Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

kinio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: kinio » 29 kwie 2008, 23:47

Witam jestem nowy. Kupiłem sobie Dedre turbo z napędem na cztery łapki :D Ale mam problem z silnikiem bo dymi na biało :( i w tym wypadku zastanawiam sie nad montażem silnika 16V turbo z kappy... czy jest to możliwe? i czy bardziej jest opłacalny remont tego silniczka co mam?

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: kretekpodnietek » 30 kwie 2008, 9:36

skąd jesteś? uzupełnij to w profilu.

a co silnika, to ja bym wolał wyremontowac stary, bo jaka masz pewnośc że ten co kupisz z kappy będzie super?

poza tym 16 zaworowy różni sie chyba dodatkowo wiązką kabli i komputerem, ale niech mnie ktoś poprawi jak sie myle.

może najpierw by było wrto zdiagnozowac czemu dymi? czy przez pierścienie, czy przez turbinę? a może spala płyn chłodniczy przez uszczelke pod głowica. ile to ma przejechane? ubywa płynów?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: hamberg » 30 kwie 2008, 9:48

"kretekpodnietek" pisze:skąd jesteś? uzupełnij to w profilu.

a co silnika, to ja bym wolał wyremontowac stary, bo jaka masz pewnośc że ten co kupisz z kappy będzie super?

poza tym 16 zaworowy różni sie chyba dodatkowo wiązką kabli i komputerem, ale niech mnie ktoś poprawi jak sie myle.

może najpierw by było wrto zdiagnozowac czemu dymi? czy przez pierścienie, czy przez turbinę? a może spala płyn chłodniczy przez uszczelke pod głowica. ile to ma przejechane? ubywa płynów?
jak dymi na bialo to raczej woda/plyn chlodniczy jest spalany a wiec stawiam na pad uszczelki pod glowica albo pekniecie glowicy.
Pierscienie objawialyby sie raczej niebieskim dymem jaki towarzyszy spalaniu oleju.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: viruskill » 30 kwie 2008, 10:11

niekoniecznie moja dedra turbo integrale dymi na bialo czasem na niebiesko po odpaleniu!
1: pierwsza sprawa to ile bierze oleju i czy ubywa plyn?
2: odma jak jest zabita to bedzie dymil na bialo!! trzeba wykrecic turbo i wyczyscic ja! to jest czesta przyczyna dymienia!
3: sprawa zaplonu! i cisnienia paliwa i wydatek pompki paliwa!

Ja mam problem z zaplonem i dymi mi ale olej bierze czasem duzo a czasem ok 1 l na 2500 km i to jest ok!

Najwazniejsze to dokladnie zdiagnozuj silnik dymienie na bialo! nieznaczy uszkodzony albo zajechany silnik! sprawdz te 3 rzeczy co wymienilem!

z kad jestes ??
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: Bany » 30 kwie 2008, 10:41

z kappy nie podejdzie ,za duzo gratów bedzies zmusiał potem szukać.
kol,ssący,aparat zapłonowy,kappa nie ma naciecia na aparat itp,
generalnie temat rzeka,a jak załozysz to zadowolony tez raczej nie bedziesz,jest zupełnie inna charakterystyka silnika
jak juz to szukaj z delty 2,taki z aparatem zapłonowym,
lub fiata coupe tam chyba takie były

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: hamberg » 30 kwie 2008, 11:12

"viruskill" pisze:niekoniecznie moja dedra turbo integrale dymi na bialo czasem na niebiesko po odpaleniu!
po odpaleniu jak dymi na bialo to raczej normalne - szczegolnie jak jest zimno bo wtedy kondensat trafia do cylindra. Stad tez czasami jak jezdzimy na krotkich trasach i silnik nie zdaza sie rozgrzac to moze sie na bagnecie "majonez" pojawic - nie odparowany kondensat zaczyna sie mieszac z olejem.

Jesli po odpaleniu na niebiesko dymi to stawiam na uszczelniacze zaworowe.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: viruskill » 30 kwie 2008, 11:42

Uszczelniacze moga byc moga byc pierscienie turbina! Ale ja mam tak ze wina cala spada na uszkoddzenie pompki paliwa i za niskie cisnienie + problemy z zaplonem! I u mnie spraw wyglada ze czasem dymi czasem nie czasem na niebiesko czasem na bialo a czasem wszystko ok!
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

kinio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: kinio » 30 kwie 2008, 14:08

Dzięki za podpowiedz :) Tak wogóle jestem z Warszawy, a posiadaczem tego cuda dopiero od poniedziałku:D nie stawiam na turbo bo podobno było po regeneracji, i ciśnienie daje:) tylko nie mam pewności czy to nie jest do roboty cały blok z tłokami ale to dopiero dowiem sie w poniedziałek bo mam dać do sprawdzenia ciśnienia... czy tylko do wymiana głowica... bo z pod pokrywy dekielka zaworów nie cieknie tylko leje olejem... a i z pod uszczelki też cieknie...

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra Integrale - zamiana silnika 8V na 16V

Post autor: pew » 30 kwie 2008, 20:44

z Themy prędzej podejdzie niż z Kappy - a w ogóle to 8v turbo trwalsze niż 16v burbo a kop minimalnie mniejszy ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”