Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: holbi » 06 paź 2008, 21:53

Dziś mechanik stwierdził że stukanie w moim silniku to nie wałek rozrządu jak myślałem, ale panewka na wale korbowym...:(jeżeli to prawda, to czy byłbym w stanie przejechać około 2500 km ? odgłos jest taki sam, nie głośniejszy, ani cichszy...chyba na dniach ściągne miske olejową żeby sprawdzić to na 100%
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae

marcin77

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: marcin77 » 07 paź 2008, 13:15

jaki przebieg i po czym zaczęło tak stukać ?

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: holbi » 07 paź 2008, 17:16

Przebieg 135 tyś. a stukającego to ja już ją kupiłem, ale byłem przekonany że to zawór. Dziś inny mechanik stwierdził ze to jednak nie wał, tylko coś w głowicy, bo stukot dochodzi ewidentnie z góry silnika. Musze ściągnąć głowice i zobaczyć o co biega;)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: karol1125 » 14 paź 2008, 19:36

Niestety ku przestrodze wszystkim, którym coś stuka "na górze". Przy przekręconej panewce także słychać stukanie w górnych partiach, lecz nie przejechał byś na niej za długo. Ja zrobiłem około 35km zanim zaczął gasnąć. No i jest jeszcze jedna sprawa, ze może masz wyrobione to miejsce gdzie tłok łączy się z korbowodem za pośrednictwem sworznia. Podobno częsta bolączka fiatowskiego koncernu, ale tylko tak słyszałem.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: holbi » 14 paź 2008, 20:23

Sciągnąłem miske olejowa i odkrecilem śruby od korbowodów na dwóch cylindrach i panewki wyglądają jak nowe. Myśle że to bedzie wałek, albo ewentualnie tłok stuka o tłoka, bo głowica była planowana i nie mam pewnosci ze nie splanowali jej za dużo.ewentualnie pasek przeskoczony lub zle zalozony....jak bede mial czas to zaczne sprawdzac po kolei...
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae

marcin77

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: marcin77 » 14 paź 2008, 22:18

ja mam przejechane 800km na dzwoniących "chyba panewkach", dziwna jest też sprawa że czasem lekko postukuje a czasem cisza :roll: , poza tym miałem robioną również głowice i takie problemy zaczęły się robić właśnie po zrobieniu głowicy

ps. po "zrobieniu głowicy" wogóle nie bierze oleju :P

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: Bany » 15 paź 2008, 0:07

"holbi" pisze:Sciągnąłem miske olejowa i odkrecilem śruby od korbowodów na dwóch cylindrach i panewki wyglądają jak nowe. Myśle że to bedzie wałek, albo ewentualnie tłok stuka o tłoka, bo głowica była planowana i nie mam pewnosci ze nie splanowali jej za dużo.ewentualnie pasek przeskoczony lub zle zalozony....jak bede mial czas to zaczne sprawdzac po kolei...
chodzi że tłok o głowice pewnie....
nie ma to znaczenia ile jest splanowana,była płaska i jest płaska czyli odległość jest taka sama,co innego planowanie bloku.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: Bany » 15 paź 2008, 0:10

"marcin77" pisze:ja mam przejechane 800km na dzwoniących "chyba panewkach", dziwna jest też sprawa że czasem lekko postukuje a czasem cisza :roll: , poza tym miałem robioną również głowice i takie problemy zaczęły się robić właśnie po zrobieniu głowicy

ps. po "zrobieniu głowicy" wogóle nie bierze oleju :P
pewnie nie mieli płytek do regulacji zaworów i klapia,
albo ustawiali szlifując je na magnesówce i już pobiera wałek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Delta Integrale - czy to wał korbowy?

Post autor: pawcio1 » 15 paź 2008, 0:22

...właśnie pomyślałem o ''skoszonym'' wałku rozrządu... :?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”