Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 6:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 15 wrz 2010, 23:16 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 wrz 2010, 23:06
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
jak w temacie, orientuje sie ktoś czym sie różni komputer od 16V a od 8V.

podobno u siebie mam ECU od 16V a silnik jest 8V- auto działa i pali normalnie jakos ale jest na dotarciu wiec nie testuje jej zbyt intensywnie:)

pzdr


Na górę
PostDodany: 15 wrz 2010, 23:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
wróbel pisze:
jak w temacie, orientuje sie ktoś czym sie różni komputer od 16V a od 8V.

podobno u siebie mam ECU od 16V a silnik jest 8V- auto działa i pali normalnie jakos ale jest na dotarciu wiec nie testuje jej zbyt intensywnie:)

pzdr
Ile masz map sensorów?
A najlepiej podaj oznaczenie ECU to zaraz albo bedziesz w niebie albo grzecznie wrócisz na ziemie ;)

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2010, 1:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Nawet nie podałeś modelu samochodu, nie wspominając już o silniku i jego rodzaju zasilania...
Profil też masz nieuzupełniony...
Przywitanie też potraktowałeś jako zbędne...

Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2010, 1:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
bassman pisze:
Nawet nie podałeś modelu samochodu, nie wspominając już o silniku i jego rodzaju zasilania...
Profil też masz nieuzupełniony...
Przywitanie też potraktowałeś jako zbędne...

Pozdrawiam.
Przywitał się , przywitał ;) :link: :D

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2010, 13:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Posty: 273
Lokalizacja: Łódź
Bardzo mało możliwe, żeby silnik 16v odpalił na kompie z 8v (przynajmniej jeśli osprzęt jest oryginalny).
W 8v są wtryski IW 025/01 (żółte końcówki) i są to wtryski nisko-ohmowe (sterowanie peak& hold), w 16v są już IW 058 wysoko-ohmowe.
Jak koledzy wcześniej napisali, podaj numer komputera, jakieś zdjęcie z pod maski (zobaczymy jaki układ zapłonowy) oraz kolor wtrysków to coś pomożemy, ewentualnie jaki map sensor (APS 02/07 215kPa lub APS 02/03 300kPa).


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2010, 15:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
Mylisz się Pepto ;) pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2010, 15:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Posty: 273
Lokalizacja: Łódź
lancia1969 pisze:
Mylisz się Pepto ;) pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....
No skoro sprawdzone to da to się w sumie wytłuamczyć, bo sygnał napięciowy z map i tak będzie niski przy zamkniętej przepustnicy (TPS, CLT, IAT będzie podobne więc tu problemu nie ma) ale co z wysterowaniem wtrysków czy czasem IAW w 8v nie miało "resitor pack'a", co by zabezpieczyć tranzystory mocy.

Co do kompów z wolnossaka to ofc. dopóki nie zamkniesz zakresu 100kPa to będzie jakoś jechać :P


Na górę
PostDodany: 16 wrz 2010, 23:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Posty: 2055
Lokalizacja: ????-???
Pepto pisze:
lancia1969 pisze:
Mylisz się Pepto ;) pali i to całkiem przyzwoicie - tylko bez odpowiednich modów nie jedzie -ale zapala a chodzi tak równiótko że aż przyjemnie tylko po dodaniu gazu zaczynają się schody , mało tego pali nawet na kompie z wolnossaka tempra , tipo ,itp itd tylko musi to być seria IAW 8....
No skoro sprawdzone to da to się w sumie wytłuamczyć, bo sygnał napięciowy z map i tak będzie niski przy zamkniętej przepustnicy (TPS, CLT, IAT będzie podobne więc tu problemu nie ma)
Dokładnie jest tak jak piszesz : ok2 : , można to ominąć dokładając drugiego -Map-a , stroisz CO na minimum i da się jeździć - nawet powiem że jest dość miły dól ( lepszy od oryginału) a góra bardziej żwawa ale nie ma szału co do mocy , w zależności od kondycji silnika tak +5 do 10 KM natomiast poprzez bardziej agresywną charakterystykę doładowania moment idzie szybciej w górę - odczucia dużo przyjemniejsze

Pepto pisze:
ale co z wysterowaniem wtrysków czy czasem IAW w 8v nie miało "resitor pack'a", co by zabezpieczyć tranzystory mocy.
No własnie miało ale wkładamy ECU z 16V który miał niskoomówki.
Pepto pisze:
Co do kompów z wolnossaka to ofc. dopóki nie zamkniesz zakresu 100kPa to będzie jakoś jechać :P
Też oszukasz... wkładając rezystor 500om na piny , problemem jest natychmiastowe zubożenie mieszanki powyżej 0,4 bar, wniosek jest taki że można komputer z atmosfery spokojnie wykorzystać do założenia soft turbo takie pierdnięcie w kolektorek silnika atmosferycznego nawet 0,2 bar a dodatkowo prosty układ z 5-tym wtryskiem na mikroswitchu dałoby baaardzo dużo frajdy w sumie niewielkim kosztem.

_________________
Grzegorz

GG 13364997


Na górę
PostDodany: 04 sty 2011, 12:46 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 wrz 2010, 23:06
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
długo mnie nie było, szukałem na brytyjskich forach odpowiedzi co zrobic z tym moim przypadkiem, okazało sie że evo 8v chodziły na dwóch map sensorach i instalacji od 16V, odpowiednio zmapowanej. teraz jestem na etapie wymiany turbo na mniejsze troche żeby sie auto zbierało lepiej od dołu. zastosowałem turbine mitsubishi te05 z saaba 900, z powiększonym kompresorem, wystarcza do ok 250-280KM więc da rade a zbiera sie juz od 2200obr/min a nie jak ten mastodont oryginalny od 3500...

miałem problem - jak pojechałem na tor troche posmigać to mi zachlapało pół silnika olejem aż wylatywało lewym kołem a po zdjęciu węża od IC wylałem z niego ok 100ml oleju... dlatego turbo wymienilem bo zdaje sie że leciało korpusem.

wracając do tematu- mam silnik 8v w aucie które kiedys było 16v i cały osprzęt został od 16v poza skrzynią i silnikiem.


Załączniki:
20100722.jpg
20100722.jpg [ 207 KiB | Przejrzano 5846 razy ]
Komentarz: silnik zaraz po zainstalowaniu
20100722(001).jpg
20100722(001).jpg [ 198 KiB | Przejrzano 5846 razy ]
Na górę
PostDodany: 04 sty 2011, 12:51 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 15 wrz 2010, 23:06
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
aha, wtryskiwacze są wsadzone też od saaba- wysokooporowe, 16ohm jeśli dobrze pamietam, o wydajności 260cc


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl