Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: szeryfisch » 23 gru 2014, 0:00

No własnie tak sie zastanawiam i szukam czym diagnozować Lancie.
Mam swoj warsztat i mam sporo interfejsów. Ale jak na razie żaden nie obsługuje w pełni wszystkich podsystemów samochodu.
Ma ktoś wiedze czym serwis(ASO) sie posługuje?
Ostatnio zmieniony 23 gru 2014, 7:21 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale! Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: jenks » 23 gru 2014, 8:39

ASO posługuje się examinerem.Ja swoją lancie diagnozuję kablem elm 327 + przejściówka A1+FES-łączy się ze wszystkim z wyjątkiem czujników parkowania.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: szeryfisch » 30 gru 2014, 0:07

No to nie wiem, mam elm327, mam tez interfejs z przełącznikiem, i żebym mógł wszystko FESem zdiagnozowac to nie powiem. Coś tam działa, ale dupy nie urywa.
Autocom tez wszystkiego nie widzi, sprawdze jeszcze Launchem.. Ale tez nie sądze.
Nie ma czegos takiego jak VCDS, Clip czy Actia? Pozostaje tylko Examiner?

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: jenks » 30 gru 2014, 8:53

Może masz niewłaściwy elm(w niektórych szczególnie chinoli trzeba jakiś opornik usuwać.)Kup u viakena elm v2 za 99zł+przejściówka typ1 za 17zł i FES-em ogarniesz wszystko z wyjątkiem czujników parkowania.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: szeryfisch » 31 gru 2014, 0:04

Posiedziałem w aucie bo pradu na warsztacie nie było i jest tak:
moj interfejs z przełacznikiem czyli Vagcom tak naprawde działa jedynie z silnikiem i wspomaganiem. Reszta ni hu hu.
Za to o dziwo autocom dziala ze wszystkim prawidłowo oprócz silnika :)W sterowniku silnika wywala błedne ID, komunikuje sie , błedy odczytac mozna i nic wiecej.
Zanalazłem gdzies zapomnianego elma 327, moze jutro go odpale i zobacze czy działa :) NIestety nie mam pojecia gdzie go kupiłem, wiec moze to byc chinol z opornikiem.
Ta przejsciówka TYP1 to konkretnie do czego?

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: jenks » 31 gru 2014, 8:47

Viaken do obsługi aut z grupy fiata produkuje do elm 327 3 rodzaje przejściówek;typ1,2,3.w delcie typ1 potrzebny jest do ABS-u i wspomagania elektrycznego.Przejściówki są po to ,żebyś nie musiał mostkować pinów.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: szeryfisch » 03 sty 2015, 21:53

Odpalilem znalezionego elma327 i dla odmiany próbowałem go z programem AlfaOBD i jest tak:
gada ze wszystkim, oprócz wspomagania?? Do tego bedzie mi potrzebna ta przejsciówka od Viakena?
Na razie musze spokojnie usiąść i zobaczyć co moge za jego pomocą zrobić.

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: jenks » 04 sty 2015, 10:50

Przejściówki są potrzebne do współpracy z FESem.Alfaobd łączy się z czujnikami parkowania?
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Odp: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: cuoreventi » 04 sty 2015, 13:30

jenks pisze:Przejściówki są potrzebne do współpracy z FESem.Alfaobd łączy się z czujnikami parkowania?
Mi się łączy, ale przez przejściówkę.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Odp: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: jenks » 04 sty 2015, 19:36

cuoreventi pisze:
jenks pisze:Przejściówki są potrzebne do współpracy z FESem.Alfaobd łączy się z czujnikami parkowania?
Mi się łączy, ale przez przejściówkę.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Jaką Masz przejściówke i gdzie można ją kupić?
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cuoreventi » 04 sty 2015, 19:48

Ja mam przejściówkę własnej roboty zrobioną wg schematu AlfaOBD. Jeden kabel a na nim przełącznik 8 pinowy.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: szeryfisch » 04 sty 2015, 22:10

No to dziwne, ale z moim parktronikiem sie łączył bez przejściówki. Moze dlatego ze mam tylko z tyłu czujniki?
Jeszcze pytanko, za pomocą którego z programów moge sobie ustalic przebieg do nastepnej wymiany oleju na np 15000km?

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: cuoreventi » 04 sty 2015, 22:34

szeryfisch pisze:No to dziwne, ale z moim parktronikiem sie łączył bez przejściówki. Moze dlatego ze mam tylko z tyłu czujniki?
Są dwa systemy. Czujniki tylko z tyłu - połączenie następuje przez CAN
Czujniki przód + tył (parkowanie automatyczne) - połączenie jest na 13 lub 14 pinie (nie pamiętam) do którego potrzebna przejściówka. W necie są oznaczone jako fioletowe adaptery.
szeryfisch pisze:Jeszcze pytanko, za pomocą którego z programów moge sobie ustalic przebieg do nastepnej wymiany oleju na np 15000km?
Na pewno AlfaOBD ma tą funkcję. MES chyba zresztą też. Ja chyba ostatnio kasowałem tym pierwszym.

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: szeryfisch » 05 sty 2015, 10:59

Czyli cza paczeć :) Inspekcje kasowałem AlfaOBD, ale nie pytał o przebieg, skasował i juz. Bede musiał posiedziec.

szeryfisch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 27 lis 2014, 8:46
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

Post autor: szeryfisch » 05 sty 2015, 16:19

No to posiedziałem i nie moge znalezc miejsca w którym moge wpisac nowy interwał wymiany oleju. Zaprogramowany jest na 35000km a to dla mnie stanowczo za duzo. Moze mnie ktos naprowadzic gdzie grzebac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”