Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 wrz 2019, 17:59

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 03 wrz 2019, 17:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lip 2019, 8:08
Posty: 3
Imię: Piotr
Miałem kłopoty z naprawą tylnych kierunkowskazów LED w Lancii Delta III. Po zapoznaniu się z informacjami na forum postanowiłem napisać, jak udało mi się naprawić lampy.
Rozebranie lampy: 1. na forum są opisy jak rozkleić lampę oraz 2. rozciąć lampę. Ja zdecydowałem się na jej rozcięcie. Podczas rozcinania należy uważać, by nie ciąć zbyt głęboko od strony kierunkowskazów, ponieważ obwód drukowany z diodami jest bardzo blisko czarnej obudowy. Po otwarciu lampy widać dwie płytki (poziomą i pionową) z diodami. Diody połączone są po 4 w szereg, co powoduje, że przepalenie się jednej gasi słupek wszystkich czterech. Są dwie główne przyczyny uszkodzenia lampy: niestykające złącza łączące poszczególne płytki w lampie i częściej spotykane przepalenie się diody. Jeżeli dioda jest całkiem przepalona, to usterka jest widoczna i łatwa do zlokalizowania. Zdarza się jednak, że wszystkie diody się świecą, a komputer sygnalizuje błąd lampy. Wówczas należy zasilić kierunkowskaz i przyjrzeć się jasności świecenia poszczególnych diod. Te, które świecą trochę ciemniej też są uszkodzone i powodują błędy sygnalizowane przez komputer.
Naprawić lampę można przez wymianę diod lub zastąpienie ich opornikami około 15 Ohm. W przypadku zastosowania rezystorów zapalą się pozostałe diody z szeregu, a komputer nie powinien sygnalizować awarii. Lepszym sposobem jest wymiana uszkodzonych diod na sprawne. Ja kupiłem uszkodzoną lampę, rozebrałem ją i wymontowałem uszkodzone diody, które wmontowałem do moich lamp. W obu lampach wszystkie diody świecą, a komputer nie sygnalizuje błędów.
Na forum znalazłem informację, by po rozcięciu lampy skleić ją klejem na gorąco. Jest to złe rozwiązanie, ponieważ spoina jest naciągnięta, a w wyższych temperaturach dochodzi do rozszczelnienia lampy, co może doprowadzić do jej zalania wodą podczas deszczu lub mycia samochodu. W swoich lampach przewierciłem małe otworki, przez które przeciągnąłem drut i go skręciłem. Po takim "zszyciu" lamy połączenie obu jej części jest mocne. Wówczas klejem na gorąco uszczelniłem lampę.
Po zamontowaniu obie lampy działają a komputer nie sygnalizuje błędów.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl