Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: michalkrk » 10 mar 2019, 8:49

GepardMG pisze: 09 mar 2019, 21:20 Jeśli Pan rzeczywiście potrzebuje tych sprężyn to doradzałbym ich zakup póki są
Ostatnio już były problemy z ich dostaniem
Z całym szacunkiem ale się ośmieszasz.
Najpierw sprzedajecie coś "przypadkowo" pod zła marką a jak to wyszło to nie chcesz powiedzieć co to za producent. Kpina i żenada. Klient ma prawo wiedzieć co kupuje
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: GepardMG » 10 mar 2019, 9:41

michalkrk pisze: 10 mar 2019, 8:49
GepardMG pisze: 09 mar 2019, 21:20 Jeśli Pan rzeczywiście potrzebuje tych sprężyn to doradzałbym ich zakup póki są
Ostatnio już były problemy z ich dostaniem
Z całym szacunkiem ale się ośmieszasz.
Najpierw sprzedajecie coś "przypadkowo" pod zła marką a jak to wyszło to nie chcesz powiedzieć co to za producent. Kpina i żenada. Klient ma prawo wiedzieć co kupuje
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ale teraz zrobiło się niezłe Forum językowe
Oczywiście - z całym szacunkiem :D
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: michalkrk » 10 mar 2019, 10:38

GepardMG pisze: 10 mar 2019, 9:41
michalkrk pisze: 10 mar 2019, 8:49
GepardMG pisze: 09 mar 2019, 21:20 Jeśli Pan rzeczywiście potrzebuje tych sprężyn to doradzałbym ich zakup póki są
Ostatnio już były problemy z ich dostaniem
Z całym szacunkiem ale się ośmieszasz.
Najpierw sprzedajecie coś "przypadkowo" pod zła marką a jak to wyszło to nie chcesz powiedzieć co to za producent. Kpina i żenada. Klient ma prawo wiedzieć co kupuje
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ale teraz zrobiło się niezłe Forum językowe
Oczywiście - z całym szacunkiem :D
Pogratulować postawy! Bravo Wy. Większość ludzi woli wiedzieć co kupuje a nie noname z autosklepu!
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
elkanguro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: elkanguro » 10 mar 2019, 22:12

GepardMG pisze: 09 mar 2019, 21:20 Jeśli Pan rzeczywiście potrzebuje tych sprężyn to doradzałbym ich zakup póki są
Ostatnio już były problemy z ich dostaniem
Rzeczywiście potrzebuję ale nie kupię noname niewiadomego pochodzenia. Proszę o podanie prawidłowego producenta, nr katalogowego oraz kraju produkcji.
2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Serioussam » 14 maja 2019, 23:57

Witam wszystkich, podpinam sie pod temat i tak czy na obecna chwilę cos się zmienilo w sprawie sprężyn do Delty 3genercji. Pytam bo niestety, prawdopodnie bede musial wymienic sprężyny, jutro zawoze auto do mechanika, i nie wiem co mam chlopu podpowiedziec wrazie gdyby mial problemy z tym naszym" italianskim cudem" moja wersja to 1.4 t jet 120 km 2008 rok i teraz do sedna
1. eibachy ?
2. Mtsy?
3. Dobiereanie z innego auta ( jakiego najlepiej i jaka wersja silnikowa ? )
4. ASO nie biore ABSOLUTNIE pod uwagę gdyz jest to kuesko!! Za drogo ot taka ciekawostka np u mnie w rodzinie jest BMW x3 i amortyzator do przodu zamiennik bodajze sachs jest tanszy od tej sprężyny szok kufa ! szok! .

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Tomzik » 15 maja 2019, 0:02

A najlepsze w tych z ASO jest to, że też pękają ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Serioussam » 16 maja 2019, 22:27

IMG_20190516_222531.jpg
No coz nikt nic nie doradzil to wymienilem, w sensie mechanik wymienil i to jeszcze ja mu musialem powiedziec co ma kupic i jak wyglada sytuacja. Wymienione na "monroe" z bravo 2 1.6 diesel ale tylko przód, wymienione tez zostaly gorne mocowania wraz z lozyskami, jaki efekt zapytacie? hmm napewno nie podoba mi sie to ze przod jest tak jak by uniesiony albo poprostu na rowni z tylem i jak ktos tu juz pisal taki ala suv crosover ale nie jakos bardzo przesadnie, co do jakosci jazdy to za malo jechalem nim tylko kilka kilometrów po miescie. I tak sie zastanawiam czy nie lepiej bylo zamontowac calego eibacha ale pewnie gdybym tak zrobil to bym "kutwami" rzucal ze hacze o wszystkie krawężniki i progi przodem a zima to juz lepiej nie mówić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 17 maja 2019, 20:21

Serioussam pisze: 16 maja 2019, 22:27 IMG_20190516_222531.jpgNo coz nikt nic nie doradzil to wymienilem, w sensie mechanik wymienil i to jeszcze ja mu musialem powiedziec co ma kupic i jak wyglada sytuacja. Wymienione na "monroe" z bravo 2 1.6 diesel ale tylko przód, wymienione tez zostaly gorne mocowania wraz z lozyskami, jaki efekt zapytacie? hmm napewno nie podoba mi sie to ze przod jest tak jak by uniesiony albo poprostu na rowni z tylem i jak ktos tu juz pisal taki ala suv crosover ale nie jakos bardzo przesadnie, co do jakosci jazdy to za malo jechalem nim tylko kilka kilometrów po miescie. I tak sie zastanawiam czy nie lepiej bylo zamontowac calego eibacha ale pewnie gdybym tak zrobil to bym "kutwami" rzucal ze hacze o wszystkie krawężniki i progi przodem a zima to juz lepiej nie mówić.
Doprawdy, niezwykłe: nikt Ci nie doradził na tym forum. Ale, w jakiś tajemniczy sposób wszedłeś w posiadanie tajemnej wiedzy. Poinstruowałeś mechanika,.. cyt.: ,, jakie sprężyny ma kupić i jak wygląda sytuacja. z jakiego auta"
Wiesz również o konsekwencjach zamontowania sprężyn Eibacha.
Nikt Ci nie doradził i bardzo dobrze. Sam piszesz, że źle jak wyszło wysoko, a jeszcze gorzej, jak za nisko.
Ale by się dostało takiemu doradcy.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Serioussam » 18 maja 2019, 1:06

Prosiłem o poradę sugerowana czyimiś prywatnymi doświadczeniami, liczyłem na jakieś nowe spostrzeżenia oprócz tych co już się pojawiły pod tym tematem, chciałem poradę odnośnie każdej z tych opcji którą wymieniłem nikt nic nie napisał to trudno, ja się nie obrażam, sam dokonałem wyboru podzieliłem się opinią związaną z takim rozwiązaniem, zdjęcie dodałem żeby ktoś na przyszlość miał przejrzystość w podjęciu decyzji, czy tak czy inaczej, no ale niektórzy mają jakiś dziwny ból czterech liter i muszą się do czegoś przyczepić zamiast napisać coś pożytecznego. I po co to ?! :?:
Ostatnio zmieniony 18 maja 2019, 1:33 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich liter zawsze, nie wybiórczo; ortografia

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: mikee72 » 18 maja 2019, 7:20

Serioussam pisze: 18 maja 2019, 1:06 niektórzy mają jakiś dziwny ból czterech liter
Faraon ma ból blisko czterdziestu liter i ja akurat wcale nie uważam tego bólu za dziwny : yesyes :
Przy okazji pisania czegoś pożytecznego :lol: - stworzyłeś naprawdę dłuuugie zdanie.
ból liter.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 18 maja 2019, 16:48

Kolejny roszczeniowy gość, co mu się należy. Indywidualna, dedykowana porada.
Ponieważ ma ból głowy, żeby wybrać sobie odpowiednią z pośród wielu przeróżnych tu opisanych.
Jak masz taki trudny, niewymieniony tutaj przypadek, to dlaczego nie napisałeś jakie masz dokładnie zawieszenie, czy nie masz przypadkiem panoramicznego dachu? czy masz jeszcze oryginalne sprężyny, gdzie mieszkasz. Może znalazłby się ktoś na forum, kto mieszka niedaleko, i porównalibyście sobie auta na żywo.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
elkanguro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: elkanguro » 23 lip 2019, 14:44

Cześć, a co myślicie o wymianie całej kolumny mcphersona albo chociaż kupieniu kolumny i przelożeniu sprężyny? Można znaleźć czasami coś w Internecie.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Serioussam » 04 paź 2019, 22:09

Witam ponownie , niestety okazało się że mam pękniętą kolejną sprężynę tym razem z tyłu, górna część ( skrzypi zgrzyta jak cholera ).
Czy w temacie nieszczęsnych sprężyn do Delty coś się zmieniło ? pojawiły się jakieś zamienniki ? jakieś nowe rozwiązania zastosowane przez użytkowników tego modelu ?
Jeżeli nic, to mam pytanie czy od Fiata Bravo II 1.6 multijet też podejdą sprężyny tyle tylko że na tył ? bo na przodzie już takie posiadam a co z tyłem czy ktoś ma taki zestaw zamontowany ?

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Serioussam » 27 lis 2019, 15:03

Piszę dopiero teraz, podsumuowujac wymianę sprężyn, a więc sprężyny tyl i przód wymienione od fiata bravo 2 1.6diesel pasują wszystko działa. Jedynym minusem tego wszystkiego jest delikatnie zmieniony wygląd auta teraz jest tak jakby na prosto a nawet przód ciut uniesiony, jest tak napewno bo na oryginalnych spreżynach czasami chaczylem o niektóre krawężniki teraz tego nie ma.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 27 lis 2019, 18:55

Serioussam pisze: 27 lis 2019, 15:03 Piszę dopiero teraz, podsumuowujac wymianę sprężyn, a więc sprężyny tyl i przód wymienione od fiata bravo 2 1.6diesel pasują wszystko działa. Jedynym minusem tego wszystkiego jest delikatnie zmieniony wygląd auta teraz jest tak jakby na prosto a nawet przód ciut uniesiony, jest tak napewno bo na oryginalnych spreżynach czasami chaczylem o niektóre krawężniki teraz tego nie ma.
Drugim minusem, poza szpetnym wyglądem jest mniejsza nośność tylnych sprężyn od Bravo.
880 Kg a powinno być w Delcie 950 Kg
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”