Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 12 gru 2018, 11:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 26 sie 2017, 16:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 369
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Witam,na początek kilka faktów:auto kupiłem z wymienionym rozrządem,dostałem FV na części+stary rozrząd,przebieg na wymienionym 30 tyś.
Wracając z wakacji,będąc 300 km od domu i po przejechaniu ok 3 km poczuliśmy w kabinie smród palonej instalacji a następnie zauważyłem biały dym spod maski.Natychmiast gaszę silnik,maska do góry i faktycznie dymi się z silnika od strony rozrządu.Ponieważ nocowaliśmy w terenie zalesionym pomyślałem,że kuna pogryzła kable i coś robi zwarcie.Odpalam silnik i słyszę od strony paska jakieś grzechotanie i znowu zaczyna wydobywać się dym.Gaszę auto i wzywam lawetę.Pan od lawety ogląda silnik i stwierdza tylko,że trzeba do mechanika,którego on zna osobiście.No to dzwonimy do mechanika,który po krótkim wywiadzie stwierdza,że to na na 100% awaria rozrządu i zanim jeszcze załadowaliśmy auto na lawetę mechanik zamawia kpl rozrząd.Tutaj ukłon w stronę Pana od lawety,który wbrew przepisom zgadza się zabrać całą naszą piątkę(3 do delty 2 do swojej kabiny.
Po przyjeździe do warsztatu auto ląduje na stanowisku a my idziemy na miasto ochłonąć.Wracamy po ok 3 godzinach i mechanik pokazuje mi rozrząd a raczej co z niego zostało.Pasek jest cały poszczerbiony,rozwarstwiony a w jednym miejscu dziurawy i zdaniem mechanika sekundy dzieliły od zerwania i silnik na złom. Winna okazała się pompa wody,która się zatarła w wyniku czego pękła rolka prowadząca.Na szczęście napinacz jest sprężynowy i jakoś zdołał utrzymać napięcie paska.Po 8 godzinach naprawy(mechanik miał jeszcze jedno auto na wczoraj)ruszamy do domu szczęśliwie do niego dojeżdżając.Pompa nie miała żadnych oznaczeń więc pewnie podróbka,jedynie pasek był firmy Contii może dlatego tyle wytrzymał.Mechanik zresztą sam stwierdził,że nie widział paska tak zmasakrowanego i jednocześnie nie zerwanego.
Moją historię,która summa summarum zakończyła się szczęśliwie proszę traktować jako przestrogę,by nigdy nie oszczędzać na rozrządzie i wymieniać go zawsze po kupnie auta bez względu na to co mówi sprzedający.
Pozdrawiam.

_________________
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana


Na górę
PostDodany: 27 sie 2017, 9:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Posty: 398
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Witam !
Taka krótka historyjka z życia wzięta:-)
Miałem dokładnie taką samą historię z użytkowanym przez mnie od nowośći Fiatem ducato,w serwisie ASO w S.Woli wymieniono mi przykładnie rozrząd po czym fakt ten ładnie odnotowano w książce serwisowej a po jakiCHś 5 Kkm zaczeło delikatnie grzechotać (po rozpoczęciu grzechotania 3 wizyty w aso na przeciągu 2 miesięcy) .
Po pierwszej wizycie dalej to samo,ale mówią że naprawione ,po drugiej nie wykryto wad i przy trzeciej kierownik serwisu prosto w oczy że ten typ tak ma (Stojący obok pracownik zareagował pięknym uśmiechem...)po tej wizycie przejechałem jeszcze 1000 km i to samo co u ciebie tylko że bez dymu i jak już zgasiłem motor to drugi raz już nie wstał...
Zatarta pompa wody której nie wymieniono zdewastowała pasek który przeskoczył cztery zęby ale się nie zerwał.Dajmy na to że po "wymianie rozrządu" w aso przejechałem 100km i sprzedaję auto po czym nowy właściciel ucieszony że rozrząd wymieniony nic z tym nie robi i sprawa kończy się jak u ciebie...


Na górę
PostDodany: 27 sie 2017, 10:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 lip 2017, 9:36
Posty: 137
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!


Na górę
PostDodany: 27 sie 2017, 10:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 369
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
boczek NS pisze:
27 sie 2017, 10:23
Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!
Nawet gdybym zajrzał to zobaczyłbym nowo założony pasek.Mechanik potwierdził,że rozrząd był robiony bo zostały jeszcze znaki pisaka na kołach zębatych.O dziwo mój silnik miał znaki do zgrania rozrządu a wszędzie słyszałem ,że tylko za pomocą blokad można ustawić rozrząd.

_________________
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana


Na górę
PostDodany: 27 sie 2017, 11:24 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2837
Lokalizacja: powiat Bełchatów
boczek NS pisze:
27 sie 2017, 10:23
Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!
To jeszcze napisz jak poprzez zajrzenie zweryfikujesz czy pompa wody była wymieniona. Po drugie-nawet nowa może się zatrzeć, to tylko mechanizm ...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 28 sie 2017, 6:18 
A pompa według mechanika była wymieniana czy stara?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Na górę
   
PostDodany: 28 sie 2017, 8:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 369
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Była wymieniona,zresztą starą mam u siebie.

_________________
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana


Na górę
PostDodany: 28 sie 2017, 16:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 607
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
No cóż, mi po zakupie Lancii, również nie dawało spokoju, że owszem wymiana rozrządu jest udokumentowana.
Lecz bez wymiany pompy cieczy.
W dodatku naczytałem się o awariach śruby i kola pasowego. Chodzi o to, że jeśli podczas wymiany rozrządu mechanik ściąga kolo pasowe, to powinien wymienić te części na nowe.
Zdarzały się bowiem przypadki, że niedługo po wymianie rozrządu dochodziło do awarii.
Te incydenty miały miejsce w silnikach 1.4 T-JET.
Dlatego zleciłem wymianę rozrządu dodatkowo z tymi podejrzanymi częściami.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 28 sie 2017, 17:02 
piterstilo pisze:
28 sie 2017, 16:52
No cóż, mi po zakupie Lancii, również nie dawało spokoju, że owszem wymiana rozrządu jest udokumentowana.
Lecz bez wymiany pompy cieczy.
W dodatku naczytałem się o awariach śruby i kola pasowego. Chodzi o to, że jeśli podczas wymiany rozrządu mechanik ściąga kolo pasowe, to powinien wymienić te części na nowe.
Zdarzały się bowiem przypadki, że niedługo po wymianie rozrządu dochodziło do awarii.
Te incydenty miały miejsce w silnikach 1.4 T-JET.
Dlatego zleciłem wymianę rozrządu dodatkowo z tymi podejrzanymi częściami.
Zawsze się ściąga koło pasowe.
A niszczą je sami mechanicy bo żle to robią


Na górę
   
PostDodany: 28 sie 2017, 17:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 607
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Zawsze się ściąga koło pasowe.
A niszczą je sami mechanicy bo żle to robią
[/quote]

Dokładnie tak. W tym małym kole pasowym znajduje się taki mały klin.
Własnie on, źle potraktowany jest przyczyną tych awarii.
Ale samą śrubę też zaleca się wymienić.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 25 paź 2017, 10:38 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 22 paź 2017, 15:08
Posty: 28
Ten mały klin jest po to, aby nie założyć "inaczej" koła pasowego. Jeśli ktoś z Was rozbierał takie ustrojstwo zauważył, ze na jego zewnętrznej części są zęby - służą one do odczytu przez czujnik położenia wału, który jest obok, Gdyby tego klina nie było i koło zostałoby założone w inne położenie, sterownik silnika najzwyczajniej w świecie nie wiedziałby w jakim położeniu znajduje się obecnie wał i nie uruchomi silnika. Natomiast co do samego rozrządu. Właśnie wymieniam u siebie, gdyż jestem dopiero co po zakupie auta. Widziałem, że jakiś Uwe już przede mną dłubał, bo ciekła jemu pompa. Kupując rozrząd, zakupiłem Boscha - przynajmniej wg info sprzedawcy, gdyż montowane IFY i inne wynalazki lubiły przeciekać. ten był nieco droższy, ale kieszeni to nie zrujnowało. Może jak będe miał chwilkę to wrzucę jakiegoś tutka.


Na górę
PostDodany: 18 mar 2018, 17:20 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 12 lut 2018, 14:22
Posty: 9
Imię: Radek
Lokalizacja: Szczecin
Wita, .sorki za odgrzanie kotleta,ale nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu. Może ktoś mi napisać co wchodzi w zestaw paska wielorowkowego (klinowego) gdyż będę wymieniał za tydzień rozrząd i od razu wymienię pasek z napinaczem i rolkami. W internecie są różne zestawy, pasek i 2 rokli plus napinacz, pasek i napinaacz, pasek i rolka etc. Proszę również kto robi na pierwszy montaż , zdecydowałem się na zestaw dedykowany Gatesa z pompą , wahałem się między zestawem INA, jakieś doświadczenia? W serwisie na oględzinach powiedzieli żeby kupić jakiś firmowy zestaw i będzie ok.

_________________
Delta III 1.6Multijet 120KM


Na górę
PostDodany: 18 mar 2018, 20:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4046
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Jakiego silnika dotyczy pytanie?

Wysłane z Galaxy S8


_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 19 mar 2018, 17:18 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Posty: 43
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Dawid pisze:
18 mar 2018, 20:50
Jakiego silnika dotyczy pytanie?

Wysłane z Galaxy S8
w stopce ma Delta III 1.6Multijet 120KM


Na górę
PostDodany: 19 mar 2018, 18:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4046
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Jeśli ten silnik to pasek,rolka,napinacz i pompa wody.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl