Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

Post autor: mateusz07r » 15 mar 2016, 9:12

cześć,

samochód mamy od pół roku ale żona nadal ma duży problem z rozpoznaniem momentu wypalania (ja zresztą tez nie zawsze mam pewność). Znalazłem na forum poradę, żeby zrobić sobie diodę w kabinie, podpięta do zasilania wentylatora, która poinformuje o jego pracy i tu mam dwa pytania:

1. czy w lato (przy temperaturach w ok. 27-30 stopni) wentylator nie działa praktycznie non stop i to nie będzie mylące?

2. Jeśli uważacie, że taka dioda to dobry pomysł, to którędy najprościej wprowadzić kabel z komory silnika do kabiny?

będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, 18:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

Post autor: Tomzik » 15 mar 2016, 20:13

Będzie mylące, bo wentylator działa jak masz włączoną sprężarkę klimatyzacji, nie musi być nawet 30 stopni.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

Post autor: 42195 » 15 mar 2016, 22:03

Ja zamontowałem sobie diodę od wentylatora oraz wskaźnik napięcia. Dioda może być myląca w czasie jazdy, ale jeżeli miga na postoju to na pewno trwa wypalanie, do tego napięcie podczas wypalania spada o 0,2V.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

Post autor: Tomzik » 15 mar 2016, 22:38

Jak masz załączoną sprężarkę klimatyzacji to wentylator na postoju również działa non stop, tudzież co chwilkę się włącza i wyłącza. Spadek napięcia jest spowodowany działaniem wentylatora chłodnicy a nie wypalaniem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

Post autor: 42195 » 16 mar 2016, 22:12

Tomzik pisze:Jak masz załączoną sprężarkę klimatyzacji to wentylator na postoju również działa non stop, tudzież co chwilkę się włącza i wyłącza. Spadek napięcia jest spowodowany działaniem wentylatora chłodnicy a nie wypalaniem.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoją zdaniem co do spadku napięcia w skutek działania wentylatora.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”