Delta III MultiJet - wymiana świec żarowych.

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 242
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Delta III MultiJet - wymiana świec żarowych.

Post autor: Valdi » 28 wrz 2023, 17:58

Po ukazaniu się błędu "Kontrola świec żarowych" ,sprawdzamy w sterowniku ,której świecy dotyczy błąd /ja korzystam z aplikacji Alfa OBD/.
Ta pokazuje ,że problem ma 3 świeca. Kolejność cylindrów liczymy od lewej strony - od rozrządu. Zdejmujemy górna osłonę silnika i mam widok na świece. Dla pewności sprawdzam jeszcze bez zdejmowania z nich kabli oporność za pomocą cyfrowego multimetru. Dla sprawnej świecy powinna wynosić 0,5 Ohma. Ta u mnie ma akurat 36,5 Ohma, co świadczy o jej uszkodzeniu. Pozostałe mają wartości katalogowe. Zdejmujemy kabel z uszkodzonej świecy i z pomocą długiego kluczyka nasadowego 9mm i przedłużacza wykręcamy świecę. Kluczyk musi być długi, aby mógł pomieścić wystające z niej mocowanie kabla. Wykręcona świeca to Bosch nr katalogowy 55200755. Ten wyrób zamieniam na japońskie Denso DG-608 w cenie około 40zł. Zakupu wyrobów tanich producentów np. Ma..... szczerze odradzam. Każdy oczywiście robi jak chce i kieruje się własnym rozumem. Nową świecę wkręcamy kluczem dynamometrycznym z siłą 8-12 Nm. Zakładamy przewód, osłonę silnika i kasujemy błąd w sterowniku o ile wcześniej tego nie zrobiliśmy. Gotowe.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Wróć do „Zrób to sam”