Strona 1 z 1

Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem

: 10 sie 2017, 22:46
autor: Azz
Witam,
czy ktoś wymieniał olej hydrauliczny układu sterowania sprzęgłem. W instrukcji podają co 2 lata lub 70 000 km. Jedne ASO nie chce się za to brać, drugie krzyczy 650 zł. Czy jest sens? W Fiacie podobno producent nie przewiduje. Jak na razie Selespeed chodzi w miarę poprawnie 127 000 km przebiegu.

Re: Selespeed wymiana oleju

: 11 sie 2017, 11:24
autor: SIWY155
Z pewnością warto to robić.Producent przewiduje tą czynność co drugi przegląd.Poza tym warto też wymienić olej w skrzyni.No i nie korzystać z przypadkowych warsztatów bo brak im elementarnej wiedzy na temat obsługi Selespeeda.Ostatnio spotkałem auto gdzie Selespeed został zalany olejem typu ATF....przez znany warszawski zakład specjalizujący się w skrzyniach automatycznych.

Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem

: 22 paź 2017, 10:38
autor: maxglow
Czyli oba te oleje co 2 lata wymieniać?

Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem

: 23 paź 2017, 15:16
autor: Azz
Tylko olej systemu hydraulicznego aktywacji sprzęgła - Tutela TOP 4 ten sam co w układzie hamulcowym. Wchodzi go 0,038 litra. Zbiorniczek bliżej akumulatora - podobny do tego od układu hamulcowego.
Natomiast olej systemu aktywacji skrzyni biegów Selectronic (TUTELA CAR CS SPEED) kontrola co 35 000 km. Ja wymieniłem profilaktycznie oba płyny przy przebiegu 130 000 km, koszt w ASO 300 zł ale zależy od ASO gdyż niektórzy krzyczeli za to samo 650 zł. Teoretycznie można te płyny wymienić samemu.

Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem

: 23 paź 2017, 20:02
autor: Wilkin
Teoretycznie to można zrobić samemu naprawę główną silnika - potrzebny tylko dobry papier ścierny ;)
Nie polecam wymiany tego płynu samemu, tym bardziej że potrzebne jest do niego kalibracja, to się nie odbywa na zasadzie spuścić i zalać.
Sam olej w skrzyni można sobie wymieniać samemu do woli. Ale nie w układzie sterowania sprzęgłem.Tym bardziej że jak zapowietrzysz to ci nawet samochód nie zapali.

Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem

: 10 sty 2018, 14:00
autor: arturro
Witam,
Jezdze lancia delta 1.6 120km ze skrzynia selectronic (selespeed, dualogic) . Skrzynia dziala ok ale mam nastepujace problemy:

1. Od dluzszego czasu pojawia sie wyciek gdzies spod zbiorniczka na plyn do selespeeda. Czy to normalne, ze kiedy po postoju otworze maske to plyn siega az po korek, wyzej niz górna miarka na zbiorniczku, ale kiedy aktywuje pompe (np. otwierajac drzwi kierowcy) poziom spada znacznie ponizej minimum w zbiorniczku?? Czy ktos moze sprawdzic w swojej Lanci czy tez tak ma? :-)

2. Cisnienie w ukladzie miesci sie miedzy 35 a 40 barow...czy to normalne wartosci?

BARDZO dziekuje za pomoc z gory

Artur