Lancia Klub Polska
http://forum.lanciapolska.org/

Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=186&t=80141
Strona 1 z 2

Autor:  Serioussam [ 20 mar 2019, 15:25 ]
Tytuł:  Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Witam to moj drugi temat dzisiaj i mam wrazenie ze nie ostatni, moje auto sie chyba sypie w sumie ma juz 11 lat, ale przejde do sedna tematu ostatnio zaczelo mnie draznic glosne wycie tak jak by silnika przy wkrecaniu sie na obroty czy to 1 bieg czy 2 3 4 5 6 tki zadko urzywam, olej wymienialem w grudniu razem zfiltrem oraz filtrem powietrza i w sumie jest chyba tak samo. Nie wiem czy to ja jestem przewrazliwiony czy ten typ tak ma czy to moze skrzynia biegow ktora tez juz daje o sobie znac 1 , 2 ka haczą i drazek zmiany biegow sie rusza szarpie autem czyli pewnie dwumasa albo sprzeglo padaja niewiem poprostu mam wrazenie ze jeżdżę tykajaca bombą ktora mnie pusci z torbami. Auto napewno przyspiesza i nie czuje znaczacej utraty moc jest chyba ok, pali bez problemu . Pomozcie koledzy !poradzcie cos !

Autor:  slider2002 [ 20 mar 2019, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

M32

Autor:  toreider [ 21 mar 2019, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

jak wspomniał poprzednik wygląd to na skrzynię biegów M32 , jeśli na wolnych obrotach silnik zachowuje się normalnie nie hałasuje i na postoju podczas dodawania gazu jego dźwięk jest normalny a hałas słyszysz tylko podczas jazdy - szukaj mechaniora od skrzyń

Autor:  Serioussam [ 22 mar 2019, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Dzięki za odpowiedzi, będe jechal do Bcs Sosnowiec i jestem ciekaw ile zapłacę z tego co sie orientowalem to jest roznie od 1500 nawet o do 3500 czy to prawda? ktos juz z was robil skrzynie ? Jakie koszta ?Aha i jeszcze jedno czy moze byc tez tak ze nagle sie okaze ze jeszcze jest do roboty dwumasa i sprzęglo ? Bo jak tak to chyba sprzedam ten samochód po pieniadzach, bo z tego co poczytalem jeszcze na naszym forum o Dellcie to szok! wydechu brak zamienników albo ograniczony wybor, chlodniczka oleju to samo , sprężyny i cos tam jeszcze brak albo duze kwoty i to sa dosc spore kwoty.

Autor:  aiu [ 22 mar 2019, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Serioussam pisze:
22 mar 2019, 20:17
Dzięki za odpowiedzi, będe jechal do Bcs Sosnowiec i jestem ciekaw ile zapłacę z tego co sie orientowalem to jest roznie od 1500 nawet o do 3500 czy to prawda? ktos juz z was robil skrzynie ? Jakie koszta ?Aha i jeszcze jedno czy moze byc tez tak ze nagle sie okaze ze jeszcze jest do roboty dwumasa i sprzęglo ? Bo jak tak to chyba sprzedam ten samochód po pieniadzach, bo z tego co poczytalem jeszcze na naszym forum o Dellcie to szok! wydechu brak zamienników albo ograniczony wybor, chlodniczka oleju to samo , sprężyny i cos tam jeszcze brak albo duze kwoty i to sa dosc spore kwoty.
viewtopic.php?f=186&t=78889

Autor:  ceva [ 22 mar 2019, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Serioussam pisze:
22 mar 2019, 20:17
Dzięki za odpowiedzi, będe jechal do Bcs Sosnowiec i jestem ciekaw ile zapłacę z tego co sie orientowalem to jest roznie od 1500 nawet o do 3500 czy to prawda? ktos juz z was robil skrzynie ? Jakie koszta ?Aha i jeszcze jedno czy moze byc tez tak ze nagle sie okaze ze jeszcze jest do roboty dwumasa i sprzęglo ? Bo jak tak to chyba sprzedam ten samochód po pieniadzach, bo z tego co poczytalem jeszcze na naszym forum o Dellcie to szok! wydechu brak zamienników albo ograniczony wybor, chlodniczka oleju to samo , sprężyny i cos tam jeszcze brak albo duze kwoty i to sa dosc spore kwoty.
Przy przebiegu 150-200 tys. km. dwumasa może być do wymiany, a z nią prawdopodobnie i sprzęgło oraz profilaktycznie wysprzęglik (~1500). Cenowo nie ma tragedii, to nie multiair.

Autor:  piterstilo [ 23 mar 2019, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Serioussam pisze:
20 mar 2019, 15:25
Witam to moj drugi temat dzisiaj i mam wrazenie ze nie ostatni, moje auto sie chyba sypie w sumie ma juz 11 lat, ale przejde do sedna tematu ostatnio zaczelo mnie draznic glosne wycie tak jak by silnika przy wkrecaniu sie na obroty czy to 1 bieg czy 2 3 4 5 6 tki zadko urzywam, olej wymienialem w grudniu razem zfiltrem oraz filtrem powietrza i w sumie jest chyba tak samo. Nie wiem czy to ja jestem przewrazliwiony czy ten typ tak ma czy to moze skrzynia biegow ktora tez juz daje o sobie znac 1 , 2 ka haczą i drazek zmiany biegow sie rusza szarpie autem czyli pewnie dwumasa albo sprzeglo padaja niewiem poprostu mam wrazenie ze jeżdżę tykajaca bombą ktora mnie pusci z torbami. Auto napewno przyspiesza i nie czuje znaczacej utraty moc jest chyba ok, pali bez problemu . Pomozcie koledzy !poradzcie cos !
Jeżeli to faktycznie wina skrzyni M32, to przecież tak miało być.
Przepis jest prosty: słabej jakości łożyska, niewłaściwy gatunkowo olej przekładniowy
i w niewystarczającej ilości.
Konstruktorzy z GM zaprojektowali tę skrzynię z myślą o pierwszym kliencie.
Ten sprzeda auto najpóźniej po 5 latach, więc awaria nie musi być jego zmartwieniem.
Chyba, że nadal uparcie użytkuje auto- znaczy się nie stać go na nowe,
więc nie ma co się nim przejmować.
Jak w tym dowcipie o Stalinie: mógł zabić a tylko zwrócił uwagę.
Tak samo w tej sytuacji: przecież mogło spłonąć jak BMW, a tylko się skrzynia zepsuła.

Autor:  Serioussam [ 04 kwie 2019, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

I tak jeżdżę i jeżdżę i powiem wam ze mam mieszane uczucia czy to aby skrzynia biegów, mam wrażenie ze wszystko rzęzi jak by silnik nie mial oleju. No chyba ze poprostu nigdy nie mialem stycznosci z uszkodzona skrzynia i nieznam takich objawów. I mam wrażenie ze jest coraz gorzej : ( .

Autor:  toreider [ 30 kwie 2019, 17:32 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

A może już obudowa skrzyni poleciała - to podobno efekt końcowy wyrywa kawałek obudowy i cały olej wypłynie . Stąd może te odgłosy

Autor:  Serioussam [ 07 maja 2019, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

No i bylem w firmie ktora zajmuje sie skrzyniami, gosciu posluchal, przejechal sie ze mna poobserwowal, i stwierdził ze to nie koniecznie, skrzynia biegów a to ze w aucie jest jak by glosniej to moze byc przyczyną, peknietego kolektora wydechowego, albo np silnik badz skrzynia wpada w wibracje bo np sa rozwalone poduszki silnika albo skrzyni nawet zwrocil mi uwagę ze tak jakby na wolnych obrotach auto wibruje, poczytalem tez troche o glosnej pracy t jeta na forum nuova bravo i zeczywiscie pojawialy sie wpisy o glosnym silniku i poduszkach. Jest jeszcze mozliwosc rozsypujacego sie katalizatora, ktory tez moze powodowac glosniejsza prace auta . Niestety na sam koniec powiedzial ze tak czy siak kiedys przyjdzie czas ze bede musial zrobic ta skrzynie kwestia czasu.

Autor:  krzysztofjaworski [ 12 maja 2019, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Znaczący wzrost głosu pracy silnika miałem przy pękniętym kolektorze . Delikatne wibracje na wolnych obrotach też mam , niby poduszki są ok ale nie warto słuchać mechaników i je wymienię z przypływem milionów złotówek . Wspaniała skrzynię robiłem w zeszłym roku ale objawiało się to delikatnym szumem

Załączniki:
kolektor.jpg
kolektor.jpg [ 85 KiB | Przejrzano 986 razy ]

Autor:  Serioussam [ 14 maja 2019, 0:07 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

A czemu milonow zlotowek,? z tego co orientowalem sie w cenach zamiennikow poduszek nie sa az takie drogie chyba ze o czyms znowu nie wiem tak jak o wielu innych rzeczach jak np super kosmiczne sprezyny w cenie 660 zl za sztukę do zawieszenia mcpherson w ktorym za lacznik placisz jak za flaszke wodki a za sprezyne jakbys mial budowac sportowy bolid kowa jego mac albo np 980 zl za chlodniczke oleju, w ktorej nie da sie wymienic uszczelek bo nie występują plus do tego np wspominany kolektor,dwumas skrzynia m32 i depresja murowana :lol:

Autor:  ceva [ 14 maja 2019, 7:48 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Serioussam pisze:
14 maja 2019, 0:07
np 980 zl za chlodniczke oleju, w ktorej nie da sie wymienic uszczelek bo nie występują
W serwisie uszczelki nie kupisz, ale tutaj owszem :arrow: https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-chl ... mr47v.html .

Autor:  piterstilo [ 14 maja 2019, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

ceva pisze:
14 maja 2019, 7:48
Serioussam pisze:
14 maja 2019, 0:07
np 980 zl za chlodniczke oleju, w ktorej nie da sie wymienic uszczelek bo nie występują
W serwisie uszczelki nie kupisz, ale tutaj owszem :arrow: https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-chl ... mr47v.html .
Podobnie sprawa wygląda z gumami stabilizatora. Procedura serwisowa przewiduje wymianę całego stabilizatora.
Ale można sobie poszukać kupić gumy dedykowane do modelu.

Autor:  krzysztofjaworski [ 14 maja 2019, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

Jest jeszcze "rura" od pompy wody , podobno trzeba wymienić cała bo sama wymiana uszczelki nie pomoże : D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/