Integrale - rozkład masy i momentu
Integrale - rozkład masy i momentu
Czy ktoś się orientuje jaki rozkład masy ma fabryczna Delta Integrale? Pytam się bo na mokrym moja Delta jest mocno podsterowna. Pewnie z 70% masy jest na przodzie.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Integrale - rozkład masy i momentu
Masa czyli nacisk jest taki sam
Różnica polega na przeniesnieniu momentu.
Ósemki mają 53% na przód i 47 Na tył
16-stki odwrotnie czyli 47 % przód i 53 tył
8 jeżdzisz ciasno ale mniej widowiskowo niż 16 a Dedra to już całkowita *** bo ma 50/50 czyli zupełny neutral
Własnie mam na stole skrzynie od Dedry bo rozwaliłem przedni mechanizm różnicowy , może po Świętach rozbiore tego wewnętrznego torsena bo chętnie chciałbym miec 70 % na tył i 30 % na przodzie ale nie wiem w tym momencie czy jest to wykonalne na oryginalnej różnicówce.
Różnica polega na przeniesnieniu momentu.
Ósemki mają 53% na przód i 47 Na tył
16-stki odwrotnie czyli 47 % przód i 53 tył
8 jeżdzisz ciasno ale mniej widowiskowo niż 16 a Dedra to już całkowita *** bo ma 50/50 czyli zupełny neutral
Własnie mam na stole skrzynie od Dedry bo rozwaliłem przedni mechanizm różnicowy , może po Świętach rozbiore tego wewnętrznego torsena bo chętnie chciałbym miec 70 % na tył i 30 % na przodzie ale nie wiem w tym momencie czy jest to wykonalne na oryginalnej różnicówce.
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Integrale - rozkład masy i momentu
Chodzi o rozkład masy czy napędów?bo sie pogubiłem
Delta wyjeżdza przodem na śliskim bo z tyłu jest szpera.
Torsen jest tylko z tyłu i to w delcie i q4,w dedrze podobno tylko w niektórych,ale sie jeszcze nie spotkałem.
Jak masz przycisk do blokady to nie masz torsena.
''Własnie mam na stole skrzynie od Dedry bo rozwaliłem przedni mechanizm różnicowy , może po Świętach rozbiore tego wewnętrznego torsena bo chętnie chciałbym miec 70 % na tył i 30 % na przodzie ale nie wiem w tym momencie czy jest to wykonalne na oryginalnej różnicówce.''
W skrzyni jest planetarka rozdzielająca napędy przód/tył.
A obok dyfra jest wiskoza więc torsena raczej nie znajdziesz,
a wiskoza jest na allegro za 100 albo 150 pln.
Jak chcesz szpere na przód to kosztuje 1500-2200euro
Delta wyjeżdza przodem na śliskim bo z tyłu jest szpera.
Torsen jest tylko z tyłu i to w delcie i q4,w dedrze podobno tylko w niektórych,ale sie jeszcze nie spotkałem.
Jak masz przycisk do blokady to nie masz torsena.
''Własnie mam na stole skrzynie od Dedry bo rozwaliłem przedni mechanizm różnicowy , może po Świętach rozbiore tego wewnętrznego torsena bo chętnie chciałbym miec 70 % na tył i 30 % na przodzie ale nie wiem w tym momencie czy jest to wykonalne na oryginalnej różnicówce.''
W skrzyni jest planetarka rozdzielająca napędy przód/tył.
A obok dyfra jest wiskoza więc torsena raczej nie znajdziesz,
a wiskoza jest na allegro za 100 albo 150 pln.
Jak chcesz szpere na przód to kosztuje 1500-2200euro
Integrale - rozkład masy i momentu
Chodzi o rozkład MASY w Kg lub procentach (a nie o rozdział momentu) czyli jaki ciężar przypada na przednią i tylną część pojazdu. Różne marki chwalą się że mają b.dobrze wyważone auta np. 50/50, 49/51 itp. Ja podejrzewam że w Delcie nie wygląda to tak różowo bo silnik razem z dyfrem i skrzynią ważą b.dużo. i są maksymalnie wysunięte do przodu. Rzkład masy 48/52, jaki pisze Nat, jest w takim przypadku nierealny. Po świętach podjadę na stacje kontroli pojazdów i sprawdzę jaki nacisk mają osie w mojej Delcie.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Integrale - rozkład masy i momentu
Nie kłoce się po swietach posprawdzam dokładnie co i jak i będziemy dyskutpować"Bany" pisze:Chodzi o rozkład masy czy napędów?bo sie pogubiłem
W skrzyni jest planetarka rozdzielająca napędy przód/tył.
A obok dyfra jest wiskoza więc torsena raczej nie znajdziesz,
a wiskoza jest na allegro za 100 albo 150 pln.
Jak chcesz szpere na przód to kosztuje 1500-2200euro
Wesołych Świąt
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Integrale - rozkład masy i momentu
Z tego co czytałem to z tyłu jest Torsen a z przodu Ferguson.
Integrale - rozkład masy i momentu
Otóż rozkład masy w Delcie Integrale 8V wynosi: 65% przód i 35% tył, zbiornik paliwa wypełniony w połowie. I teraz się nie dziwię że Lancia nigdzie nie podaje tych danych, nie ma się czym chwalić.
Integrale - rozkład masy i momentu
myślę że 75% samochodów tak właśnie ma w końcu skrzynia i silnik z przodu ważą swoje... Pozdrawiam"mariusz76" pisze:Otóż rozkład masy w Delcie Integrale 8V wynosi: 65% przód i 35% tył, zbiornik paliwa wypełniony w połowie. I teraz się nie dziwię że Lancia nigdzie nie podaje tych danych, nie ma się czym chwalić.
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Integrale - rozkład masy i momentu
A masz coś na temat 16 tki ? Przypuszczam, że będzie podobnie, bo moja, najpierw, długo, długo neutralnie (naprawdę długo ), póżniej płoży przodem jak przednionapędówka, a jak przesadzisz naprawdę ostro, to rzuca dupcią
Integrale - rozkład masy i momentu
W 16-stce jest chyba to samo bo rozmieszczenie elementów jest identyczne, w zasadzie jedyna rzecz różniąca te modele to głowica silnika. Jeżeli chcesz na prawdę zobaczyć jak ten samochód wyjeżdża przodem to pojeździj szybko w ostrych zakrętach na mokrym, za mocno skręcisz i jedziesz prosto.
Integrale - rozkład masy i momentu
Z rozkładem masy to bedzie podobnie ale 8V i 16V prowadzą się na pewno zupełnie inaczej!
Jak juz wczesniej napisał lancia 1969
"Ósemki mają 53% na przód i 47 Na tył
16-stki odwrotnie czyli 47 % przód i 53 tył "
Szesnastą mozna jezdzic efektowniej bokami w nawrotach, ósemka jest ciaśniejsza, i opieram się tu na wyczytanych informacjach bo integrale 16V nigdy nie prowadziłem. Pozdrawiam
Jak juz wczesniej napisał lancia 1969
"Ósemki mają 53% na przód i 47 Na tył
16-stki odwrotnie czyli 47 % przód i 53 tył "
Szesnastą mozna jezdzic efektowniej bokami w nawrotach, ósemka jest ciaśniejsza, i opieram się tu na wyczytanych informacjach bo integrale 16V nigdy nie prowadziłem. Pozdrawiam
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Integrale - rozkład masy i momentu
Tak jak napisałem, przód dośc stanowczo ucieka w zabawie, żeby podrzucić tył trzeba stanowczo ją " złożyć" od początku. A na mokrym, cóż, próbowałem na letnich oponach na szronie. *** jasia. Jazda do przodu + beznadziejne hamowanie
Integrale - rozkład masy i momentu
wszystko zależy od skrzyni biegów jaka jest zamontowana,
Wszystkie nasze integralki mają prawie 20 lat i podejrzewam że nik t z was nie liczył zębów w skrzyni,więc moglibyście sie zdziwic.
Pewnie połowa z was ma odwrotnie niż myśli.
Każde auto na mokrym przy szybkiej jeździe będzie wyjeżdżało przodem przy mocnych skrętach ,chyba że ma ESP .Przednio napędowe bardziej a tylno mniej.To jest podsterowność.
Poprostu jak jest ślisko skęty kół muszą być delikaniejsze,a w przednionapędówce dokłada nam sie jeszcze siła z napędu.
Swoją drogą ,wracając do integralki to chyba dziwne że mając tak duży nacisk na przód auto jest podsterowne.
Osobiście mam tak tylko jak wyjade na letniej oponie w pierwszy śnieg....
Jak założe zime jest ok.Pełna kontrola Jeżdzenie bokami ,bąki jak od cyrkla itp.
Wszystkie nasze integralki mają prawie 20 lat i podejrzewam że nik t z was nie liczył zębów w skrzyni,więc moglibyście sie zdziwic.
Pewnie połowa z was ma odwrotnie niż myśli.
Każde auto na mokrym przy szybkiej jeździe będzie wyjeżdżało przodem przy mocnych skrętach ,chyba że ma ESP .Przednio napędowe bardziej a tylno mniej.To jest podsterowność.
Poprostu jak jest ślisko skęty kół muszą być delikaniejsze,a w przednionapędówce dokłada nam sie jeszcze siła z napędu.
Swoją drogą ,wracając do integralki to chyba dziwne że mając tak duży nacisk na przód auto jest podsterowne.
Osobiście mam tak tylko jak wyjade na letniej oponie w pierwszy śnieg....
Jak założe zime jest ok.Pełna kontrola Jeżdzenie bokami ,bąki jak od cyrkla itp.
Integrale - rozkład masy i momentu
Zgadzam się ale Delta Integrale wyjeżdża szczególnie mocno, może dlatego że jak już zacznie płużyć to pcha ją dodatkowo tylna oś. Ale najgorsze jest to że bardzo łatwo wpada w tą podsterowność i tutaj właśnie kłania się ten zły rozkład masy.Każde auto na mokrym przy szybkiej jeździe będzie wyjeżdżało przodem przy mocnych skrętach
Integrale - rozkład masy i momentu
Dedra integrale ma rozkład przod 53 tyl 47
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659