Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lis 2019, 12:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 17 lis 2011, 13:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Posty: 750
Imię: Tomasz
Czytałem kiedyś w AŚ przedruk testu prędkościomierzy. Standardem były wyniki na poziomie ok. 10 % przy 100 km / h (zazwyczaj 7 - 8 do 10 km/h). Jako jedyne auto w teście Yaris (chyba jeszcze I generacja) miał ok. 103 - 105 km/h rzeczywistej przy 100 km/h licznikowej. Moi kumple Bravami 1.9 150 KM wykręcali 230 do max. 235 km/h licznikowo przy deklarowanym przez Fiata 209. Ja osobiście najwyżej jechałem 220 - ale było jeszcze pod nogą. Wyniki przy takiej prędkości takie są po prostu - przekłamanie rośnie z prędkością.

_________________
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------


Na górę
PostDodany: 17 lis 2011, 13:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20000
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Wystarczy odpalić GPS choćby z automapą i od razu widać różnice ;)

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 18 lis 2011, 12:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Posty: 750
Imię: Tomasz
Widać - ale pytanie jak dokładne są dane z gps ...?

_________________
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------


Na górę
PostDodany: 18 lis 2011, 15:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Posty: 62
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin
Sprawdziłem tak jak mówił Nat, GPS + Automapa :
1. Delta - 100 km/h licznikowe = 96 km/h GPS-owe
150 km/h licznikowe = 143-144 km/h gps-owe
.... km/h licznikowe = ...w każdym bądź razie nie przekracza 10 km/h
2. Coma - 100 km/h licznikowe = 94 km/h GPS-owe
150 km/h licznikowe = 140-141 km/h gps-owe
.... km/h licznikowe = różnica 12 km/h
w Delcie nowe opony zimowe
w Cromie wyjechane opony letnie ( ale już je zmieniam )

_________________
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet


Na górę
PostDodany: 18 lis 2011, 16:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20000
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
U mnie w Lybrze GPS pokazywał zwykle prawie 10 proc mniejszą prędkość niż prędkościomierz.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 18 lis 2011, 16:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Posty: 62
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin
Może to zależy od urządzenia obsługujące GPS i oprogramowanie .

_________________
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet


Na górę
PostDodany: 18 lis 2011, 17:55 
W Megane też mam niewielkie przeklamania:
przy 50 km/h różnica ok. 3 km/h wg. GPS-u (47 km/h)
przy 100 km/h różnica ok. 6 km/h
przy 140 km/h różnica 9 km/h

itd.
Dane u mnie na prędkościomierzu są dość "aptekarskie" bo jest on w formie wyświetlacza ciekłokrystalicznego (jak na foto) , czyli jak jedzie licznikowe 51 km/h to jest to 51 a nie "chyba 51", "prawie 51" itd.
Serdecznie pozdrawiam.


Załączniki:
megane_licznik.jpg
megane_licznik.jpg [ 81.44 KiB | Przejrzano 5161 razy ]
Na górę
   
PostDodany: 18 lis 2011, 22:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Posty: 750
Imię: Tomasz
Czyli potwierdzają się wartości z testu o którym mówiłem , mniej więcej .

Ale robimy OT przy okazji .

_________________
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------


Na górę
PostDodany: 19 lis 2011, 11:08 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10198
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Tylko zwróćcie jeszcze uwagę na to jaki rozmiar opon macie ;)
Letnie miałem większe niż standardowe i wskazania GPSu były niemal identyczne jak prędkościomierza. Teraz zimowe mam węższe niż powinny być (175 zamiast 185), a co za tym idzie niższe więc wskazania prędkościomierza są zawyżone w stosunku do GPSu.

Przekłamanie o jakim mówicie trzeba mierzyć, dla rozmiaru opon jaki deklaruje producent dla danego modelu.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 19 lis 2011, 11:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Posty: 62
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin
Wartości , jakie podałem były mierzone na rozmiarze opon wskazanych przez producenta.
Tj. Lancia - 205/55/16 ; Fiat - 225/45/18
Przekłamanie jest większe , im bardziej zużyte opony

_________________
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet


Na górę
PostDodany: 19 lis 2011, 13:27 
U mnie i letnie i zimowe mam w tym samym rozmiarze - zalecanym przez producenta pojazdu.
Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
   
PostDodany: 23 lis 2011, 10:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 15 wrz 2011, 10:54
Posty: 59
zrobił się mały OT ;) wracając do tematu to znalazłem rozwiązanie.

Otóż dla Tych którzy mają Delte z systemem Navi należy wejść w opcję My Car a potem Pokazanie info w zestawie wskaźników i należy wyłączyć radio ;) Dodatkowo można wyłączyć wyświetlanie opcji trip B i nawigacji.

Temat rozwiązany. Dzięki za zainteresowanie


Na górę
PostDodany: 02 paź 2013, 12:29 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Posty: 289
Imię: Konrad
Lokalizacja: Kraków
ja moją też sprawdzałem na autostradzie i idzie 250 (nawet troszkę ponad - jak na filmiku) a na GPS w navigacji pokazuje 240km/h. wydaje mi się że GPS jest dokładniejszy i pokazuje właściwą prędkość... Auto bez przeróbek. W poprzednim tygodniu wycięty został DPF ale próbowałem wcześniej. Koła mam takie jak mają być :-P


Na górę
PostDodany: 02 paź 2013, 18:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Posty: 495
Lokalizacja: bielsko-biała
licznik zawsze przekłamuje w górę ( mniejsza prędkość RZeczywista ) i jest to normalne
ze względów bezpieczeństwa
ze względów praktycznych
z uwarunkowania technicznego

im większa prędkosc tym większe przekłamanie i nie ma znaczenia czy mamy budzik czy lcd prędkość zawsze różni sie od 3 do 15 km


Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 18:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ort!


Na górę
PostDodany: 29 gru 2013, 10:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Posty: 2196
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
thermano pisze:
W ustawieniach menu jest możliwość wyboru - trzeba wyłączyć datę czy coś takiego . Sprawdzę za parę minut i spróbuję Ci odpisać . Albo instrukcja w dłoń :)

Dobra - już mam . Po prawej stronie radia masz menu ( do zmiany daty , świateł dziennych , tripu B itp. ) Jest tam pozycja " Pierwsza strona " - wchodzisz w nią i masz do wyboru : Data albo Info silnik . Wybierasz Info silnik i masz obrazek z turbinką .

Pzdr
A czy taki bajerek z turbiną występuje w opcjach z silnikiem 1.4 pb?

_________________
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl