Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Awatar użytkownika
kubolx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: kubolx » 24 lip 2006, 19:26

Witam szanownych Ekspertów !!! Mam problem. W mojej Lancii Dedrze Integrale coś warczy w silniku. Zaczyna przy okolo 3 tys. obr. Wydaje mi się że odgłosy dochodzą z okolic głowicy. Niedawno ruszałem rozrząd, wydaje mi się, że jest dobrze ustawiony, ale to właśnie od tamtej pory zaczal sie ten problem. Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb? POmocy :!:
Krwistoczerwona Dedra Integrale :)
POWERED BY ELPIDŻI :P
w sekwencji na szczescie :)
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Re: Coś warczy w silniku :/

Post autor: mario09 » 24 lip 2006, 22:19

"kubolx" pisze:...Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb?
Mozliwe.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Coś warczy w silniku :/

Post autor: schab » 25 lip 2006, 8:18

"kubolx" pisze:Witam szanownych Ekspertów !!! Mam problem. W mojej Lancii Dedrze Integrale coś warczy w silniku. Zaczyna przy okolo 3 tys. obr. Wydaje mi się że odgłosy dochodzą z okolic głowicy. Niedawno ruszałem rozrząd, wydaje mi się, że jest dobrze ustawiony, ale to właśnie od tamtej pory zaczal sie ten problem. Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb? POmocy :!:
Nie dowiesz się tego dopóki nie sprawdzisz . A żeby sprawdzić - musisz zdjąć koło pasowe alternatora , bo dopiero pod nim będzie widoczny znak do ustawiania rozrządu . Dalej jest prosto - kręcąc wałem ustawiasz znaki na górnych kołach - dokładnie na "ostrzu " trójkącików wytłoczonych w blasze obudowy rozrządu , a znacznik na dolnym kole - na nadlew na bloku silnika . Jeżeli się nie pokrywają - trzeba popuścić napinacz paska i ustawić .
Jeżeli słyszysz warkot w silniku - to mogą być odgłosy tłoków spotykających się z zaworami . Grozi to albo wybiciem dziur w denku tłoków , albo pokrzywieniem zaworów . Na pewno też nie wychodzi na zdrowie panewkom i sworzniom tłokowym . Zdecydowanie nie odpalaj nawet silnika do usunięcia usterki !
Jeszcze jedno - zdejmując koło pasowe alternatora - zaznacz jego położenie , bo pomimo tego , że śruby mocujące je do podstawy są asymetrycznie rozmieszczone , można się pomylić i przykręcić je w innym położeniu ( mnie się udało ) . W związku z tym , że na tym kole pasowym są wypustki , które zlicza czujnik położenia wału korbowego - złożenie koła w innej pozycji spowoduje przestawienie zapłonu o 90 , 180 albo o 270' , a tym samym uniemożliwi pracę silnika !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Re: Coś warczy w silniku :/

Post autor: mario09 » 25 lip 2006, 9:48

"schab" pisze:...Jeszcze jedno - zdejmując koło pasowe alternatora - zaznacz jego położenie , bo pomimo tego , że śruby mocujące je do podstawy są asymetrycznie rozmieszczone , można się pomylić i przykręcić je w innym położeniu ( mnie się udało ) . W związku z tym , że na tym kole pasowym są wypustki , które zlicza czujnik położenia wału korbowego - złożenie koła w innej pozycji spowoduje przestawienie zapłonu o 90 , 180 albo o 270' , a tym samym uniemożliwi pracę silnika !
yyy
Cos niedokladnie. Chyba chodzi o kolo pasowe napedzajace (przy okazji) paskiem wielorowkowym alternator. Zreszta, tego kola wcale nie trzeba zdejmowac bo oznaczenie jest na plastikowej obudowie rozrzadu i musi sie ono pokrywac z oznaczeniem na tymze kole, natomiast trzeba zdjac prawe kolo i nadkole aby to sprawdzic.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Coś warczy w silniku :/

Post autor: schab » 25 lip 2006, 10:52

"mario09" pisze:Cos niedokladnie. Chyba chodzi o kolo pasowe napedzajace (przy okazji) paskiem wielorowkowym alternator. Zreszta, tego kola wcale nie trzeba zdejmowac bo oznaczenie jest na plastikowej obudowie rozrzadu i musi sie ono pokrywac z oznaczeniem na tymze kole, natomiast trzeba zdjac prawe kolo i nadkole aby to sprawdzic.
Otóż znaki na kole napędzającym alternator nie pokrywają się ze znakami , które są pod kółkiem ! Poza tym , jeżeli okazałoby się , że pasek jest przesunięty o jeden ząbek - jak widzisz popuszczanie napinacza paska rozrządu , przesuwanie paska i ponowne napięcie go - bez zdejmowania obudowy rozrządu ? A przy zdjętej obudowie jak w takim razie ustawić znaki na dole , jeśli koło pasowe zasłania nadlew na bloku ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: mario09 » 25 lip 2006, 12:29

To kolko nazywa sie "fachowo" kolo foniczne - smieszna nazwa, dosc niedawno sie o tym dowiedzialem :wink:
W 2,0 (zarowno 8v jak i 16v) do samego sprawdzenia zupelnie wystarczy to co napisalem wczesniej. Oczywiscie, ze znaki na kole napedzajacym alternator nie pokrywaja sie bo i nie moga sie pokrywac. Oznaczenie na plastikowej obudowie rozrzadu musi sie pokryc ze znakiem na tym kole. Jest to wlasnie po to aby skontrolowac rozrzad i zaplon m.in. stroboskopem. Do regulacji oczywiscie trzeba demontowac obudowe, a w pierwszej kolejowci zdemontowac pasek napedzajacy alternator, jednak aby sprawdzic poprawnosc montarzu rozrzadu nie widze takiej koniecznosci.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
kubolx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: kubolx » 25 lip 2006, 17:20

Czyli jeszcze raz. Na kole pasowym sa znaki i musza sie pokrywac z tymi na plastikowej obudowie w momencie kiedy kola rozrzadu sa w pozycji "na dziurkach". Druga metoda to ustawienie znaku na kole na wale zgodnie z nadlewem na bloku. Ale teraz pytanie ktory to nadlew. Na ktorej mniej wiecej sie on znajduje? Dziekuje za pomoc
Krwistoczerwona Dedra Integrale :)
POWERED BY ELPIDŻI :P
w sekwencji na szczescie :)
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: mario09 » 25 lip 2006, 18:01

"kubolx" pisze:...Na kole pasowym sa znaki i musza sie pokrywac z tymi na plastikowej obudowie w momencie kiedy kola rozrzadu sa w pozycji "na dziurkach"...
Jeden znak.
Poczytaj ten watek moze cos sie rozjasni.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: DeviLL » 25 lip 2006, 18:46

A moze czujnik polozenia walu do wymiany ? Obadaj to odlaczajac/zalaczajac tegeska na swiece i jak nie slyszysz zadnego efektu na 1 cyl tzn ,ze to to . Silnik przy tej usterce pracuje niezbyt rowno i wogole bue

Awatar użytkownika
kubolx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: kubolx » 02 sie 2006, 17:40

Warczało, warczało i się nawarczało :P Prawdopodobnie przytarła się panewka. Dojechałem do skrzyżowania zabujało obrotami, silnik zgasł a rozrusznik nie miał siły przekręcić. Paski całe, wszystko wygląda na dobre. Przepchnąłem samochód kawałek na piątym biegu, silnik się przekręcił i zapaliłem z rozrusznika. Pracuje równo na wolnych obrotach, na wyższych zaczynają się stuki, tak około 3 tys i jak dla mnie to panewka. Szanowni Eksperci czy trudno jest się dostać do panewek? Jakie są ich ceny, rozmiary itp. ???

Kolejny problem to ciągły wyciek oleju w okolicach Turbo. Nie wiem skąd sie ten olej tam bierze bo uszczelka pod glowicą nowa, dziś zmieniłem tą pod obudową wałka rozrządu ale mam wrażenie, że troche się sączy. Proszę o pomoc i dzięki z góry !!!
Krwistoczerwona Dedra Integrale :)
POWERED BY ELPIDŻI :P
w sekwencji na szczescie :)
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: mario09 » 02 sie 2006, 18:25

No to niefajnie. Jak obrocilo panewke to tylko wyjecie silnika, szlif walu no i ewentualne osiowanie bo po przekreceniu panewki rozne rzeczy sa mozliwe. Ja orientowalem sie ile kosztuja panewki kiedy robilem remont w swojej Themie. Federal Mogul komplet (glowne+korby) 100zl. Cale szczescie dostalem w prezencie komplet oryginalow Fiat/Lancia : yesyes : . Do tego dochodzi planowanie glowicy+poglebianie gniazd zaworow (jednoczesnie trzeba przeszlifowac przylgnie i je dotrzec), uszczelki itp. koszt - nie powiem, nie bede straszyl :wink:
Posprawdzaj inne ewentualnosci, bo szkoda rozbierac silnik jesli okaze sie zupelnie cos innego.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Dedra Integrale - coś warczy w silniku

Post autor: Luckyy » 02 sie 2006, 19:04

i o to potwierdzenie podejscia ARASa do zakupionej DEDRY INTEGRALE - WSZYSTKO rozebrac i poskladac, inaczej nie pojezdzi za dlugo ...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”