Strona 1 z 1

Delta III - wymiana przycisków na kierownicy

: 28 cze 2014, 11:25
autor: rafak
Czy da się wymienić przyciski na kierownicy, bez zdejmowania poduszki ?

Starły mi się piktogramy i kombinuje jak wymienić przyciski bez dewastacji kierownicy.

Odp: Przyciski na kierownicy

: 28 cze 2014, 16:44
autor: Pawcio78
Przyciski są przykręcane do kierownicy śrubami pod poduszką więc nie da się ich wymienić bez demontażu poduszki. Nie bój się zdejmowania poduchy, akku odłącz i napewno nic sie nie stanie. Poduszka zejdzie po odkręceniu dwóch imbusów od spodu kierownicy.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Re: Odp: Przyciski na kierownicy

: 28 cze 2014, 20:02
autor: rafak
Pawcio78 pisze:Poduszka zejdzie po odkręceniu dwóch imbusów od spodu kierownicy.
Czytałem na jakimś forum, że trzeba jakieś dziury robić w kierownicy żeby zdjąć poduszkę.

Odp: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy

: 28 cze 2014, 20:50
autor: Pawcio78
Nie wiem jak jest w delcie ale w lybrze wymieniałem kierownicę jakiś miesiąc temu i żadnych dziur nie robiłem bo były gotowe. Tylko odpowiednio długi imbus i bez problemu poszło.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy

: 29 cze 2014, 20:32
autor: omulec
Przed zdejmowaniem odpiąć akumulator.

Poduszkę zdejmuje się dwoma cienkimi śrubokrętami, imbusami, itp. Na pierwszy raz może się to wydawać niewykonalne - po obu bokach kierownicy, za ramionami są otwory - należy wetknąć w każdy coś czym naciśniemy na pręt sprężysty trzymający poduszkę na miejscu. Trzeba wyczuć sprężysty element (jakieś 3-4 cm w głąb, ukośnie do góry tak jak prowadzą otwory). Najlepiej wziąć coś co w miarę dopasowanie (ciasno) wchodzi w otwory. Po naciśnięciu z obu stron (z doświadczenia najlepiej w obu otworach) poduszka powinna lekko wyskoczyć, wtedy delikatnym szarpnięciem zdejmuje się ją.

W środku poduszka podpięta jest dwoma przewodami - nie da się ich pomylić, jeden jest zielony, drugi żółty, a poza tym mają ząbki zabezpieczające przed zamianą miejscami. Dodatkowo białą kostką podpięty jest klakson i czarną wiązka przycisków z obu stron. Przewody mają pewną długość, ale proponuję nie ciągnąć za mocno, bo wszystkie kostką są wpięte na taśmę elastyczną - kiedyś w ypsilonie tę kostkę mi się wyrwało. Więc wypinać, nie naprężać.

Żeby dobrać się do przycisków, trzeba zdjąć srebrny panel/plastik. Jest na wcisk, spokojnie da się rękami. Najpierw proponuję w po obu stronach, tam włąśnie gdzie są przyciski. Same przyciski są na zatrzask, nie zauważyłem tam śrub. przyda się wąski płaski śrubokręt. Delikatnie, bo zaczepy lubią pękać. Choć nawet pęknięte trzymają dobrze ;)

Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy

: 01 lip 2014, 15:45
autor: rafak
Czy chodzi o otwory, których u mnie nie ma ?

Obrazek

Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy

: 01 lip 2014, 16:50
autor: cuoreventi
Instrukcja pochodzi z Fiata Bravo.

Obrazek

Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy

: 17 gru 2014, 18:25
autor: jenks
Witam,podepnę się pod temat.Nie działa mi ściszanie radia z kierownicy,czy przycisk trzeba wymienić czy da się go reanimować?
pozd jenks

Re: Delta III - wymiana przycisków na kierownicy

: 11 sie 2015, 9:38
autor: aRb
Odświeżę temat -- czasami nie mogę odebrać rozmowy przychodzącej naciskając przycisk na kierownicy łączenia (odbioru ) telefonu , czy ktoś miał już taki problem ? Czy da się to naprawić we własnym zakresie?