Dedra Integrale - kilka pytan

wsk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2009, 22:44
Lokalizacja: Jaworzno

Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: wsk » 06 lip 2009, 14:37

Witam. Wlasnie nie dawno stalem sie posiadaczem Lanci Dedry Integrale 2.0 8v Turbo 4x4.
Ogolnie samochod ktory zawsze chcialem miec .
Wrzucony BOV, oraz MBC skrecony na 0,8 bara .
Na codzien smigam Uno Turbo, 150 koni, 216Nm, ale aktualnie otrzymuje nowy silnik i stoi, a wiec woze sie Dedra .

Odrazu kilka pytan:
-jakie turbo w niej siedzi i wtryski???
-ile mozna pompowac na ori turbinie i wtryskach???
-czy Dedry Integralki wychodzily z klima???
-mam w niej elektroniczne sterowanie ogrzewaniem, ale chcial bym wrzucic klime, ma ktos na sprzedzarz cala ??? (odrazu mowie ze dam sobie rade z zalozniem)
-jak wyglada sprawa tej elektronicznej szpery??? wciskam guziczek i co??? mam to robic na postoju ??? Czy jest jakas sygnalizacja ze zostala zalaczona bo jak wciskam guzik od blokady dyfra to zapala sie taka pomaranczowa lampka w ksztalcie trojkata, ale wydaje mi sie ze nie blokuje.
Fiat Uno TUrbo 1301 Turbo 150HP 216Nm - było
Fiat Uno Turbo 1581 Turbo >200HP - sklada sie
Lancia Dedra Integrale 2.0 8v Turbo 4x4 - do jazdy

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: Taz » 06 lip 2009, 17:05

W sprawie tych wszystkich pytań dzwoń do Grześka - lancia1969
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: Pepto » 06 lip 2009, 21:57

Witam serdecznie i gratuluje Super Autka (dziwni mnie przeznaczanie Integralki na Daili Drivera a śmiganie Uno turbo, choć zacna to zabawka ale jednak ośka:P), przejdźmy do meritum:
-Turbo to Garret t3, wtryski dokładnie nie wiem ale z moich obliczeń wynika ze 300ccm
-Oryginalnie na Pierburgu 1bar, pompować można do około 1,2bar, ale trza jednocześnie podnieść ciśnienie na listwie (masz taka zaślepkę na regulatorze jak ją zdejmiesz to masz śrubkę do regulacji), wiadomo bez EGT, AFR i mikrofonu zabawy raczej niewskazane.
-Tak wychodziły moja (rocznik 91) ma klimatronik i podgrzewane siedziska (to musiał być wtedy kosmos!)
-Klime będę kiedyś wyrzucał z auta ale to odległa sprawa
-Elektro Szpera działa tylko do 25Km/h sygnał o prędkości bierze z czujników ABS, zdaje mi się ze jeżeli -pali ci się kontrolka ABS to szpera nie zadziała, najprościej sprawdzić najeżdżając jednym kołem na coś śliskiego :P

wsk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2009, 22:44
Lokalizacja: Jaworzno

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: wsk » 07 lip 2009, 20:10

Unem smigam na codzien bo to co daje radoche to bezcenne :D. Intgralka z czasem tez bedzie smigac ale zeby smiagala jak uno to z 250 - 300 HP musi miec :D , wiadomo masa i 4x4 zabieraja troche , ale dopiero pewnie zacznie mi sie to podobac w zimie :D :D :D. ABS jaka to ma byc kontorlka ??? normalna pomaranczowa z napisem ABS ??? Bo nic takiego nie swieci. Bo ABS narazie nie dziala, co pada najczesciej ??? Czujniki jutro pomieze ile maja miec Ohm ??? a dalej co pompa zdechala ??? Niedziala mi wogule predkosciomierz wpinalem inny czujnik predkosci i dalej nic ABS ma cos z tym wspolnego ???

Co do podniesienia cisniena to pierburga odpiolem wogule i wstawiem samo MBC, ma to jakos inaczej spiac razem z pierburgiem???

Bez EGT to sie da cos tam jeszcze nawojowac mam AFR, szerokopasmowka+kontroler Innovate LC-1, jeszcze jak by mialo byc wiecej smt6( choc nie wiem czy nie lepiej sie dobrac bezposrednio do kompa tzw. "chip tuning" :D :D :D da sie wogule??? Bo w UT nie, dlatego smigalo na smt6, ale do uno idzie teraz VEMS tazke smt6 bedzie wolne :D :D :D.
Fiat Uno TUrbo 1301 Turbo 150HP 216Nm - było
Fiat Uno Turbo 1581 Turbo >200HP - sklada sie
Lancia Dedra Integrale 2.0 8v Turbo 4x4 - do jazdy

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: Pepto » 07 lip 2009, 22:26

No niestety bydle ciężkie jak zaraza 1400kg, za to zrobić 300KM na GT28RS to nie aż taki problem, Lampredi się postarał robiąc serducho!
Kontrolka od ABS wygląda tak:
Obrazek
Co pada najczęściej kabelki albo same czujniki, pompa raczej rzadko, co do oporności niesyte nie nie wiem ale na pewno któryś z szanownych kolegów z forum pomoże :P
ABS do prędkościomierza nic nie ma bo prędkość odczytywana jest z impulsatora zamiast linki idzie po prostu para przewodów, za to same liczniki bywają zawodne (u mnie wali się wskaźnik temperatury płynu, u kolegi w 1.9TD nie działała dla odmiany tem. oleju) dlatego sprawdził bym licznik najpierw, wtyczki ścieżki etc.

MBC podłączasz zwyczajnie, wywalając pierburga wspomniałem o nim tylko a propos serii.
Chip jak najbardziej się da niestety wiąże się to przylutowaniem epromu na taki który można ponownie zapisywać, dlatego jest z tym troch rzeźby, ogrania to na pewno użytkownik Evo z Zielonej Góry (tylko nie wiem czy 8v też) i był jeszcze jakiś gość z warszawy ale to trza by po archiwum szukać. Uważam ze SMT6 da rade choć sam zastawiam się nad Ecumaster albo jak sił starczy to MS 3.0 co by zapłon też ogarnąć.
A wspomniany wyżej Pan Grzegorz sam sobie zbudował stand alone wiec to jest w ogóle już wyższa szkoła jazdy :D

wsk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2009, 22:44
Lokalizacja: Jaworzno

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: wsk » 08 lip 2009, 9:48

Czyli mierzyc wszystko i sprawdzac :D.
ABS nie swieci bo nie ma tam wsadzonej wogule zarowki :D takze sprzedajacy ja chyba wyciagnol :D.
Czy jest jakas autodiagnoza w tym aucie czy cos w tym stylu???
Co do wymiany epromu to raczej nie ma problemu tylko na jaki i jaki jest do tego programator :D , lutowanie opanowane sam koncze skladac komputer stand alone VEMS v3.3 ktory leci do Uno
>http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... 2FVerThree, ma dwa kanaly do pomiaru EGT, obsluge szerokopasmowki, lcd, uznalem ze bedzie dobry chyba lepszy niz MS :D.
jak bedzie sie to sprawowac nalezycie to moze i do lanci tezy by sie wrzucilo, ale tak jak mowie jestem w fazie lutowania a co wyjdzie to nie weim :D.

Mowisz 300 na GT28RS :D, ja mysle ze troszke wiecej tez by dala rade :D, w Uno smigam na GT2056 na 1,2 bara i fajnie laduje wazne ze trzyma doladowanie do konca bo orginal ihi ledwo 0,85 dawala rade utrzymac do konca :D.
A i 1 bar z IHI a 1 bar z Garrett to tez roznica :D.
Fiat Uno TUrbo 1301 Turbo 150HP 216Nm - było
Fiat Uno Turbo 1581 Turbo >200HP - sklada sie
Lancia Dedra Integrale 2.0 8v Turbo 4x4 - do jazdy

Awatar użytkownika
miszax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1262
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Skype: miszax123
Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: miszax » 08 lip 2009, 10:37

Dodatkowo nie zopomnij o Wskaźniku ciśnienia paliwa. Niestety po podniesieniu ciśnienia doładowania w tych autkach bardzo łatwo doprowadzić do spłynięcia tłoków.
Jeśli chodzi o ecu jest strerowane Epromem 27c128.
Na fabrycznej turbinie bez problemu powinienies wykręcić do około 250 KM. Zalecam wcześniejszą kontrolę tłoków, turbiny, uszczelek, uszelniaczy, czyli motor na blat i kompletna rozbiórka - będzie taniej niż później szukać awarii. Żeby było weselej to nowe tłoki orginalne dla tego modelu są droższe od kutych :lol: Więc radziłbym wymienić je od razu jeśli planujesz powyżej 300 KM
Za dużego wyboru jeśli chodzi o pomoc w przygotowaniu tego cuda tak jak chcesz to nie ma.
Spróbuj się skontaktować z Grzesiem - Lancia1969 lub Przemkiem - EVO z Zielonej Góry
I na koniec jesłi dobrze rozumiem to chcesz dociągnąc dederkę do około 300 KM - czega cię wymiana IC - wybór albo z Fiata Coupe Turbo bądź sztukowanie - gotowych tunningowych nie ma :!: :!: :!:, oraz hamulce - seryjne będą za słabe - chyba że zaliczasz się do grona samobójców dla których moc , moc i jezcze raz moc a zatrzymać to jakoś to będzie.
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
Obrazek
Obrazek
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci

wsk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2009, 22:44
Lokalizacja: Jaworzno

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: wsk » 08 lip 2009, 23:50

Te podstawy o ktorych napisales raczej znam z Uno Turbo tazke nic nowego :D.

Czujniki pomierzylem kazdy daje opor okolo 990 Ohm taze raczej sprawne wsadzlem lampke do zegrow od ABS i teraz swieci caly czas.

Rozebralem caly licznik i okazalo sie ze brakuje tam jednej plytki drukowanej tej co obsuguje predkosciomierz, od temperatury cieczy i paliwa jest oraz od obrotomierza tez jest, brakuje tej na srodu i dwie wtyczki takie malutkie wisza swobodnie nie podpiete do niczego, jedna 2 piny, kable czarny i czerwony ida do silniczka napedzajacego predkosciomierz, a druga 3 piny kable zielony zolty i chyba bialy. Ma ktos cos takiego czy cza bedzie kupic caly zegra???
Fiat Uno TUrbo 1301 Turbo 150HP 216Nm - było
Fiat Uno Turbo 1581 Turbo >200HP - sklada sie
Lancia Dedra Integrale 2.0 8v Turbo 4x4 - do jazdy

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: Pepto » 09 lip 2009, 12:46

Sprawdź przewody doprowadzające sygnał do centralki ABS może gdzieś tam leży problem, a co do licznika to będzie trza uważać przy zakupie bo większość Dedr miało liczniki na linkę.

Awatar użytkownika
miszax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1262
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Skype: miszax123
Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: miszax » 09 lip 2009, 12:58

wsk pisze:....Ma ktos cos takiego czy cza bedzie kupic caly zegra???
Z tego co pamiętam to zegary na sprzedaż miał Mivol

Zegary musisz szukać od Dedry Turbo bądź grale. reszta miała na lince.
Sprawdź jeszcze czujnik prędkościomierza - też lubi się zawieszać.

Jeśli chodzi o czujniki ABS ja kupowałem TU
Swego czasu mieli dość interesujące ceny - za czujnik zapłaciłem 116 PLN (orginał Bosch)
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
Obrazek
Obrazek
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: Pepto » 09 lip 2009, 13:48

miszax123 pisze: Zegary musisz szukać od Dedry Turbo bądź grale. reszta miała na lince.
Niestety nie wszystkie Dedry turbo miały Prędkościomierze elektroniczne wiec trza prostu szukać.

wsk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2009, 22:44
Lokalizacja: Jaworzno

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: wsk » 09 lip 2009, 14:36

A czy jest jeszcze jakiś sterownik miedzy pompa ABS a czujnikami ?? Bo jak odpiąłem ta wtyczkę co wchodzi od góry pompy to jak mierze przewodność miedzy ta wtyczka a czujnikami ABS to nic nie pokazuje w żadnej kombinacji.
Fiat Uno TUrbo 1301 Turbo 150HP 216Nm - było
Fiat Uno Turbo 1581 Turbo >200HP - sklada sie
Lancia Dedra Integrale 2.0 8v Turbo 4x4 - do jazdy

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: Pepto » 09 lip 2009, 23:12

Jak to mówią jeden obraz powie więcej niż 1000 słów. Dlatego idąc tym tropem zamieszczam uproszczony schemat i rozłożenie elementów dla ABS-u w Dedrze (co prawda jest to dla wersji 2.0ie, ale to to akurat jeden pies).
Obrazek
Po kliknięciu obrazek się powiększy (niestety ograniczenia serwisu) :P

wsk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2009, 22:44
Lokalizacja: Jaworzno

Odp: Dedra Integrale - kilka pytan

Post autor: wsk » 09 lip 2009, 23:33

Nawet nie wiecie ile to wyjasnia :D wiecej jak 1000 slow :D. A tak na boku mogl bym prosic o jakies ksiazki, instrukcje ogolnie materialy na temat dedry integrale bo wszystko co na forum jest to linki juz nie aktywne :(.

-- 11 Lip 2009, 16:58 --

Dzis mierzylem wszytskie kable idace miedzy sterownikiem ABS, pompa, czujnikami. Wszystkie wtyki posprawdzalem, czujniki daja sygnaly do sterownika, silnik w pompie dziala. Po wszystkich dziesiejszych czynnosciach cos sie zmienilo mianowaicie zalaczam zaplon kontrolka ABS raz swicie raz nie, zapalam i jade dojde do drugego biegu gasnie(jak swieci) i jak zahamuje ostro tak zeby sie ABS uruchomil to zaczyna swiecic kontrolka ABS, zas przejade kilka set metrow gasnie i tak w kolko, ale ABS dalej ani razu nie zadzialal. Ma ktos moze schemat elektrczny tego systemu?? Jak sprawdzic pompe czy dziala i sterownik??
Fiat Uno TUrbo 1301 Turbo 150HP 216Nm - było
Fiat Uno Turbo 1581 Turbo >200HP - sklada sie
Lancia Dedra Integrale 2.0 8v Turbo 4x4 - do jazdy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”