Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 lip 2019, 3:43

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 15 maja 2019, 21:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 63
Imię: Tomek
Witam- po wielu miesiącach szukania udało mi się kupić prawie taki egzemplarz jak szukałem :) Prawie bo polowałem na T-jet biały ale trafił mi się MultiAir 1.4 bialy :) 2011 72k przebiegu.-Polski salon itp.

Na poniedziałek jestem umówiony u mechanika i nie wiem na co zwrócić uwagę i o jakie wymiany mówić .
Chyba klocki bo sa oryginalne i na przeglądzie facet mówił ze mało ich zostało ( ale kontrolka jeszcze nie świeci )

Na pewno rozrząd bo jest oryginalny i ma 8 lat ( więc wole wymienić )

Na pewno olej i filtry bo ostatnia wymiana oleju 02.2018 ( 5k km ) i teraz pytanie - co dokładnie wymieniać przy MAir żeby przedłużyć żywotność ( prócz oleju coś słyszalem że jakieś filterki itp - prosze o podpowiedz co dokładnie i jak się nazywaja te części fachowo )

Jaki olej najlepiej dolewać - nie pamiętam jaki był ostatnio , jakie filtry inne , czy trzeba sprawdzić olej w skrzyni , czy uzupełniać inne płyny ( jeśli tak to jakie )

Każde wskazówki i podpowiedzi mile widziane


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 22:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 688
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
W skrócie: punktem zapalnym jest moduł multiair. Należałoby go potraktować szczególnie troskliwie.
Podstawa to dedykowany olej silnikowy i mechanik, który co najmniej odróżnia multiair od wariatora i podejdzie do procedury wymiany oleju poważnie wg. istrukcji, a nie wg. swojego widzi-misie.
Najlepiej pojechać do ASO, które ma dobre opinie, albo do mechanika-pasjonata marki Alfa Romeo.
Na forum Alfaholicy temat MA jest obszernie opisany.
Cała reszta standartowo, jak w każdym nowo zakupionym aucie.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 22:43 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 01 mar 2019, 18:01
Posty: 17
Imię: Norbert
A ja bym zwrócił również uwagę na zawieszenie, tuleje wahaczy z przodu i tylną belkę w moim po zakupie okazało się że wszystko do wymiany bo ktoś nie dbał. Poza tym ogólnie sprawdzić sobie jaki jest stan wydechu. Ogólnie elementy te są bardzo podatne na rdzę w naszych deltach.


Na górę
PostDodany: 15 maja 2019, 22:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 63
Imię: Tomek
Ok.dzieki. mechanik najlepszy w moim małym mieście .co do zawieszenia to chyba ok. Auto miało pozytywny przegląd miesiąc temu . No i po zakupie wracałem nim 200km po różnych drogach dziurawych itp i wszystko jak w bajce :). Jutro zobaczę na kartkę na silniku i dam znać jaki był łany przez poprzedniego właściciela ... Jeszcze jedno , nie ma błędów , nic nie swiecii ale jeszcze ani razu system start stop nie wyłączył mi silnika na mieście i nie wiem czy się martwić ;) ( jest aktywny cały czas ) , klimy nie używam , tylko radio pobiera prąd . ( Możliwe że Aku słaby czy usterka start stopa ),. Sprawdziłem kartki na silniku i tak to się ma .
01.2017 .karteczka mobile 5w40. 58kkm
02.2018 karteczka Castrol 5w40. 65 kkm

Czy takie oleje trzeba lać czy zmieniać na coś innego lepszego ?


Na górę
PostDodany: 17 maja 2019, 21:35 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 27 lis 2016, 17:05
Posty: 21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Chocianów
Najwazniejsze w silniku to częsta wymiana oleju(10-12 tys km) filtry i co drugą wymianę oleju filtr modułu oraz filterek turbiny. Po wymianie zaznaczenie w ECU wymiane oleju.Olej dydykowany przez producenta. Start stop zależny od temp. powietrza na zewnątrz czy klima włączona bądz też słaby akumulator.


Na górę
PostDodany: 21 maja 2019, 7:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 63
Imię: Tomek
Panikować czy odczekać bo to normne :) oddawałem auto palił na pół kluczyka a teraz po odebraniu miałem kilka razy sytuację że nie zapalił po paru sec kręcenia ( musiałem wyciagnac kluczyk i wtedy ponownie kręciłem już z efektem ). Wymieniłem w sumie klocki.filtry wszystkie , olej,motul 5w40
kompletny cały rozrząd . Jedynie za 2 dni mam podjechać na wymianę śruby z filtrem od turbo i tego filterka od modułu Multiair bo nie mieli na stanie . 2 dni później dalej problemy z odpalaniem ..teraz gadalemz mechanikiem i mówił że możliwe że Wina leży po stronie jakiegoś docisku rozrządu że on zakładał normalnie standardowo jak zawsze i nie zwrócił uwagę na jakiś docisk. Czy to może być to?


Na górę
PostDodany: 22 maja 2019, 19:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 688
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Tak oto powstają się mity o awaryjności włoskich marek.
Najlepszy? mechanik: prawdopodobnie montuje zestaw rozrządu ''na flamaster?"
Wymienia olej w silniku, na ,,jakiś Motul" zamiast na dedykowany do MA, bez wymiany śruby z filtrem i filtra w MA.
Multiair wymaga odpowiedniej procedury wymiany oleju i filtra.
Nie tak to miało wyglądać : miał być odpowiedni mechanik, dedykowany olej i procedura. Nie było, no to są problemy.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 22 maja 2019, 21:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 63
Imię: Tomek
Na przyszłą wymiane chyba pofatyguje się 50km do serwisu i będe wolał zapłacić więcej i jednak niech zrobią to konkretni fachowcy :( ten mechanik ma jedna z lepszych opinii w miescie , od lat prowadził wszystkie auta w rodzinie i znajomym , szwagrowi złożył uwalony silnik w t5 z 3 różnych i smiga 5 lat juz ( 200k km) - , Mam karteczki z wymian olejów i w 2017 był castrol 5w 30 , w 2018 mobil 5w40 a teraz jest ten motul 5 w40 . Więc co robic?? jak już upora się mechanik z tym rozrządem ktory źle założył to jak dojda mi częsci pozostałe ( śruba od turbo i filtr od Multiair ) jechać gdzie indziej i zalać na nowo olej ale już selenie?? Wole teraz wydac 150-200 więcej niż uszkodził moduł z czasem .


Na górę
PostDodany: 22 maja 2019, 22:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 602
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
piterstilo pisze:
22 maja 2019, 19:10
Tak oto powstają się mity o awaryjności włoskich marek.
(...) dedykowany do MA,(...)Multiair wymaga odpowiedniej procedury(...)Nie było, no to są problemy.
Ja się oczywiście zgadzam z tym, że instrukcji warto przestrzegać..
Ale z drugiej strony - jeśli jakaś jednostka wymaga procedur punkt po punkcie
lub stosowania ściśle dedykowanych płynów/akcesoriów, bo inaczej 'są problemy'..
to wspomniana awaryjność staje się nie mitem - tylko niestety faktem :)

Albowiem z definicji: jeżeli współczynnik tzw. idiotoodporności wynosi 0/10,
to mamy do czynienia z tematem bardzo awaryjnym.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002


Na górę
PostDodany: 22 maja 2019, 22:35 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10109
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
piterstilo pisze:
22 maja 2019, 19:10
Tak oto powstają się mity o awaryjności włoskich marek.
Najlepszy? mechanik: prawdopodobnie montuje zestaw rozrządu ''na flamaster?"
Wymienia olej w silniku, na ,,jakiś Motul" zamiast na dedykowany do MA, bez wymiany śruby z filtrem i filtra w MA.
Multiair wymaga odpowiedniej procedury wymiany oleju i filtra.
Nie tak to miało wyglądać : miał być odpowiedni mechanik, dedykowany olej i procedura. Nie było, no to są problemy.
Z tym olejem się tak nie rozpędzajmy, bo Motul również oferuje oleje spełniające normę 9.55535-S2 dla tego silnika np. 8100 X-clean. Chyba, że pisząc dedykowany masz na myśli Selenię...
mikee72 pisze:
Ja się oczywiście zgadzam z tym, że instrukcji warto przestrzegać..
Ale z drugiej strony - jeśli jakaś jednostka wymaga procedur punkt po punkcie
lub stosowania ściśle dedykowanych płynów/akcesoriów, bo inaczej 'są problemy'..
to wspomniana awaryjność staje się nie mitem - tylko niestety faktem :)

Albowiem z definicji: jeżeli współczynnik tzw. idiotoodporności wynosi 0/10,
to mamy do czynienia z tematem bardzo awaryjnym.
Idąc tym tokiem myślenia, to każdy samochód, w którym do ustawienia rozrządu trzeba użyć blokad jest awaryjny - trzeba wykonać procedurę punkt po punkcie i stosować dedykowane akcesoria :roll:

Kolego monkey22 - po pierwsze zweryfikuj w jaki sposób został poskładany rozrząd i przy użyciu jakich narzędzi. Potem oczywiście wymiana filterka i śruby oraz wykonanie procedury wymiany oleju w ECU silnika. Jeżeli został zalany wspomniany przeze mnie wcześniej Motul 8100 X-clean, to nie ma potrzeby wymieniania go, bo spełnia wszystkie wymagania Fiata dla tego silnika, a gorszy od dedykowanej Selenii nie jest.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 23 maja 2019, 15:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 63
Imię: Tomek
Odebrałem auto od mechanika - twierdzi że przestawił rozrząd o 2mm i ze pali ok,.U niego odpalił od strzała ale później na 10 odpaleń ( gdzieś pod sklepem itp ) 2 razy się zaciął za pierwszym razem :( już nie mam siły i chyba pojade na serwis w weekend niech ustawią ,czesci ( sruba i filterek chwilę temu kurier dostarczyl więc sa u mnie już )

Olej to nie x- clean a x-cess

Wymiany nie wprowadzi do komputera bo nie ma oprogramowania , mówił że do następnej inspekcji zostało 2000km więc zebym sobei gdzieś podjechał kto ma takie oprogramowanie ;/


Na górę
PostDodany: 23 maja 2019, 17:45 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10109
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Pytałeś w jaki sposób został poskładany rozrząd?

Z tego co opisujesz to cała sytuacja wygląda tak jak ją opisał piterstilo...
Gość poskładał rozrząd na flamaster, zalał niewłaściwy olej - Motul X-Cess nie spełnia norm, które założył producent - nie spełnia normy ACEA C3 i 9.55535-S2, nie wymienił śruby i filterka, nie wspominając już o dokonaniu odpowiedniej regulacji w ECU silnika.
Generalnie wychodzi na to, że nie orientuje się w tym silniku w ogóle...

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 23 maja 2019, 18:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 63
Imię: Tomek
Kurcze zapomniałem zapytac - ale teraz jezdziłem i testowałem odpalanie auta jakies 20 razy i już normalnie pali za kazdym razem . może już się unormowało? , więc skoro olej jest nie taki jaki powinien to warto dołożyć 200 zł, jechac do innego mechanika i przy okazji wymiany tego filterka modułu oraz sruby turbo zalac olej na nowy ?? jeśli tak to jaki konkretnie i kupie sobie sam i czy filtr oleju tez automatycznie trzeba wymienić na nowy ..wole umoczyc 200-300 zł niz ryzykować uszkodzenie modułu


I jescze jedno pytanie - czy to normalne?? - przedtem przed wymianą jak dałem auto na luz podczas jazdy to komputer odrazu zawsze pokazywał zerowe spalanie a teraz na luzie pokazuje 2-3 l/100km dopiero w momencie zatrzymania auta wyskakuje zerowe spalanie



Kurcze tak marzyłem o delcie- tak się cieszyłem na myśl zakupu a tu od początku takie problemy ( niby małe ale jednak dobijają ) :(:(
..


Na górę
PostDodany: 23 maja 2019, 19:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 688
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Po tym sabotażu w wykonaniu mechanika, proponuję potraktować ten ,,jakiś Motul" jako płukankę
Wg mnie dedykowany olej to taki, który spełnia normę ACEA C3 9.55535-S2 albo nowszą: 9.55535-GS1 , ta druga jest zalecana do nowszych modułów MA. Jest kilka firm produkujących takie, niekoniecznie Selenia.
Multiair produkowany jest chyba od 2009 roku i po początkowych problemach, był parę razy poprawiany.
Również zalecenia serwisowe się zmieniały. Może dlatego krąży wiele sprzecznych informacji.
Najpierw zalecanym olejem był 5W40 i C3 9.55535-S2 a potem: 0W30 ( ekologia się kłania) 9.55535-GS1
Zamieszanie jest z tzw. kalibracją, przy zmianie oleju. Jedni twierdzą, że jest konieczna, inni to wyśmiewają.
Prawdopodobnie te ulepszone moduły , kalibracji nie potrzebują.
Dlatego tu potrzebny jest mechanik- praktyk, który się na tym zwyczajnie zna.
Jest z tym modułem trochę zachodu, ale BMW też ma podobny, co nie znaczy taki sam: wynalazek : Valvetronic.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 23 maja 2019, 19:52 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10109
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Olej powinien być zgodny z normą Fiata 9.55535-S2. Spełniają ją m.in.:
- Motul 8100 X-clean 5W40
- Meguin Low Emission 5W40
- Castrol EDGE TITANIUM FST 5W40 TURBO DIESEL
- Mobil 1 ESP 0W-40
- Millers Trident Longlife 5w40
Jeśli będziesz wymieniał olej, to filtr też bym wymienił - kosztuje raptem parę złotych.

Co do spalania, to jesteś pewien, że w trakcie jazdy na luzie pokazywał Ci 0l? :)
Generalnie we włoszczyźnie z grupy FCA podczas jazdy na luzie pokazuje jakąś wartość, np. 2l/100km, a dopiero po zatrzymaniu jest 0 bądź ---.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl