Delta III 2.0 M-jet - komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Delta III 2.0 M-jet - komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

Post autor: GriszaDG » 21 mar 2017, 9:21

Witam

Od pewnego czasu, po uruchomieniu zimnego silnika (po kilku godzinach postoju) pojawia się komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”. Komunikat wyświetlony jest dosłownie około pół sekundy, po czym gaśnie.
Początkowo komunikat wyświetlał się przy bardzo niskich temperaturach (-20, -15 stopni). W ostatnim czasie w aucie wymieniony został olej, a komunikat również się pojawia nawet przy temperaturach około 0 stopni. Ostatnio zauważyłem, że jak jest ciepło (powyżej zera) to komunikat się nie pojawiał, jednak jak samochód stał dwa dni nie odpalany, to komunikat znów się pojawił.

W czym może być problem???
Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

Post autor: Snail » 21 mar 2017, 9:36

Sprawdzałeś ile masz oleju? U mnie (co prawda Lybra) pomimo, że na bagnecie była połowa stanu to też się domagał. Dopiero po dolaniu tak na 3/4 stanu się uspokoiło. Dodam, że od wymiany do wymiany nie bierze oleju. Z tego co wiem u innych w Lybrach jest podobnie. Może i u Ciebie też.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

Post autor: SIWY155 » 21 mar 2017, 10:32

Musisz wymienić uszczelkę smoka pompy oleju i będzie po sprawie.Sprawa powszechna u Opla w tych silnikach i sporadycznie u Fiata nie wiadomo z czego wynika ta rozbieżność ale tak jest.Sprawa wiąże się oczywiście z demotażem misy a sama uszczelka to groszowy temat.Oczywiście wszystko przy założeniu,że poziom oleju w silniku jest prawidłowy a silnik nie ma kosmicznego przebiegu ( nie mylić że wskazaniem licznika).
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

MartinEB
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2017, 17:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

Post autor: MartinEB » 21 mar 2017, 10:51

Wymieniłem u siebie w sobotę razem z rozrządem, była bardzo twarda i pęknieta ori opla coś około 46zl bo fiata nie było na stanie. Komunikat miałem tylko przy minusowych temp więc teraz nie sprawdzę :)
Lancia Delta III 1.9 Twin Turbo Diesel
VW Golf II 2.8 24V 204 km

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

Post autor: Tomzik » 21 mar 2017, 20:32

Przymierzam się przy najbliższej wymianie oleju, uszczelka już zakupiona :)

Póki co komunikatu mi nigdy nie wywaliło, ale widzę, że lampka oleju gaśnie dość późno, dobrze po sekundzie od uruchomienia silnika.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
D1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1095
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Roman
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

Post autor: D1 » 21 mar 2017, 22:49

Temat z "niskim ciśnieniem oleju" przerobiony prawie rok temu ;)
Faktycznie uszczelka pomiędzy silnikiem, a smokiem jest twarda jak beton (1,9 TT 2009 - przebieg około 160 tys) :!: Po dłuższym postoju (nawet nocka) zasysane jest tamtędy powietrze i olej w smoku "opada" do miski olejowej. Rano start, a smok siorbie olej z mieszanką powietrza i pojawia się komunikacik.

P.S.1. uszczelka kosztuje kilka PLNów, ale robocizna w warsztacie :roll:
P.S.2. Tomzik jak chcesz to ci przywiozę moją z demontażu na OG ;)
Pozdrawiam D1
Kontakt: 783 390 662
Obrazek

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet - komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”

Post autor: GriszaDG » 07 sty 2018, 9:57

Wymiana uszczelki pomogła : ok2 :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”