Strona 1 z 2

Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 01 sie 2019, 22:30
autor: krzy36
Witam,

Trafiła mi się fajna na 1rzut oka Lancia Delta III do zakupu, tylko jest jeden szkopuł właśnie zawarty w tytule posta.
Czy macie jakieś swoje spostrzeżenia w temacie tych skrzyń biegów montowanych w Lancii?
Czy jednak odpuścić i nie pchać się w tą fiatowską "bajkę" ze słynną skrzynią Selespeed-a.

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 01 sie 2019, 23:04
autor: kobyl
Ja po ponad pół roku używania mogę z czystym sumieniem polecić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 01 sie 2019, 23:18
autor: krzy36
kobyl pisze: 01 sie 2019, 23:04 Ja po ponad pół roku używania mogę z czystym sumieniem polecić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Niezbyt długa historia :) ale dobre i pół roku bez awarii :)

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 02 sie 2019, 11:27
autor: Marcin_D
A ja po doświadczeniach z tego typu wynalazkami (Alfa kumpla, Fiat brata i praca przez ponad rok w salonie Citroena - u nich jest też taki wynalazek) - mogę tylko powiedzieć "NIE" pchaj się w to.
Alfa w 1 roku użytkowania była 2 razy z tego powodu u mechanika i w drugim roku pojechała "do żyda".
Fiat robioną miał naprawę (elektronika walnęła) w 2 roku użytkowania - i też poszła do żyda szybko.
Pracując w Citroenie to C3 i C3 Picasso z tą skrzynią były co jakiś czas na ASO (i najlepsze że to były samochody co miały po 3-4 lata).

Tak że jakbym miał wybór to jednak wolałbym kupić albo manual, albo klasycznego automata.

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 03 sie 2019, 10:22
autor: vanisch
Marcin_D pisze: 02 sie 2019, 11:27 A ja po doświadczeniach z tego typu wynalazkami (Alfa kumpla, Fiat brata i praca przez ponad rok w salonie Citroena - u nich jest też taki wynalazek) - mogę tylko powiedzieć "NIE" pchaj się w to.
Alfa w 1 roku użytkowania była 2 razy z tego powodu u mechanika i w drugim roku pojechała "do żyda".
Fiat robioną miał naprawę (elektronika walnęła) w 2 roku użytkowania - i też poszła do żyda szybko.
Pracując w Citroenie to C3 i C3 Picasso z tą skrzynią były co jakiś czas na ASO (i najlepsze że to były samochody co miały po 3-4 lata).

Tak że jakbym miał wybór to jednak wolałbym kupić albo manual, albo klasycznego automata.
Plus duży problem przy odsprzedaży...

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 03 sie 2019, 17:52
autor: Marcin_D
No to że ta Alfa się przez 6 m-cy sprzedawała to inna sprawa, Fiat na całe szczęście szybciej poszedł.

Ładowanie się w tą skrzynię to jest chory pomysł.

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 03 sie 2019, 19:58
autor: kobyl
Moim zdaniem mocno przesadzacie, pytałem się pracownika ASO Fiat z mojego miasteczka, czy mieli coś do czynienia z tą skrzynią, to usłyszałem, że tak, był klient Grande Punto, ale nikt nie wiedział co i jak i mu przerobili na manual


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 04 sie 2019, 20:08
autor: vanisch
Jeśli chodzi o sprzedaż to kolega sprzedawał bardzo ładnego Qubo z takim sterowaniem skrzynią- trwało to rok... :roll:
A jazda to kwestia przyzwyczajenia, kilkaset kilometrów i da się płynnie jechać.

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 05 sie 2019, 12:45
autor: Marcin_D
Jechać płynnie się da - do czasu jak się sterowanie rozleci. Wtedy trzeba się modlić, żeby znaleźć mechanika co się na tym zna - a to graniczy z cudem.

Dla mnie topienie pieniędzy w krótszym lub dłuższym okresie. I problemy z pozbyciem się auta jak przyjdzie czas na zmianę.

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 07 sie 2019, 9:26
autor: Rutuś
Od 2013 roku roku użytkuję Deltę III w dieslu z taką skrzynią. Ponad 200kk i od pukać nic się nie dzieje oby tak dalej.

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 07 sie 2019, 11:19
autor: Jarek_Jarecki
Szczerze, to odradzam...

Miałem wątpliwą okazję jeździć autem z tą skrzynią...

Fakt - było to 11 lat temu i być może się coś zmieniło od tamtej pory, ale niesmak po tej skrzyni u mnie pozostał...

Miałem ten "shit" w Stilo Abarth (2.4 pb)...po półtorarocznej jeździe - wydawało się być OK, dopóki nie zaczęła szarpać, zacinać się, nie pozwalając na zmianę biegów itd..

W konsekwencji w ASO, została przerobiona na manuala :) i to było chyba najszczęśliwsze wspomnienie po tej skrzyni..

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 07 sie 2019, 12:02
autor: MICHU
Miałem ypsilona multijet z taka skrzynią, ten automat był jakiś dziwny w zasadzie to normalna skrzynia tylko to co driver robiłby ręcznie to tutaj za niego pracował sterownik. Moim zdaniem to taki „półautomat”

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 07 sie 2019, 12:50
autor: Paweł Beski
Czy przerobienie tej skrzyni na manualną jest jakoś strasznie skomplikowane?

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 07 sie 2019, 12:51
autor: Marcin_D
Michu bo to jest półautomat - to jest zwykła skrzynia manualna z elektohydraulicznym sterowaniem.
I ona nie jest zła dopóki ta elektohydraulika działa, a jak zacznie "niedziałać" to się cuda dzieją.

Mieliśmy na salonie kilka takich wynalazków do sprzedaży (głównie C3 i C3 Picasso i jedną DS4) - dla mnie to w ogóle była lipa do jazdy. Nie zmieniało biegów płynnie jak automat, a do mojej zmiany biegów w manualu było mu daleko.
W DS4 szefowa salony przypaliła sprzęgło jak ustawiała nowy samochód na salonie (wtedy była taka akcja promocji serii DS i trzeba go było ustawić na taki dywanie w określonym miejscu ekspozycyjnym i tak manewrował, że salon wietrzyliśmy bo tak jeb..ło sprzęgłem - bo tak ten szajs chu...o działał przy manewrowaniu)

Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed

: 07 sie 2019, 13:04
autor: kobyl
Marcin_D pisze:Michu bo to jest półautomat - to jest zwykła skrzynia manualna z elektohydraulicznym sterowaniem.
I ona nie jest zła dopóki ta elektohydraulika działa, a jak zacznie "niedziałać" to się cuda dzieją.

Mieliśmy na salonie kilka takich wynalazków do sprzedaży (głównie C3 i C3 Picasso i jedną DS4) - dla mnie to w ogóle była lipa do jazdy. Nie zmieniało biegów płynnie jak automat, a do mojej zmiany biegów w manualu było mu daleko.
W DS4 szefowa salony przypaliła sprzęgło jak ustawiała nowy samochód na salonie (wtedy była taka akcja promocji serii DS i trzeba go było ustawić na taki dywanie w określonym miejscu ekspozycyjnym i tak manewrował, że salon wietrzyliśmy bo tak jeb..ło sprzęgłem - bo tak ten szajs chu...o działał przy manewrowaniu)
Wszystko się zgadza, tylko warto by było wziąć pod uwagę fakt, że w cytrynach są inne podzespoły jak w Lanciach i te skrzynie mogą działać inaczej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk