


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2016, 17:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Posty: 675
Lokalizacja: KRAKÓW
To chyba jednak nie tędy droga , jak chcesz spalić auto podniesienie ciśnienia to najlepsze rozwiązanie
-Strzeli ci przewód od smarowania turbiny i auto się spali, sam widziałem 3 auta w ten sposób spalone !
- Układ smarowania jest dobry ale musi być drożny problem z panewkami rozwiążą łezki wyfrezowane na wale opisane było to nie raz i nie dwa !


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2016, 23:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 654
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
przejrzałem cały dział dedry, delty INTEGRALE
i nic na temat tego zabiegu z wałem nie znalazłem
w wątkach silnik przeniesienie napędu itp..

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2016, 23:31 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Posty: 572
Imię: Hubert
Lokalizacja: Turyn
Modifying & Tuning Fiat Lancia Twincam Engines - Guy Croft

Podstawowa książka każdego, kto dłubie w dwuwałku. ;)

_________________
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo
Alfa Romeo 164 3.0V6 12v


Na górę
PostDodany: 10 kwie 2016, 23:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Dokładnie jak kolega wyżej pisze.Podaj swojego meila to ci wyśle całą książkę w pdf.

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 11 kwie 2016, 0:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 654
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
już mam ale po angliku niestety:/
teraz rozumiem o co chodzi z tymi łezkami na wale... Ale czy po tym zabiegu nie trzeba dawać wału do ponownego wyważenia dynamicznego ??
Ile trzeba spiłować wału na każdym wykorbieniu ?? to się robi na oko ?? czy są jakiej współrzędne?? nie czytałem jeszcze tej knigi lecz tylko ją pobieżnie obejrzałem...
ale na pewno ją dokładnie przestudiuje;)))))
dziękuje wam drodzy koledzy za dostęp do takich informacji;) Nie spodziewałem się że są książki pisane o tym silniku heheh ;)))

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw Do zadań specjalnych LPG
Jest Golf 4 następca Rovera 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, KTM - EXC 300 2t,
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Dedra Integrale Życiorys Auta


Na górę
PostDodany: 11 kwie 2016, 9:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Posty: 400
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Polecam forum GC.Dużo informacji i GC czasami odpisuje.

http://www.guy-croft.com/index.php

_________________
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)


Na górę
PostDodany: 01 maja 2016, 22:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2010, 14:38
Posty: 74
Lokalizacja: Bajeczna
Zawór w pompie olejowej jest zaworem regulacyjnym ale tylko górnej granicy cisnienia oleju.W zakresie niskiej i sredniej predkości obrotowej (przy normalnej temperaturze pracy oleju) nic Ci nie da podkładanie podkładek pod spreżyne. To rodzaj takiego powiedzmy zaworu bezpieczenstwa.

Jest to pompa typu gerotorowego. Przy niezmiennej srednicy wypływu większe cisnienie uzyskasz albo poprzez zwiększenie obrotów (nierealne bo pędzona osiowo od wału krb.) albo zwiększenie szerokości elementu tłocznego-inna pompa.

Problemem też jest dużo większe obciążenie cieplne oleju, jego zużycie przy większych ciśnieniach.


pzdr


Na górę
PostDodany: 02 maja 2016, 0:30 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3384
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Przede wszystkim sucha miska olejowa, zewnętrzna pompa dwu-stopniowa (odsysająco-tłocząca), chłodnica i zbiornik oleju... Oczywiście odp. przeróbki wału, zaślepienie/usunięcie wałków balansowych, sportowe wyważenie układu korbowo-tłokowego to również podstawa...
Dodatkowo jeszcze "acu-sump" - Akumulator ciśnienia oleju - byłby na miejscu... ;)

Zgadzam się, że książka Guy'a Croft'a jest jak Biblia, jeśli chodzi o Twin Cam'y.... A on sam - jak Guru.. : ok2 :

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Honda Civic VIII 4D 1.8 140KM Anno Domini '07 - Rozum i pewność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.7D sedan 4D, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan, Renault Clio II Phase I 1.2 RN, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl