Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2014, 17:44
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
Witam,
w dniu dzisiejszym po próbie odpalenia samochodu padło zasilanie. Dodam , że samochód zostawiłem na chwile na parkingu i po powrocie po 10 min i próbie odpalenia padło całe zasilanie tzn. Po pierwszej próbie przekrecenia klucza kontrolki na desce na chwile się zapaliła i po chwili wszystko się wyłączyło. RozrUsznikiem nawet nie zakręciło. Po kilku próbach odpalenia - za każdym razem nie zapaliły się żadne kontrolki, ani nie zakręciło rozrusznikiem postanowiłem sprawdzić czy działa radio. Załączyło się po pierwszej próbie wiec spróbowałem odpalić. Niestety żadnej reakcji, a radia później również nie dało się załączyć.
Czy przyczyną takich objawów może być padnięty akumulator czy ewentualnie problem tkwi w stacje?
Ktoś się spotkał z taką sytuacją?
Za pomoc z góry dziękuję.
Andrzej
w dniu dzisiejszym po próbie odpalenia samochodu padło zasilanie. Dodam , że samochód zostawiłem na chwile na parkingu i po powrocie po 10 min i próbie odpalenia padło całe zasilanie tzn. Po pierwszej próbie przekrecenia klucza kontrolki na desce na chwile się zapaliła i po chwili wszystko się wyłączyło. RozrUsznikiem nawet nie zakręciło. Po kilku próbach odpalenia - za każdym razem nie zapaliły się żadne kontrolki, ani nie zakręciło rozrusznikiem postanowiłem sprawdzić czy działa radio. Załączyło się po pierwszej próbie wiec spróbowałem odpalić. Niestety żadnej reakcji, a radia później również nie dało się załączyć.
Czy przyczyną takich objawów może być padnięty akumulator czy ewentualnie problem tkwi w stacje?
Ktoś się spotkał z taką sytuacją?
Za pomoc z góry dziękuję.
Andrzej
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2014, 7:56 przez Dudi, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem. Ortografia/pisownia!!!Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem. Ortografia/pisownia!!!Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Delta III - padło zasilanie
Otwórz maskę, sprawdź czy klemy mocno siedzą na miejscu, sprawdź napięcie akumulatora, możesz spróbować odpalić "na kablach" z drugiego auta. Jak odpali, sprawdź ładowanie i pobór prądu na postoju.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Delta III - padło zasilanie
Może byś jeszcze dodał, co ta wersja tej Delty (jaki silnik), ile akumulator ma lat, czy ty go wymieniałeś już, czy kupiłeś z nim i jeździsz aż zarżnąłeś, bo miał być na wieczność???
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Delta III - padło zasilanie
Miałem ten sam przypadek, w czasie powrotu z Chorwacji zatrzymałem się zatankować i kaput, po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie zakręcił, tylnej klapy nie szło otworzyć, i kupa komunikatów wyswietlanych przez komputer o odłączonych systemach, okazało sie ze to aku padło
mój miał ponad 5 lat, miał prawo wyzionąć ducha (1.4 T-jet 150 KM)
mój miał ponad 5 lat, miał prawo wyzionąć ducha (1.4 T-jet 150 KM)
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2014, 19:05 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy nie klepać posta pod postem, tylko kliknąć opcję "Edytuj"!
Powód: Prosimy nie klepać posta pod postem, tylko kliknąć opcję "Edytuj"!
Re: Delta III - padło zasilanie
Tak !anto pisze:Witam,
w dniu dzisiejszym po próbie odpalenia samochodu padło zasilanie. Dodam , że samochód zostawiłem na chwile na parkingu i po powrocie po 10 min i próbie odpalenia padło całe zasilanie tzn. Po pierwszej próbie przekrecenia klucza kontrolki na desce na chwile się zapaliła i po chwili wszystko się wyłączyło. RozrUsznikiem nawet nie zakręciło. Po kilku próbach odpalenia - za każdym razem nie zapaliły się żadne kontrolki, ani nie zakręciło rozrusznikiem postanowiłem sprawdzić czy działa radio. Załączyło się po pierwszej próbie wiec spróbowałem odpalić. Niestety żadnej reakcji, a radia później również nie dało się załączyć.
Ktoś się spotkał z taką sytuacją?
Andrzej
ja się spotkałem w "cztery oczy" i skutkiem tego spotkania był nowy akumulator Varty który zlikwidował problem.
Pamiętaj o poinformowaniu auta o zmianie akumulatora bo nie skalibruje Ci ABS/ASR i innego ustrojstwa i kontrolki będą się cały czas świecić...
Przynajmniej ja tak miałem...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Delta III - padło zasilanie
"Pamiętaj o poinformowaniu auta o zmianie akumulatora bo nie skalibruje Ci ABS/ASR i innego ustrojstwa i kontrolki będą się cały czas świecić.."
Mógłby kolega przybliżyć temat z tym poinformowaniem, ja po prostu włożyłem aku, po odpaleniu auta żadne kontrolki mi nie świeciły
Mógłby kolega przybliżyć temat z tym poinformowaniem, ja po prostu włożyłem aku, po odpaleniu auta żadne kontrolki mi nie świeciły
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2014, 17:44
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - padło zasilanie
Witam,
Dziekuje za info. Doprecyzowujac Delta lll z 2008 r. 120 KM 1,6 diesel. Akumulator od stycznia 2009 r. Tak więc ma już jakieś 5,5 roku:(
Dziekuje za info. Doprecyzowujac Delta lll z 2008 r. 120 KM 1,6 diesel. Akumulator od stycznia 2009 r. Tak więc ma już jakieś 5,5 roku:(
Re: Delta III - padło zasilanie
Frogger pisze:"Pamiętaj o poinformowaniu auta o zmianie akumulatora bo nie skalibruje Ci ABS/ASR i innego ustrojstwa i kontrolki będą się cały czas świecić.."
Mógłby kolega przybliżyć temat z tym poinformowaniem, ja po prostu włożyłem aku, po odpaleniu auta żadne kontrolki mi nie świeciły
Moja Delta stała bez prądu całkowicie (bez aku pod maską) przez dwa dni i może to było powodem tego że kontrolki świeciły się aż do skasowania błędu spadku napięcia,nie pamiętam kodu błędu,skasowałem za pomocą podstawowego kabla eobd i FES-a po czym deska "ozdrowiała"
Akumulator jaki miałem to był jeszcze oryginał z 2009 roku...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2014, 17:44
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - padło zasilanie
Autko naprawione. Tak jak było przewidywane padł akumulator. Po wstawieniu nowego oczywiście choinka z kontrolek, ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów i manewry kierownica wszystko wróciło do normy.
Akumulator był tak padnięty, że nie pomagało podłączenie kablami żeby odpalić Lancia na starym akumulatorze.
za wszelkie poradę dziękuję i pozdrawiam,
Andrzej.
Akumulator był tak padnięty, że nie pomagało podłączenie kablami żeby odpalić Lancia na starym akumulatorze.
za wszelkie poradę dziękuję i pozdrawiam,
Andrzej.
Re: Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
Na moją Lucyne też przyszła pora więc szukam pomocy-- objawy podobne : brak jakiejkolwiek kontrolki na zegarach ,słychać tylko przekaźniki ,drgające wskazówki ,brak reakcji rozrusznika .
Chcąc wjechać do garażu i podejrzewając padnięty akumulator próbowałem uruchomić auto poprzez kable rozruchowe--- niestety pomimo tego że odżyła elektronika ( szyby ,zegary ,radio ) nie daje się uruchomić auta rozrusznik kreci bardzo słabo przygasają kontrolki .
Następna próba -wymontowany akumulator ( chcąc ominąć ewentualne zwarcie w akumulatorze ) kable rozruchowe podłączone bezpośrednio do kabli dochodzących do akumulatora.
Niestety wynik negatywny --rozrusznik kreci bardzo słabo, przygasają kontrolki
Wszelkie sugestie bardzo mile widziane
Chcąc wjechać do garażu i podejrzewając padnięty akumulator próbowałem uruchomić auto poprzez kable rozruchowe--- niestety pomimo tego że odżyła elektronika ( szyby ,zegary ,radio ) nie daje się uruchomić auta rozrusznik kreci bardzo słabo przygasają kontrolki .
Następna próba -wymontowany akumulator ( chcąc ominąć ewentualne zwarcie w akumulatorze ) kable rozruchowe podłączone bezpośrednio do kabli dochodzących do akumulatora.
Niestety wynik negatywny --rozrusznik kreci bardzo słabo, przygasają kontrolki
Wszelkie sugestie bardzo mile widziane
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
Re: Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
Koniecznie podmień akumulator w samochodzie! Nie wiem jakie masz kabelki,ale przez nie nigdy nie popłynie dostatecznie wielki prąd
do płynnego obracania rozrusznikiem.Jeżeli w Twoim aku jest zwarcie ,dopinanie się do niego w samochodzie także nie ma sensu.Koniecznie wymontuj go i podłącz inny bezpośrednio do klem.
do płynnego obracania rozrusznikiem.Jeżeli w Twoim aku jest zwarcie ,dopinanie się do niego w samochodzie także nie ma sensu.Koniecznie wymontuj go i podłącz inny bezpośrednio do klem.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 22:39 przez Valdi, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
Mnie to samo spotkało w Chorwacji (1.4 T-Jet 150KM), od Polaka pożyczyłem kable i lipa, dopiero Chorwat z assistance podłączył swoje o przekroju mojego nadgarstka i autko odpaliło raz dwa.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2015, 19:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
Re: Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
Dzięki , sugerujecie jednak padnięty akumulator ?
Nie chciałbym kupować w ciemno , muszę jednak go sprawdzić w jakimś warsztacie.
Nie chciałbym kupować w ciemno , muszę jednak go sprawdzić w jakimś warsztacie.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
Re: Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
Nikt Ci nie każe kupować od razu akumulatora.Pożycz od kolegi,sąsiada lub kogoś innego - pomysł zależy od Ciebie.Nie musi być oczywiście o takiej samej pojemności-może być mniejsza,ale żeby był naładowany. Większość kabli na pożyczkę prądu to lipa,tania chińszczyzna.Gruba izolacja,a w środku pięć drucików. Ja kabelki sam sobie zrobiłem i jak ktoś pamięta jaki przewód łączył akumulator z rozrusznikiem w 126p ,to właśnie z takich mam zrobione.Do tego porządne krokodyle z mocną sprężyną.Chętnie pożyczę,ale trochę daleko
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Re: Delta III 1.6 M-jet - padło zasilanie
Dziękuje za sugestie , stary akumulator zamiast 540Ah miał 40 Ah więc wymieniłem na nowy -- wszystko wraca do normy oprócz nawigacji ( ale to w innym dziale)
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.