Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Witam,
Od momentu zakupu samochodu (czyli od 8 miesięcy, 10 tys. km) mam problem z losowo pojawiającą się pomarańczową kontrolką check engine wywoływaną przez błąd P0330 Knock control 2 (cylinder 3 and 4). Błąd ten pojawia się zazwyczaj raz na 200-400km, po kilku odpaleniach znika, i często się zdarza, że jak zniknie to na drugi dzień się pojawi po czym znowu zniknie do następnych 200-400km.
Jeśli ten błąd się już pojawi to zawsze w następujących warunkach:
- zawsze kiedy silnik jeszcze jest nienagrzany, pierwsze 2-4km. Nigdy nie wyskoczył jak silnik się nagrzał, zawsze jest to pierwsze kilkanaście minut jazdy
- zawsze pojawia się w okolicach 2000 obrotów przy dłuższej jednostajnej jeździe bez przyspieszania i hamowania przy prędkości ok. 60-70km/h
W momencie pojawiania się błędu nie słychać żadnych niepokojących odgłosów, silnik pracuje normalnie i nie szarpie.
Ostatnio zdawało mi się, że problem ma jakiś związek z pompą paliwową wysokiego ciśnienia bo kiedy padła i została wymienioną na nową to błąd się nie pojawiał przez 400km, ale potem znowu się pojawił. Pewnie to był przypadek, chociaż kto wie
Świece zostały wymienione na nowe, cewki zamienione miejscami i dalej to samo.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem? Czy może po prostu zepsuty jest czujnik spalania stukowego?
Pozdrawiam,
Damian
Od momentu zakupu samochodu (czyli od 8 miesięcy, 10 tys. km) mam problem z losowo pojawiającą się pomarańczową kontrolką check engine wywoływaną przez błąd P0330 Knock control 2 (cylinder 3 and 4). Błąd ten pojawia się zazwyczaj raz na 200-400km, po kilku odpaleniach znika, i często się zdarza, że jak zniknie to na drugi dzień się pojawi po czym znowu zniknie do następnych 200-400km.
Jeśli ten błąd się już pojawi to zawsze w następujących warunkach:
- zawsze kiedy silnik jeszcze jest nienagrzany, pierwsze 2-4km. Nigdy nie wyskoczył jak silnik się nagrzał, zawsze jest to pierwsze kilkanaście minut jazdy
- zawsze pojawia się w okolicach 2000 obrotów przy dłuższej jednostajnej jeździe bez przyspieszania i hamowania przy prędkości ok. 60-70km/h
W momencie pojawiania się błędu nie słychać żadnych niepokojących odgłosów, silnik pracuje normalnie i nie szarpie.
Ostatnio zdawało mi się, że problem ma jakiś związek z pompą paliwową wysokiego ciśnienia bo kiedy padła i została wymienioną na nową to błąd się nie pojawiał przez 400km, ale potem znowu się pojawił. Pewnie to był przypadek, chociaż kto wie
Świece zostały wymienione na nowe, cewki zamienione miejscami i dalej to samo.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem? Czy może po prostu zepsuty jest czujnik spalania stukowego?
Pozdrawiam,
Damian
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw
Re: Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Miałem to samo, po wymianie czujnika spalania stukowego błąd już się nie pojawił
Re: Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Dzięki za informację, też tak podejrzewałem, że to może być to. Wymienię go w najbliższym czasie i zobaczymy czy to coś da.
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw
Re: Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Byłem niedawno przy okazji wymiany oleju zapytać o wymianę czujnika spalania stukowego i trochę mnie powaliła cena robocizny za samą wymianę. Otóż ponoć, żeby wymienić czujnik spalania stukowego to trzeba zdemontować co nieco, m.in. z tego co pamiętam to układ dolotowy, rozrusznik, chłodnicę oleju i coś tam jeszcze. Całość oszacowano na cały dzień roboty i ok. 750 zł no i do tego koszt czujnika, czyli ok. 140 zł. Czy rzeczywiście z tym jest tyle roboty? Aż taki trudny dostęp jest do tego czujnika w tym silniku?
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw
Re: Delta III 1.8 200KM - bład P0330
To prawda, jest trudny dostęp ale żeby wszystko demontować? Wystarczą zgrabne ręce i lusterko i da radę wymontować ten czujnik
Re: Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Mechanik stwierdził, że Alfie 159 może i by tak dało się zrobić, ale w Delcie silnik jest za bardzo upchany i nie ma innej opcji niż demontaż tych elementów.
Najlepsze, że od ok. 2 tygodni ten błąd się już nie pojawia.
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw
Re: Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Może pisze głupotę ale tak sobie pomyślałem czy nie mozna go do bloku gdzieś indziej przykręcić? )
Za piękne Lancie i żwawych chłopców
Re: Delta III 1.8 200KM - bład P0330
Odświeżam post, gdyż błąd ostatecznie udało się usunąć. Przyczyną był błąd oprogramowania sterowania wtryskiwaczami. Po wgraniu nowego oprogramowania w ASO błąd już się nie pojawia (Service News 10.19.12). Całe szczęście nie wymieniłem tego czujnika tylko zasięgnąłem rady w innym serwisie specjalizującym się w Alfach. Koszt 300 zł.
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw