Dedra skrzynia - szpera

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Dedra skrzynia - szpera

Post autor: kruger » 08 lut 2010, 17:42

Mam takie pytanko, czy w każdej Dedrze 2000 Turbo (ośka) jest szpera??

Powoli zbliża się koniec mojej skrzyni i słyszałem różne opinie.

Jedni mi mówią, że jest zeszperowana i inna nie podejdzie, a znowu nasz, ostatnio nieobecny od jakiegoś czasu już Grzegorz radził mi kiedyś, żebym założył od zwykłej 2.0, że biegi będą krótsze...

Byłbym wdzięczny za kilka słów wyjaśnień kogoś kto ma w tym temacie jakieś doświadczenie.

Awatar użytkownika
miszax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1262
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Skype: miszax123
Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie

Odp: Dedra skrznia - szpera

Post autor: miszax » 08 lut 2010, 21:47

Jest szpera, Możesz też założyć 6 biegową skrzynię z Alfy 156 i do tego szperę fiatowską Q2
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
Obrazek
Obrazek
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra skrznia - szpera

Post autor: Pepto » 08 lut 2010, 22:23

Wdg. EPR w 2000 trubo ośce nie było szpery (choć mogę się mylić bo nie sprawdzałem po VIN-ie), za to bardzo łatwo sprawdzić to włażąc pod auto:
Obrazek
(szkic jest z manualna Integrale, ale prostu wyobraźmy sobie ze nie ma przekładni kątowej)
Na prawej półośce będzie cylinderek o wielkości dobrego słoika ogórków i to będzie lepkościowe sprzęgło fergusona zwane handlowo jako Vico Drive.
Co do krzynki od 2.0 N.A to jeśli nie ma LSD to w sumie nie głupi pomysł (jeśli się śmiga dużo po mieście, jakieś 1/4 itd :P), był kiedyś gdzieś wątek, przytaczałem różnice przełożeń (z tego co pamiętam różnica była w miarę liniowa około 20%), więc po zmianie skrzyni może być grubo jeśli chodzi o przyspieszenia :)

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra skrzynia - szpera

Post autor: Bany » 09 lut 2010, 23:04

Visco to nie szpera,Rysunek też nic nie wnosi.
Jak jest visco to ma słoik przy samej skrzyni (czarny)na prawej półośce.
Skrzynie od zwykłej 2,0 są inne i nie zamienne chyba że w komplecie z półośkami wybierakami itp.
Jak chcesz krótsza to od kappy itp,co nie ma sensu w przypadku turbo chyba że lubisz palić gume.

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Odp: Dedra skrzynia - szpera

Post autor: kruger » 10 lut 2010, 13:20

Nie zależy mi na krótszych biegach, wydaje mi się, że i tak są krótkie. Jeżeli jest to Visco to i tak uważam, że jakieś liche to spięcie, bo czy 1, czy 2 bieg to jak przypierdzielę to mieli, albo cały przód podskakuje, więc jak dla mnie to szału nie ma.

Myślałem, że podejdzie od zwykłej 2.0 NA, bo jak szukałem do Turbo to niektórzy mają ceny z kosmosu, albo na drugim końcu PL, że bardziej chyba by się opłacało kupić całe auto, tylko że w sumie wszystkie mi potrzebne graty już mam, została jedynie skrzynia, która póki co jeszcze śmiga.

Czy ma Visco sprawdzę jakoś na dniach, bo dzisiaj stałem się kolejną ofiarą nieodśnieżonego miejsca pracy, co zaowocowało 5 szwami na głowie, więc czas na trochę relaksu....

Jeśli ktoś ma możliwość sprawdzenia po VIN'ie to chętnie podeślę mu nr. na pw.

pozdrawiam
Konrad.

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Dedra skrzynia - szpera

Post autor: evo » 11 lut 2010, 22:55

jak do turbo to jasne że tylko od turbo, dedra, fiat coupe delta turbo ośki mają visco, w zasadzie te same ale nieznacznie inne przełożenia co nieistotne, skrzynia bez visco z wolnossącego to porażka przy turbo i takim momencie obrotowym!!!!!! nie da sie tym jechać.
z kappy themy można zapomnieć -nie pasuje
delty po 96 mogą mieć podciągany wsteczny i krótkie 4 biegi, 5 już to samo.
mam takie skrzynie, krótkie i długie, jasne że kosztują-zapytaj w serwisie ile samo visco do skrzyni kosztuje. dedra ma inne łapy łożyska wyciskowego, bo też sprzeglo228 a nie ciągnione 235 ale to nie problem.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Dedra skrzynia - szpera

Post autor: Bany » 12 lut 2010, 10:00

visco jest w serwisie ze 2 razy drozsze niz Q2,a powinno byc odwrotnie...
to że wserwisie duzo kosztuje nic nie znaczy.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Dedra skrzynia - szpera

Post autor: solarzmr » 12 lut 2010, 10:14

To ja się podłącze do tematu. Czy jest możliwość, zakładam że jest i jaki może być koszt dołożenia visco lub podobnego patentu do mojej HF Turbo? Jak duże zmiany to za sobą pociągnie? Czy trzeba zmieniać skrzynię? Wystarczy trochę mokrej nawierzchni i już się nie da ruszyć normalnie : cenzura :

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Dedra skrzynia - szpera

Post autor: przemas81 » 12 lut 2010, 19:30

solarzmr pisze:To ja się podłącze do tematu. Czy jest możliwość, zakładam że jest i jaki może być koszt dołożenia visco lub podobnego patentu do mojej HF Turbo? Jak duże zmiany to za sobą pociągnie? Czy trzeba zmieniać skrzynię? Wystarczy trochę mokrej nawierzchni i już się nie da ruszyć normalnie : cenzura :


He He u mnie jest to samo -z tego co wiem to u mnie koszt tego wyniusłby ok 3 koła-u kolesia co robił moja delte dla Maryjana
A tak wogóle co ja bym musiał zmienić skoro mam silnik od dedry turbo a skrzynie choolera wie jaką???-po czym znależć jaką mam skrzynie ,od czego???
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”