Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: wladek-15 » 25 wrz 2014, 12:35

Witam posiadam temprę kombi 2.0 113kKM 4x4 całą kompleta na chodzie i
chcę wsadzić ten napęd do dedry z silnikiem 2.0 180KM

Teraz Pytania:
1 czy płyta podłogowa kombi jest tak inna że bak paliwa nie będzie pasował do płyty sedana dedry ??
2 ktoś posiada schemat elektryczny tempry blokady tylnego dyfra ??

Musze wyciąć z tempry instalacje elektryczną i wszczepić do dedry żeby chodziła blokada dyfra tak jak w temprze

buda z tempry idzie na złom całe autko kupiłem w bardzo atrakcyjnej cenie i pragnę z niego przeszczepić cały układ napędowy:
skrzynie, sanki, dyfry, wał, i całą tylną belkę z półoskami i zwrotnicami itp.. Chce Zrobić dedrę integrale bo takich już praktycznie nie ma :/

Jakie jeszcze mogę napotkać problemy z moim planem ???

Czekam na wasze podpowiedzi pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2014, 21:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!!!
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Przeszczep Napędu Tempry 2.0 4x4 do Lanci dedry 2.0

Post autor: mac1us » 25 wrz 2014, 19:51

Pytania o podłogę raczej głupie skoro masz 2 auta w posiadaniu. Tak tył jest inny musisz przespawać podłogę z Tempry do Dedry, powinna pasować. Blokada dyfra jest dość skomplikowana bo działa do 40 km/h ma osobny moduł, dodatkowo podczas włączonej blokady jest wyłączony abs. W Dedrze integrale też jest trochę inaczej blokada rozwiązana bo jest zbiornik z podciśnieniem.

Ktora to Tempra z Krynicy czy tych okolic z przerysowanym bokiem?

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: wladek-15 » 26 wrz 2014, 9:10

tak to ta z porysowanym bokiem wiśniowa ostatnio była na allegro, z pod Krakowa. ;)
Blacharka jest w opłakanym stanie ale za to zawieszenie i silnik igła.
Samochód podobno ma przejechane 145 tys a wygląda jak by miał 1 mil 450 tys :d
Jak powiedziałem dla starszego pana ze interesuje mnie tylko kwestia mechaniczna pojazdu to wyobraź sobie ze sam przyjechał do mnie 530 km sprzedał mi je i wrócił pod Kraków autobusem i pociągiem heheh :D (chyba sam nie wierzył ze je komuś sprzeda).
Auto wizualnie nadaje się na złom. ale ja w nim widziałem projekt :>
Starszy gość przywiózł mi cały bagażnik gratów drugą skrzynie tylny dyfer reduktor przykręcany do skrzyni wał +3 półośki oraz 3 komplety felg aluminiowych oraz 2 komplety opon zima lato w dobrym stanie wszystko wraz z autem za 2 tys. zł
myślałem na początku ze kupiłem złom za 2 tys ale teraz twierdze ze nie jest aż tak źle.

PS: NIE MAM JESZCZE DEDRY HEHEHE to jest w tym najśmieszniejsze ale MAM:
1 skórzane fotele podgrzewane czarne oryginał dedra
2 Felgi wypolerowane na lustro oryginał lancia dedra 15' lato
3 Felgi oryginał ten sam model tyle ze 14' zima
3 A teraz mam kompletny napęd 4x4

(kierownica jest fajna nr allegro 4567348776) hehe może kupie:)

Auta szukam już z 3 miesiące nic nie mogę znaleźć ta z SIEDLEC dedra ma 162KM a nie 200KM oraz była składana z 3 aut strasznie zaniedbane auto. Brakuje w niej pół przodu chłodnic kolektora wydechowego turbiny.. Silnik jest lekko po demontowany a najgorsze ze drzwi zamykają się jak w traktorze:/ jednym słowem ruina. dlatego facet pokazuje jedną stronę auta bo reszta jest fatalna auto stoi na szrocie gdzie jest potężny plac z częściami używanymi z wielu aut..

sorki ze się tak rozpisałem
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2014, 18:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Kilometr [km] to nie Koń Mechaniczny [KM]!!!!
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: mac1us » 26 wrz 2014, 17:35

Spoko, szkoda że nie wiedziałem, że ten gość jest taki skłonny do negocjacji bo bym ją kupić, bo i tak cena 2500 była dobrą ceną, trudno. Ładną Dedre turbo będzie Ci ciężko znaleźć, bo będą to auta bardziej zaorane niż dedry integrale, bo tańsze. Możesz jeszcze szukać fiata marea, tempry sedan, alfy 155 być może multipli. Do reszty czyli tipo, delty 2 (oprócz hf ls), alfy 145, 146, fiata bravo, brava po małych przeróbkach napęd też da się włożyć, być może jak się ostatnio dowiedziałem to i do alfy gtv.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: wladek-15 » 26 wrz 2014, 21:27

W grę wchodzi tylko dedra 2.0 turbo miałem kiedyś dedrę ale w dieslu wychodziła 450 tys kilometrów bez większej awarii mieliśmy ja w rodzinie 16 lat i stąd taki sentyment...

Jakiś czas temu była dedra do kupienia ale z padniętym motorem na panewce zatarta we Wrocławiu, wiśniowa z czarnym zderzakiem przednim i niby malinka ładnie utrzymana... tego samego dnia co ją znalazłem już lawety szukałem 500 kilometrów miałem w jedną stronę. Niestety nie zdążyłem uciekła mi poszła za 1500 zł ;/ miała skóry klime i sekwencyjny gaz do dziś żałuje mogłem zadatek wpłacić. :/

Silnik może być zatarty. Sam zrobię kapitalny remont mam swój zakład elektromechaniczny...;)
Dla mnie jeszcze lepiej bo cena wtedy jest śmieszna, a jak zrobię sam remoncik to wtedy wiem że na tym pojeżdżę
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: wladek-15 » 27 wrz 2014, 8:18

Wracając do meritum tematu, czy ktoś posiada schemat elektryczny blokady dyferencjału tempry ??
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: MaciekTTT » 27 wrz 2014, 23:32

ta wiśniowa Dedra z Wrocławia nie poszła, bo koleś do mnie dzwonił w sprawie serducha do niej, bo postanowił ją zrobić. Co do schematu, może coś na T/T team coś jest. Blokada jest połączona z ABS-em, wiem bo sam kupiłem swego czasu Tempre 4x4 dla napędów, tylko ja dałem śmieszne 400 zł :P. Będę miał chwilkę, to zobaczę czy gdzieś nie posiadam takiego schematu.
Dzidziuś

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: wladek-15 » 28 wrz 2014, 13:12

MaciekTTT i jak udał ci się ten przeszczep napędu? dużo wyrywałeś wiązki z tempry?
cena 400 zł jest naprawdę śmieszna na złomie dostał by drugie tyle hehe ;)
Ja myślałem że się sprzedała ta dedra dzwoniłem w sprawie kupna około godziny 11 rozmawiałem z panem gdzieś z godzine, transport juz szykowałem, a około 17 widzę aukcji już nie ma. więc myślałem ze się sprzedała i więcej nie dzwoniłem.
I jak myślisz dostał drugi motor gdzieś? jeździ ta dedra dalej czy sztoi lub poszła na złom?? :/

odnośnie napędów znalazłem tylko takie fotki poglądowe
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: MaciekTTT » 29 wrz 2014, 16:04

blokada dyfra w Temprze też jest wysterowana zbiornikiem podciśnienia tak jak w Dedrze. Tak jak pisał mac1us, abs jest połączony z blokadą do 40km/h, poźniej z automatu włącza się abs i blokada przestaję działać. Co do instalacji, na razi mam całą wiązkę z Tempry. Muszę jeszcze poskładać wiązkę silnika z Kappy 16vt, bo napędy będą z silnikiem od Kapiszona.
Dzidziuś

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: wladek-15 » 30 wrz 2014, 13:40

Niestety zmieniły mi się plany
Musze zrezygnować z planu przekładki napędów z tempry
Dla tego sprzedaje ją w całości i może ktoś inny ma ochotę na tą przekładke
pozdrawiam

link z ofertą
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=9&t=65931
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
Ama
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 649
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:31
Imię: Lancia Dedra
Lokalizacja: Lancia Dedra

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: Ama » 01 paź 2014, 23:35

Witam, podczepie się do tematu z ciekawości bo mam podobny plan tylko że z napędem na sam przód. Można kupić Dedrę nawet z silnikiem 1.6 i wsadzić do niej 2.0 8v? Czy są jakieś różnice? Pozdrawiam! :)
Lancia Dedra 2.0 TURBO Digital >>>KLIK!!<<<
Lancia Dedra 2.0 AUTOMATIC >>>KLIK!!!<<<
Lancia Lybra 2.0 20v Emblema >>>KLIK!!!<<<
797775281 - dzwońta o każdej porze dnia i nocy ;)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: vanisch » 02 paź 2014, 18:29

Nie ma różnic, poza amortyzatorami i sprężynami, 1.6 jest lżejsze.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: GrimlocK » 02 paź 2014, 21:08

vanisch pisze:Nie ma różnic, poza amortyzatorami i sprężynami, 1.6 jest lżejsze.
A nie jest tak jak w Delcie, że 1.6 ma węższe wahacze i hamulce o mniejszej średnicy (najbiedniejsze wersje na dodatek bęben z tyłu)? Nie miałem Dedry, a wiem, że np. pomiędzy Bravo 1.6 a 2.0 też są różnice własnie w wahaczach i hamulcach + zawieszenie.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: mac1us » 02 paź 2014, 21:14

Każda Dedra ma wąskie wahacze, a np. każda Marea ma szerokie. Tak Dedra 1,6 ma nie wentylowane tarcze z przodu i bębny z tyłu, ale wystarczy pomyśleć, wiedzieć co od czego i można spokojnie zmienić. Ja np. w Fiacie Brava mam wentylowane z przodu i tarcze z tyłu.
Fiat Bravo 1,6 a 2,0 hgt różniły się wieloma rzeczami, zawieszenie, błotniki, zderzak też inny.

Przełożenie do Dedry 2,0 8v to raczej bezsens jeśli ma się kupować części.
Na miejscu założyciela wątku też wolałbym kupić oryginalną Dedre Integrale niż składać, a może właśnie to chce zrobić...

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Dedra 2.0 - przeszczep napędu z Tempry 2.0 4x4

Post autor: GrimlocK » 02 paź 2014, 22:18

mac1us pisze:Każda Dedra ma wąskie wahacze, a np. każda Marea ma szerokie. Tak Dedra 1,6 ma nie wentylowane tarcze z przodu i bębny z tyłu, ale wystarczy pomyśleć, wiedzieć co od czego i można spokojnie zmienić. Ja np. w Fiacie Brava mam wentylowane z przodu i tarcze z tyłu.
Fiat Bravo 1,6 a 2,0 hgt różniły się wieloma rzeczami, zawieszenie, błotniki, zderzak też inny.

Przełożenie do Dedry 2,0 8v to raczej bezsens jeśli ma się kupować części.
Na miejscu założyciela wątku też wolałbym kupić oryginalną Dedre Integrale niż składać, a może właśnie to chce zrobić...
Tak tak, wiem o tym :) Po prostu ciekawiło mnie czy Dedry też się różnią tak jak Delta 2. Wychodzi więc na to, że Delta z szerokim wahaczem będzie się lepiej prowadzić ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”