Strona 1 z 2

Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 20 mar 2019, 15:25
autor: Serioussam
Witam to moj drugi temat dzisiaj i mam wrazenie ze nie ostatni, moje auto sie chyba sypie w sumie ma juz 11 lat, ale przejde do sedna tematu ostatnio zaczelo mnie draznic glosne wycie tak jak by silnika przy wkrecaniu sie na obroty czy to 1 bieg czy 2 3 4 5 6 tki zadko urzywam, olej wymienialem w grudniu razem zfiltrem oraz filtrem powietrza i w sumie jest chyba tak samo. Nie wiem czy to ja jestem przewrazliwiony czy ten typ tak ma czy to moze skrzynia biegow ktora tez juz daje o sobie znac 1 , 2 ka haczą i drazek zmiany biegow sie rusza szarpie autem czyli pewnie dwumasa albo sprzeglo padaja niewiem poprostu mam wrazenie ze jeżdżę tykajaca bombą ktora mnie pusci z torbami. Auto napewno przyspiesza i nie czuje znaczacej utraty moc jest chyba ok, pali bez problemu . Pomozcie koledzy !poradzcie cos !

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 20 mar 2019, 20:20
autor: slider2002
M32

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 21 mar 2019, 20:54
autor: toreider
jak wspomniał poprzednik wygląd to na skrzynię biegów M32 , jeśli na wolnych obrotach silnik zachowuje się normalnie nie hałasuje i na postoju podczas dodawania gazu jego dźwięk jest normalny a hałas słyszysz tylko podczas jazdy - szukaj mechaniora od skrzyń

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 22 mar 2019, 20:17
autor: Serioussam
Dzięki za odpowiedzi, będe jechal do Bcs Sosnowiec i jestem ciekaw ile zapłacę z tego co sie orientowalem to jest roznie od 1500 nawet o do 3500 czy to prawda? ktos juz z was robil skrzynie ? Jakie koszta ?Aha i jeszcze jedno czy moze byc tez tak ze nagle sie okaze ze jeszcze jest do roboty dwumasa i sprzęglo ? Bo jak tak to chyba sprzedam ten samochód po pieniadzach, bo z tego co poczytalem jeszcze na naszym forum o Dellcie to szok! wydechu brak zamienników albo ograniczony wybor, chlodniczka oleju to samo , sprężyny i cos tam jeszcze brak albo duze kwoty i to sa dosc spore kwoty.

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 22 mar 2019, 21:25
autor: aiu
Serioussam pisze: 22 mar 2019, 20:17 Dzięki za odpowiedzi, będe jechal do Bcs Sosnowiec i jestem ciekaw ile zapłacę z tego co sie orientowalem to jest roznie od 1500 nawet o do 3500 czy to prawda? ktos juz z was robil skrzynie ? Jakie koszta ?Aha i jeszcze jedno czy moze byc tez tak ze nagle sie okaze ze jeszcze jest do roboty dwumasa i sprzęglo ? Bo jak tak to chyba sprzedam ten samochód po pieniadzach, bo z tego co poczytalem jeszcze na naszym forum o Dellcie to szok! wydechu brak zamienników albo ograniczony wybor, chlodniczka oleju to samo , sprężyny i cos tam jeszcze brak albo duze kwoty i to sa dosc spore kwoty.
viewtopic.php?f=186&t=78889

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 22 mar 2019, 22:13
autor: ceva
Serioussam pisze: 22 mar 2019, 20:17 Dzięki za odpowiedzi, będe jechal do Bcs Sosnowiec i jestem ciekaw ile zapłacę z tego co sie orientowalem to jest roznie od 1500 nawet o do 3500 czy to prawda? ktos juz z was robil skrzynie ? Jakie koszta ?Aha i jeszcze jedno czy moze byc tez tak ze nagle sie okaze ze jeszcze jest do roboty dwumasa i sprzęglo ? Bo jak tak to chyba sprzedam ten samochód po pieniadzach, bo z tego co poczytalem jeszcze na naszym forum o Dellcie to szok! wydechu brak zamienników albo ograniczony wybor, chlodniczka oleju to samo , sprężyny i cos tam jeszcze brak albo duze kwoty i to sa dosc spore kwoty.
Przy przebiegu 150-200 tys. km. dwumasa może być do wymiany, a z nią prawdopodobnie i sprzęgło oraz profilaktycznie wysprzęglik (~1500). Cenowo nie ma tragedii, to nie multiair.

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 23 mar 2019, 17:58
autor: piterstilo
Serioussam pisze: 20 mar 2019, 15:25 Witam to moj drugi temat dzisiaj i mam wrazenie ze nie ostatni, moje auto sie chyba sypie w sumie ma juz 11 lat, ale przejde do sedna tematu ostatnio zaczelo mnie draznic glosne wycie tak jak by silnika przy wkrecaniu sie na obroty czy to 1 bieg czy 2 3 4 5 6 tki zadko urzywam, olej wymienialem w grudniu razem zfiltrem oraz filtrem powietrza i w sumie jest chyba tak samo. Nie wiem czy to ja jestem przewrazliwiony czy ten typ tak ma czy to moze skrzynia biegow ktora tez juz daje o sobie znac 1 , 2 ka haczą i drazek zmiany biegow sie rusza szarpie autem czyli pewnie dwumasa albo sprzeglo padaja niewiem poprostu mam wrazenie ze jeżdżę tykajaca bombą ktora mnie pusci z torbami. Auto napewno przyspiesza i nie czuje znaczacej utraty moc jest chyba ok, pali bez problemu . Pomozcie koledzy !poradzcie cos !
Jeżeli to faktycznie wina skrzyni M32, to przecież tak miało być.
Przepis jest prosty: słabej jakości łożyska, niewłaściwy gatunkowo olej przekładniowy
i w niewystarczającej ilości.
Konstruktorzy z GM zaprojektowali tę skrzynię z myślą o pierwszym kliencie.
Ten sprzeda auto najpóźniej po 5 latach, więc awaria nie musi być jego zmartwieniem.
Chyba, że nadal uparcie użytkuje auto- znaczy się nie stać go na nowe,
więc nie ma co się nim przejmować.
Jak w tym dowcipie o Stalinie: mógł zabić a tylko zwrócił uwagę.
Tak samo w tej sytuacji: przecież mogło spłonąć jak BMW, a tylko się skrzynia zepsuła.

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 04 kwie 2019, 21:55
autor: Serioussam
I tak jeżdżę i jeżdżę i powiem wam ze mam mieszane uczucia czy to aby skrzynia biegów, mam wrażenie ze wszystko rzęzi jak by silnik nie mial oleju. No chyba ze poprostu nigdy nie mialem stycznosci z uszkodzona skrzynia i nieznam takich objawów. I mam wrażenie ze jest coraz gorzej : ( .

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 30 kwie 2019, 17:32
autor: toreider
A może już obudowa skrzyni poleciała - to podobno efekt końcowy wyrywa kawałek obudowy i cały olej wypłynie . Stąd może te odgłosy

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 07 maja 2019, 22:22
autor: Serioussam
No i bylem w firmie ktora zajmuje sie skrzyniami, gosciu posluchal, przejechal sie ze mna poobserwowal, i stwierdził ze to nie koniecznie, skrzynia biegów a to ze w aucie jest jak by glosniej to moze byc przyczyną, peknietego kolektora wydechowego, albo np silnik badz skrzynia wpada w wibracje bo np sa rozwalone poduszki silnika albo skrzyni nawet zwrocil mi uwagę ze tak jakby na wolnych obrotach auto wibruje, poczytalem tez troche o glosnej pracy t jeta na forum nuova bravo i zeczywiscie pojawialy sie wpisy o glosnym silniku i poduszkach. Jest jeszcze mozliwosc rozsypujacego sie katalizatora, ktory tez moze powodowac glosniejsza prace auta . Niestety na sam koniec powiedzial ze tak czy siak kiedys przyjdzie czas ze bede musial zrobic ta skrzynie kwestia czasu.

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 12 maja 2019, 12:45
autor: krzysztofjaworski
Znaczący wzrost głosu pracy silnika miałem przy pękniętym kolektorze . Delikatne wibracje na wolnych obrotach też mam , niby poduszki są ok ale nie warto słuchać mechaników i je wymienię z przypływem milionów złotówek . Wspaniała skrzynię robiłem w zeszłym roku ale objawiało się to delikatnym szumem

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 14 maja 2019, 0:07
autor: Serioussam
A czemu milonow zlotowek,? z tego co orientowalem sie w cenach zamiennikow poduszek nie sa az takie drogie chyba ze o czyms znowu nie wiem tak jak o wielu innych rzeczach jak np super kosmiczne sprezyny w cenie 660 zl za sztukę do zawieszenia mcpherson w ktorym za lacznik placisz jak za flaszke wodki a za sprezyne jakbys mial budowac sportowy bolid kowa jego mac albo np 980 zl za chlodniczke oleju, w ktorej nie da sie wymienic uszczelek bo nie występują plus do tego np wspominany kolektor,dwumas skrzynia m32 i depresja murowana :lol:

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 14 maja 2019, 7:48
autor: ceva
Serioussam pisze: 14 maja 2019, 0:07 np 980 zl za chlodniczke oleju, w ktorej nie da sie wymienic uszczelek bo nie występują
W serwisie uszczelki nie kupisz, ale tutaj owszem :arrow: https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-chl ... mr47v.html .

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 14 maja 2019, 19:17
autor: piterstilo
ceva pisze: 14 maja 2019, 7:48
Serioussam pisze: 14 maja 2019, 0:07 np 980 zl za chlodniczke oleju, w ktorej nie da sie wymienic uszczelek bo nie występują
W serwisie uszczelki nie kupisz, ale tutaj owszem :arrow: https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-chl ... mr47v.html .
Podobnie sprawa wygląda z gumami stabilizatora. Procedura serwisowa przewiduje wymianę całego stabilizatora.
Ale można sobie poszukać kupić gumy dedykowane do modelu.

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp- wyjacy silnik ? Glosniej niz bylo ?

: 14 maja 2019, 23:45
autor: krzysztofjaworski
Jest jeszcze "rura" od pompy wody , podobno trzeba wymienić cała bo sama wymiana uszczelki nie pomoże : D