Witam, od dwóch dni mam problem ze swoją delta. Nie mogę wbić szóstego biegu, mogę szarpać dxignią, cisnąc ale wrażenie jest takie jakby skrzynia była 5-cio biegowa. Czasem bieg wejdzie jak w przysłowiowe masło. od ręki jednym palcem, a czasem tos zaranina, zeby za którymś razem go wbić.
Czy ktoś z was miał taki problem i jak go rozwiązał
Moja delta to 2008r. 1.6 M-jet 120KM, wsteczny wbijany z pierścieniem do fotelu pasażera i do tyłu.
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
Problem z wbiciem szóstego biegu (6) Delta 1.6 M-jet 2008rok
Problem z wbiciem szóstego biegu (6) Delta 1.6 M-jet 2008rok
Lancia Kappa 2.0 16 V TURBO
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
Re: Problem z wbiciem szóstego biegu (6) Delta 1.6 M-jet 2008rok
Dla potomnych: Problem rozwiązany dosyć prosto i banalnie:
Na skrzyni jest mechanizm wybierający biegi do którego wpięte są linki i który przy wbijaniu każdego z biegów, swoim "ramieniem" odpowiednio wyciąga ze skrzyni biegów trzpień i załącza biegi. Okazało się ze ramię tego mechanizmu montowane jest na wałku przechodzącym przez fragment aluminiowej obudowy skrzyni, i ma straszny luz. Wystarczyło odkręcić ten wałek (nakrętka na klucz 17), i wałek ma tam dwie plastikowe tulejki które mają go sztywno trzymać w obudowie. U mnie jedna tulejka zakończyła żywot i po prostu jej brakowało. Na szczęście miałem uszkodzoną skrzynię z kappy gdzie tulejki były praktycznie nowe. Wymiana pomogła. Szósty bieg wchodzi idealnie gładko i się nie klinuje.
Kod tej tulejki to : tulejka wałka wewnętrznego skrzyni biegów idea/marea/ bravo II/ stilo alfa itd.numer katalogowy 46416176
cena całe 18 złotych za dwie
Na skrzyni jest mechanizm wybierający biegi do którego wpięte są linki i który przy wbijaniu każdego z biegów, swoim "ramieniem" odpowiednio wyciąga ze skrzyni biegów trzpień i załącza biegi. Okazało się ze ramię tego mechanizmu montowane jest na wałku przechodzącym przez fragment aluminiowej obudowy skrzyni, i ma straszny luz. Wystarczyło odkręcić ten wałek (nakrętka na klucz 17), i wałek ma tam dwie plastikowe tulejki które mają go sztywno trzymać w obudowie. U mnie jedna tulejka zakończyła żywot i po prostu jej brakowało. Na szczęście miałem uszkodzoną skrzynię z kappy gdzie tulejki były praktycznie nowe. Wymiana pomogła. Szósty bieg wchodzi idealnie gładko i się nie klinuje.
Kod tej tulejki to : tulejka wałka wewnętrznego skrzyni biegów idea/marea/ bravo II/ stilo alfa itd.numer katalogowy 46416176
cena całe 18 złotych za dwie
Lancia Kappa 2.0 16 V TURBO
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE
Lancia Nuova Delta 1.6 M-jet
Moto Guzzi Breva 750 IE