Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 28 lis 2017, 8:27

Napiszę to w tym temacie bo może to mieć związek z problemem, czy ktoś z posiadaczy 1.8 tbi, słyszy z nawiewów syczenie powietrza? Dzieje się tak podczas dodawania gazu podczas jazdy kiedy turbo sprężarka zaczyna ładować. Myślę że może mam jakąś nieszczelność w dolocie,chyba że ten typ już tak ma?

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 28 lis 2017, 10:42

Coś takiego, zaczyna się od 5 sekundy i potem co każde przyśpieszenie to słychać
https://drive.google.com/file/d/1XdxR0Q ... sp=sharing

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 28 lis 2017, 12:52

Do tego jeszcze zastanawia mnie czujnik temperatury płynu chłodniczego, rano przy odpalaniu na dworze było 4 stopnie( termometr domowy), przez multiecuscan pokazywał 6 stopni więc dobrze, ale ta wskazówka w środku auta jest bardzo dziwna, podczas jazdy temperatura dochodzi do 90 stopni według wskazówki na zegarach,w tym samym czasie MES pokazuje 70 stopni. Po za tym ciężko doprowadzić samochód do tych 90 stopni podczas jazdy. Zastanawiam się czy tak te samochody mają czy czujnik temperatury przekłamuje? Ale z rana niby temperatura jest dokładna :/ . Czy w tym samochodzie są dwa czujniki jeden na wskazówke zegarów a drugi na ecu, czy to jest jeden i ten sam?

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 02 gru 2017, 11:59

Auto jest już sprawne, nie wiem co dokładnie było powodem. Ale opiszę co zrobiłem. Najpierw wykręciłem świece żeby sprawdzić w jakim są stanie, były ok. Potem zakładając wtyczki na cewki, delikatnie powyginałem piny w cewkach. Następnie zabrałem się za przepustnice, zdemontowałem i wyczyściłem na błysk :), również pod tą czarną platikową obudową (gdzie znajduje się cały mechanizm).Sprawdziłem też przewody dolotowe powietrza. W miejscu gdzie czarny przewód idzie od przepływomierza do turbo jest opaska zaciskowa ta od strony turbo i tam zauważyłem luz na przewodzie, tak około 5 mm, więc zmieniłem opaskę na skręcaną. Teraz przewód nawet nie drgnie. No i pomogło :)

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 11 gru 2017, 20:15

Znowu powróciło :-? , dzisiaj wyskoczył nawet błąd po krótkiej jeździe od odpalenia
P0330- Kontrola spalania stukowego 2 (Cylindry 3 i 4)

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Stan błędu: Sygnał zbyt niski
Temperatura wody: 54,0 °C
Obroty silnika: 2040 obr/min
Obciążenie silnika: 33,75 %
Temperatura powietrza: 2,3 °C
Kąt przepustnicy: 7,06 %
Napięcie akumulatora: 13,188 V


ECU nie odbiera prawidłowo sygnału z wskazanego czujnika spalania stukowego. Prawdopodobnie wiązka jest przerwana lub występuje zwarcie lub sam czujnik nie działa poprawnie. Sprawdź wiązkę i stan połączeń oraz działanie czujnika przy pomocy oscyloskopu lub woltomierza w trybie V/PEAK poprzez stukanie w śrubę mocującą czujnik.
UWAGA: Konieczne jest przestrzeganie zalecanego momentu dokręcania czujnika, gdyż użycie nieodpowiedniego momentu może spowodować niewłaściwe działanie czujnika.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 19 gru 2017, 6:04

Na, newdeltaforum.it dostałem odpowiedź. Ktoś miał dokładnie te same objawy co ja, problem polegał na aktualizacji ecu, podobno były problemy z czujnikami spalania stukowego, to samo napisali na forum alfaholicy użytkownicy 159 tbi, więc jak wrócę to pojade do aso żeby zobaczyli czy jest dostępna aktualizacja ecu. A jak nie do zostaną wtryski do sprawdzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”