Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

DamianW
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2018, 16:01
Imię: Damian

Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: DamianW » 06 gru 2018, 1:01

Ostatnio po ok. 20 km jazdy stojąc w korku wyskoczył mi czerwony błąd niskiego ciśnienia oleju na desce. Od razu zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik, skontrolowałem poziom oleju (w normie) i po chwili odpaliłem, błąd się już od paru dni nie pojawił.
Dodam, że ok 400 km temu wymieniłem olej na motul 5w-40 x clean z filtrem oleju. Wcześniej jeździłem na castrol edge 5w-30 i nie było takiego problemu (jedynie przy odpalaniu na -20 stopniach lampka alladyna wyskoczyła na parę sekund i znikła).
Co mogło spowodować pojawienie się takiego błędu? Nie wiem, czy mam się już zacząć niepokoić 8-O
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: jenks » 06 gru 2018, 8:54

Jak najszybciej podjedź do mechanika żeby zmierzył ciśnienie manometrem.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: Pawcio78 » 06 gru 2018, 10:14

Jak pisze jenks zmierz ciśnienie zegarem bo może czujnik ciśnienia oleju dokonał żywota i oby to było tylko to bo zwykle czerwona konewka nie wróży niczego dobrego.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: jacpab1 » 06 gru 2018, 21:51

Najpierw to bym sprawdził samą wtyczkę i kabel, która dochodzi do czujnika ciśnienia. Czy przy odpalaniu po dłuższym postoju, słyszysz grzechotkę z pod maski jeśli nie to ciśnienie oleju bym wykluczył, koła od zmiennych faz rozrządu są na to bardzo czułe i lubią wydawać taki dźwięk, nawet jeśli olej im nie odpowiada

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: kond243 » 06 gru 2018, 22:11

Jaki filtr oleju zamontowany jest? Filtr oleju też jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

DamianW
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2018, 16:01
Imię: Damian

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: DamianW » 06 gru 2018, 23:15

@Pawcio78 wydaje mi się, że czujnik jest sprawny bo po włożeniu kluczyka do stacyjki konewka się pojawia, a po przekręceniu prawie od razu znika. Gdyby był zepsuty to nie byłoby tak, że albo by się wcale nie zapaliła, albo nie zgasła?
@jacpab1 żadnej grzechotki nie słychać po odpaleniu, silnik odpala gładko, tak samo podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojących odgłosów
@kond243 akurat nie wiem co mi za filtr włożyli, a jaki konkretnie byłby najlepszy do tego silnika?

Jutro z rana podjadę, żeby zmierzyć ciśnienie oleju i spytam jaki filtr mi włożyli
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: kond243 » 06 gru 2018, 23:33

Ja osobiście montuje w moich Lanciach filtry Mann. Lub knetch. Na filtronie miałem zonk. Bo ciśnienie które przy filtrze Mann na jałowym biegu przy 100 stopniach oleju wynosiło 2bary a na filtronie o zgrozo raptem 0.8bara. Wymiana była szybka i ciśnienie wróciło do normy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

DamianW
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2018, 16:01
Imię: Damian

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: DamianW » 07 gru 2018, 20:59

Byłem dzisiaj u mechanika i po zmierzeniu ciśnienia na biegu jałowym i temp. oleju 95 stopni wyszły 4 bary, czyli ciśnienie ok. Zasugerowano mi, że to może czujnik ciśnienia oleju dostał chwilowej głupawki. Jeśli to się powtórzy to w pierwszej kolejności czujnik do wymiany.
Zamontowany filtr oleju to MEYLE 614 322 0016.
Czy coś jeszcze można sprawdzić w tym przypadku?
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: FXX » 09 gru 2018, 13:25

Wymieniałeś kiedykolwiek filterek na przewodzie olejowym turbiny?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

DamianW
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2018, 16:01
Imię: Damian

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

Post autor: DamianW » 12 gru 2018, 0:15

@FXX Nie kojarzę, żebym miał coś takiego wymieniane. W każdym razie sama turbina była wymieniana w ASO przy ok. 60 tys. km (teraz obecnie 100 tys. km). Może wtedy zostało to też wymienione.
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”