Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 14:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 cze 2010, 15:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Posty: 164
Lokalizacja: Częstochowa
Witam, brakuje mi już pomysłów, więc piszę:

Otóż ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą, ponieważ mi ją dmuchnęło (znowu) :/

Co się okazało, to przy ostatniej wymianie uszczelki pod głowicą, głowica była już tak niska, że nie nadawała się planowania (widocznie jej nawet nie mierzyli), dlatego dmuchnęło ją znowu.

Teraz kupiłem drugą, świeżą głowicę, wymieniłem wszystkie uszczelniacze, zaworki, uszczelki, olej, płyn w chłodnicy wszystko ustawione i złożone. Problem w tym, że czy to na luzie, czy podczas jazdy, powyżej 4,5 tyś obr/min zapala mi się kontrolka wtrysku. Podczas jazdy gdy kontrolka się zapala to wyraźnie czuć, że auto słabiej ciągnie. Przy 5,5-6 tyś zachowuje się jakby brakowało jej paliwa (przerywa). Normalnie odcięcie jest przy 7,6tyś.
Kontrolka się zapala i nie gaśnie, dopiero jak zgaszę auto i ponownie odpalę to jest ok, ale powyżej tych 4,5tyś. jest to samo.

-TPS ustawiony
-zapłon ustawiony
-masy na cewce przeczyszczone
-czujniki ok
-zmiana ciśnienia paliwa na regulatorze nic nie daje.

Pompa paliwa Walbro 255l/h
Świece, kable, kopułka ok

Pozostał mi jedynie filtr paliwa, stary jest i może zassał jakiś syf.


Wcześniej się nic takiego nie działo, ciągnęła do samego końca, dawniej był problem gdy miałem na tyle paliwa,że paliła się rezerwa to przy wysokich obrotach szarpała, więc wymieniłem oryginalną pompę na Walbro i problem zniknął.

Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe sugestie.


Na górę
PostDodany: 13 cze 2010, 22:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Posty: 273
Lokalizacja: Łódź
Kontrolka "wtrysku' (czerwony symbol wtryskiwacza), nie oznacza wcale że dosłownie błąd dotyczy układu wtryskowego, jest to ogólny błąd sterowania silnikiem i może tyczyć się wielu jego elementów. Skoro już jakiś błąd łapie to będzie on zapisany w pamięci, podłącz się poprzez 3pinowe złącze diagnostyczne (można to zrobić poprzez mnogą ilość interfejsów KTS, Fiat Scan, Euroscan itd.) i jak już będziemy znali kod usterki coś będzie można uradzić.


Na górę
PostDodany: 13 cze 2010, 22:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Posty: 164
Lokalizacja: Częstochowa
Problem w tym, że podpinałem już u kilku mechaników i żaden interfejs nie widzi mojego auta ;/

Jakiś trop już mam, więc będę nim podążał :)


Na górę
PostDodany: 13 cze 2010, 23:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 459
Lokalizacja: Będzin
Witam..ja mam interface który na 99% będzie widział się z twoim kompem, silnik tez jako tako znam,nie wersje turbo ale zawsze to cos bo mam dedre ,mechanikiem nie jestem wytrawnym ale pojecie mam :D
Jeśli chciałoby ci się wybrać do Będzina w przyszły weekend to można spokojnie przy kawie kompa podłączyć i zobaczyć co i jak.

Pozdrawiam

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 04 sie 2010, 19:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Posty: 164
Lokalizacja: Częstochowa
problem wciąż tkwi, dzisiaj sprawdziłem ciśnienie na listwie i zostało ustawione na 2,7Bar, na wolnych obrotach.

Po wciśnięciu gazu to ciśnienie drastycznie spada i przy ok 5500tyś obr/min silnik przerywa tak jakby właśnie brakowało paliwa. Pompa jest Walbro 255l/h z tym, że jakiś czas temu prawie brakło mi paliwa i po tym fakcie auto zaczęło strzelać, szarpać ( po kilku dniach to całkiem ustało) Potem była zmieniana głowica i po poskładaniu wystąpił problem z tym brakiem paliwa i zapalającą się kontrolką wtrysku. Jutro będę wkładał starą (seryjną) pompę paliwa.

Po ustawieniu ciśnienia paliwa na listwie kontrolka wtrysku już w ogóle nie gaśnie.

Kolejna sprawa to filtr paliwa, dzisiaj go wymieniłem i co się okazało, to stary filtr był założony na odwrót, było tak cały czas odkąd kupiłem auto, czyli już ponad 3 lata i nie było problemów. Nowy filtr włożyłem już tak jak trzeba.


Na górę
PostDodany: 04 sie 2010, 22:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Posty: 2297
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
w mojej delcie z silnikiem dedry 8V turbo miałem podobny problem tzn przy wysokich obrotach brakowało mocy-powodem był czujnik znajdujący się w aparacie zapłonowym za palcem-taki magnetyczny-czujnik halla -tak się nazywał jak go kupowałem-koszt 45 zł czy coś takiego i teraz zasuwam jak należy

_________________
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd


Na górę
PostDodany: 05 sie 2010, 0:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Posty: 2710
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Sprawdź czy masz szczelne połączenie pompy paliwa z wyjściem z baku. Ja w Themie miałem uwalony wężyk na tym odcinku i mi ciśnienie gubiła. Jak było mało paliwa to nie szła do przodu powyżej 4000 ;) z tym ze mi się nic nie świeciło na infocenter... no bo jak się miało świecić... ;)

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
PostDodany: 05 sie 2010, 15:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Posty: 164
Lokalizacja: Częstochowa
I znowu nic nowego. Pompy zamienione i dalej to samo.

Ciśnienie paliwa na listwie ustawione na 2,3 Bar
Rozrząd dobrze ustawiony
Zapłon ustawiony
Tps też ustawiony (chyba dobrze)
Regulator ciśnienia sprawny
Napięcie na pompie prawidłowe
Przewody przy pompie wymienione na nowe

Pozostaje chyba tylko podłączyć pod komputer, ale niestety żaden z 4 mechaników u których dzisiaj byłem się nie połączył...

Objaw cały czas ten sam. Pali się kontrolka wtrysku.
Przy przegazowaniu na postoju auto wkręca się, ale powyżej 5 tyś słychać, że zaczyna przerywać, ( takie prrrrrrr :) )
Podczas jazdy auto ciągnie do 5 -5,3tyś obr i też jest prrrrr


Na górę
PostDodany: 05 sie 2010, 16:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 459
Lokalizacja: Będzin
cisnienie jest chyba za niskie zreszta zalezy jak bylo mierzone
ma byc 3bary wg danych przy odlaczonym podcisnieniu regulatora

Jesli to wszystko już zostało sprawdzone a swieci kontrolka to obstawiam na czujnik polozenia walu lub walka rozrządu..albo czujniki temperatury.

Bez kompa podstawowa sprawa bedzie sprawdzenie odstepow czujnikow od znacznikow je wyzwalajacych, dla czujnika polozenia walu powinno byc od 0.6 do 1mm dla wszystkich 4 wystepow a dla czujnika halla w kopolce jakos troszke mniej.
Moga byc zle odstepy i sie gubi przy obrotach..
Zrob test jesli nie masz kompa.. zresetuj komputer. i zapal..ale zimny.
Jesli sie zapali od razu..to poprostu jakis czujnik nie dziala zupelnie..dane poza wartoscia typowa
Jesli sie zapali szybko po odpaleniu to moga byc czujniki polozen
jesli sie zapali po około minucie to wskazuje na sonde lambda lub jej wskazania..czyli być może byc za uboga mieszanka.
Czujniki temperatury można zaemulowac zwykłymi opornikami tez.

Wogole to w Częstochowie nasz kolega klubowy ma warsztat to raz..a dwa mam kompa do lancii i wybieram sie do Częstochowy do niego powoli na regulacje zaworow wiec mozna sie dogadac

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 30 gru 2010, 16:35 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Posty: 598
Lokalizacja: Krosno
Jeśli kontrolka wtrysku świeci cały czas to coś musi być urwane/wypięte. Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach ma być 2,5 bara, po mocniejszym dodaniu gazu ma wzrosnąć do 3 barów.

_________________
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2


Na górę
PostDodany: 01 sty 2011, 11:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
Wolek pisze:
Jeśli kontrolka wtrysku świeci cały czas to coś musi być urwane/wypięte. Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach ma być 2,5 bara, po mocniejszym dodaniu gazu ma wzrosnąć do 3 barów.
Tak sie nie sprawdza ciśnienia...
Co to jest mocniejsze wciśnięcie??
Poprzednio kolega Ci napisał jak ma być-3,0 przy odłączonym podciśnieniu.
Z mojego doświadczenia wynika ze to minimum,czasami nawet 3,2.
Co do usterki to w tak starym samochodzie przy którym może 5 osób naprawiających na 100
miało jakies pojęcie to moze byc wszystko.
Na pewno kontrolka wtrysku nie pali sie z powodu złego ciśnienia paliwa.

_________________
banymotorsport.pl


Na górę
PostDodany: 03 sty 2011, 0:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Posty: 459
Lokalizacja: Będzin
caly czas to pewnie i nie masz racje..
ale zaswiecac sie moze jesli cisnienie jest za male i sonda zglasza uboga mieszanke bo ecu juz nie ma czym podciagnac

_________________
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)


Na górę
PostDodany: 04 sty 2011, 13:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Posty: 164
Lokalizacja: Częstochowa
Problem najprawdopodobniej został wykryty. Otóż po remoncie głowicy fachmajster od głowicy tak poskładał i ustawił zawory, że na wałku ssącym wytarło jedną krzywkę prawie na okrągło. Auto stoi 5-ty miesiąc nie ruszane....

.....odechciało mi się.....


Na górę
PostDodany: 04 sty 2011, 23:20 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Posty: 598
Lokalizacja: Krosno
Bany pisze:
Wolek pisze:
Jeśli kontrolka wtrysku świeci cały czas to coś musi być urwane/wypięte. Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach ma być 2,5 bara, po mocniejszym dodaniu gazu ma wzrosnąć do 3 barów.
Tak sie nie sprawdza ciśnienia...
Co to jest mocniejsze wciśnięcie??
Poprzednio kolega Ci napisał jak ma być-3,0 przy odłączonym podciśnieniu.
Z mojego doświadczenia wynika ze to minimum,czasami nawet 3,2.
Co do usterki to w tak starym samochodzie przy którym może 5 osób naprawiających na 100
miało jakies pojęcie to moze byc wszystko.
Na pewno kontrolka wtrysku nie pali sie z powodu złego ciśnienia paliwa.
Czasem się zastanawiam jakie intencje masz TY pisząc masło maślane... Bez podciśnienia to tak jak po dodaniu gazu. A praktycznie każde dodanie gazu zwiększa ciśnienie do 3 barów, na wolnych obrotach ma być 2,5. Nie ucz mnie PROSZĘ... Poczytaj serwisówkę, tam piszą jak to się robi :roll: Nikt nie pisał, że kontorlka zapala się z powodu złego ciśnienia paliwa...

_________________
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2


Na górę
PostDodany: 09 lut 2011, 10:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Posty: 895
Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście masło maślane dla Ciebie może.
Według mnie łatwiej zaobserwowac jaki jest ciśnienie paliwa po odpięciu podciśnienie i tyle.

_________________
banymotorsport.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl