Strona 1 z 1

Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 15 wrz 2010, 23:16
autor: wróbel
jak w temacie, orientuje sie ktoś czym sie różni komputer od 16V a od 8V.

podobno u siebie mam ECU od 16V a silnik jest 8V- auto działa i pali normalnie jakos ale jest na dotarciu wiec nie testuje jej zbyt intensywnie:)

pzdr

Re: komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 15 wrz 2010, 23:28
autor: lancia1969
wróbel pisze:jak w temacie, orientuje sie ktoś czym sie różni komputer od 16V a od 8V.

podobno u siebie mam ECU od 16V a silnik jest 8V- auto działa i pali normalnie jakos ale jest na dotarciu wiec nie testuje jej zbyt intensywnie:)

pzdr
Ile masz map sensorów?
A najlepiej podaj oznaczenie ECU to zaraz albo bedziesz w niebie albo grzecznie wrócisz na ziemie ;)

Re: komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 16 wrz 2010, 1:03
autor: bassman
Nawet nie podałeś modelu samochodu, nie wspominając już o silniku i jego rodzaju zasilania...
Profil też masz nieuzupełniony...
Przywitanie też potraktowałeś jako zbędne...

Pozdrawiam.

Re: komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 16 wrz 2010, 1:38
autor: lancia1969
bassman pisze:Nawet nie podałeś modelu samochodu, nie wspominając już o silniku i jego rodzaju zasilania...
Profil też masz nieuzupełniony...
Przywitanie też potraktowałeś jako zbędne...

Pozdrawiam.
Przywitał się , przywitał ;) :link: :D

Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 16 wrz 2010, 13:21
autor: Pepto
Bardzo mało możliwe, żeby silnik 16v odpalił na kompie z 8v (przynajmniej jeśli osprzęt jest oryginalny).
W 8v są wtryski IW 025/01 (żółte końcówki) i są to wtryski nisko-ohmowe (sterowanie peak& hold), w 16v są już IW 058 wysoko-ohmowe.
Jak koledzy wcześniej napisali, podaj numer komputera, jakieś zdjęcie z pod maski (zobaczymy jaki układ zapłonowy) oraz kolor wtrysków to coś pomożemy, ewentualnie jaki map sensor (APS 02/07 215kPa lub APS 02/03 300kPa).

Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 16 wrz 2010, 15:08
autor: lancia1969
Mylisz się Pepto ;) pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....

Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 16 wrz 2010, 15:34
autor: Pepto
lancia1969 pisze:Mylisz się Pepto ;) pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....
No skoro sprawdzone to da to się w sumie wytłuamczyć, bo sygnał napięciowy z map i tak będzie niski przy zamkniętej przepustnicy (TPS, CLT, IAT będzie podobne więc tu problemu nie ma) ale co z wysterowaniem wtrysków czy czasem IAW w 8v nie miało "resitor pack'a", co by zabezpieczyć tranzystory mocy.

Co do kompów z wolnossaka to ofc. dopóki nie zamkniesz zakresu 100kPa to będzie jakoś jechać :P

Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 16 wrz 2010, 23:21
autor: lancia1969
Pepto pisze:
lancia1969 pisze:Mylisz się Pepto ;) pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....
No skoro sprawdzone to da to się w sumie wytłuamczyć, bo sygnał napięciowy z map i tak będzie niski przy zamkniętej przepustnicy (TPS, CLT, IAT będzie podobne więc tu problemu nie ma)
Dokładnie jest tak jak piszesz : ok2 : , można to ominąć dokładając drugiego -Map-a , stroisz CO na minimum i da się jeździć - nawet powiem że jest dość miły dól ( lepszy od oryginału) a góra bardziej żwawa ale nie ma szału co do mocy , w zależności od kondycji silnika tak +5 do 10 KM natomiast poprzez bardziej agresywną charakterystykę doładowania moment idzie szybciej w górę - odczucia dużo przyjemniejsze

Pepto pisze: ale co z wysterowaniem wtrysków czy czasem IAW w 8v nie miało "resitor pack'a", co by zabezpieczyć tranzystory mocy.
No własnie miało ale wkładamy ECU z 16V który miał niskoomówki.
Pepto pisze: Co do kompów z wolnossaka to ofc. dopóki nie zamkniesz zakresu 100kPa to będzie jakoś jechać :P
Też oszukasz... wkładając rezystor 500om na piny , problemem jest natychmiastowe zubożenie mieszanki powyżej 0,4 bar, wniosek jest taki że można komputer z atmosfery spokojnie wykorzystać do założenia soft turbo takie pierdnięcie w kolektorek silnika atmosferycznego nawet 0,2 bar a dodatkowo prosty układ z 5-tym wtryskiem na mikroswitchu dałoby baaardzo dużo frajdy w sumie niewielkim kosztem.

Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 04 sty 2011, 12:46
autor: wróbel
długo mnie nie było, szukałem na brytyjskich forach odpowiedzi co zrobic z tym moim przypadkiem, okazało sie że evo 8v chodziły na dwóch map sensorach i instalacji od 16V, odpowiednio zmapowanej. teraz jestem na etapie wymiany turbo na mniejsze troche żeby sie auto zbierało lepiej od dołu. zastosowałem turbine mitsubishi te05 z saaba 900, z powiększonym kompresorem, wystarcza do ok 250-280KM więc da rade a zbiera sie juz od 2200obr/min a nie jak ten mastodont oryginalny od 3500...

miałem problem - jak pojechałem na tor troche posmigać to mi zachlapało pół silnika olejem aż wylatywało lewym kołem a po zdjęciu węża od IC wylałem z niego ok 100ml oleju... dlatego turbo wymienilem bo zdaje sie że leciało korpusem.

wracając do tematu- mam silnik 8v w aucie które kiedys było 16v i cały osprzęt został od 16v poza skrzynią i silnikiem.

Re: Delta Integrale - komputer 8V a 16V jakie różnice?

: 04 sty 2011, 12:51
autor: wróbel
aha, wtryskiwacze są wsadzone też od saaba- wysokooporowe, 16ohm jeśli dobrze pamietam, o wydajności 260cc