Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: Zorro » 14 maja 2018, 23:57

Witam, niedawno zakupiłem Lancie Delte III 1.9 190 KM Executive. Auto w świetnym stanie po gruntownym sprawdzeniu w serwisie dobrego kumpla (polecam serwis Deptuch w Jaworze), jest tylko małe ale, przy dynamicznej zmianie biegów tylko z 2 na 3 słychać delikatny zgrzyt. Przy wolnej zmianie nie słychać, ale przy dynamicznej jeździe już tak (tylko z 2 na 3) . I teraz pytanie co może być przyczyna?? Czy wymiana wodzików pomoże? Dodam że skrzynia jest cichutka, lewarek nie jest luźny i resztę biegów wchodzi prawidłowo. Proszę o pomoc i Wasze porady, pozdrawiam ;)
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: Grzyws » 15 maja 2018, 22:00

Zgrzyty przy zmianie biegów najczęściej świadczą o zużytych synchronizatorach.
Jeżeli przy powolnym załączaniu trzeciego biegu nie ma zgrzytania a przy dynamicznym jest to tym bardziej podejrzewałbym synchronizator.

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: Zorro » 16 maja 2018, 9:16

No jest taka możliwość, to prawda, mnie tylko zastanawia to, że jakwbijam 3 bliżej jedynki to nie zgrzyta, a podczas energicznej zmiany bieg idzie bliżej piątki wtedy jest delikatny zgrzyt... może być że to synchronizator 3 biegu.... ale zastanawiam się czy kwestia wodzików nie rozwiąże sprawy...?
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
dawidlewandowski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 17 sie 2016, 11:47
Imię: Dawid
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: dawidlewandowski » 16 maja 2018, 20:09

Zorro pisze: 16 maja 2018, 9:16 No jest taka możliwość, to prawda, mnie tylko zastanawia to, że jakwbijam 3 bliżej jedynki to nie zgrzyta, a podczas energicznej zmiany bieg idzie bliżej piątki wtedy jest delikatny zgrzyt... może być że to synchronizator 3 biegu.... ale zastanawiam się czy kwestia wodzików nie rozwiąże sprawy...?
Mialem bravo 2 z silnikiem 1.9 150, na poczatku pojawiał sie zgrzyt przy wrzucaniu 6 biegu.
Wraz ze wzrostem przebiegu doszedł 5 oraz 4 bieg. Jadąc do mechanika na zwykłą wymianę oleju musiałem zadzwonić po lawetę ponieważ sprzęgło i wysprzęglik skończyły się. Oczywiście po wymianie tych elementów zgrzytów już nie było. Reasumując jak to zawsze przy świadomym serwisowaniu auta zaczynamy od prostych tematów.
Lancia Y 1.2 16v 63 KW LX

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: Zorro » 17 maja 2018, 11:14

Tu pełna zgoda, mój mechanik, sprawdzał jeździł i mówił, że dziwna sprawa... wszystko jest ok... skrzynia działa bardzo dobrze... tylko ta jedna rzecz i to tylko czasami.... Zacznę od wymiany wodzików, potem zobaczę co dalej.... chyba że macie inne pomysły od czego zacząć? :) dzięki za informacje.
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: giekso » 17 maja 2018, 16:50

U mnie w domu jest Giulietta 2.0 JTDM - był taki sam problem i dodatkowo sypało błędem na komputerze i system DNA przechodził w tryb awaryjny - działało tylko ustawienie N. Skrzynie trzeba było robić...

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: Zorro » 28 maja 2018, 1:26

No ok, ale u Ciebie było to w automacie, ja mam manuala. Co dokładnie się u Ciebie posypało? Co robiłeś?
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Execurive delikatny zgrzyt przy wbijaniu 3

Post autor: giekso » 28 maja 2018, 8:43

Nie nie - może źle się wyraziłem. System DNA w Alfach steruje pracą silnika, układu kierowniczego i zawieszenia a jak pisałem o literce N to nie miałem na myśli jej w kontekście skrzyni biegów . Tam też jest manual. Walnięty był synchronizator trzeciego biegu. Ogólnie coś pod 4 tysiące wyszło za zrobienie tego.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”