Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

lesyeux
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 13 lip 2012, 14:54
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

Post autor: lesyeux » 29 gru 2014, 19:00

Witam! moja Lancia jest nietypowo głośna i huczy podczas jazdy. jest to benzynowy silnik 1.4 150km i czy w 6 letnim samochodzie o przebiegu 96.000 tłumik już nadawałby się do wymiany? to normalne? a może po prostu te samochody mają taki "sportowy" odgłos? tłumik wygląda normalnie nie jest to żaden sportowy wydech.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 12:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Co to jest tłumNik???

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumnik do wymiany?

Post autor: słoma » 07 mar 2015, 20:53

Podłączam się pod temat , dzisiaj podczas wymiany opon zobaczyłem duże złuszczenia blachy zewnętrznej na ostatnim tłumiku , od strony koła. Praktycznie płaty mi zeszły :)

Rocznik 2009 prawie 100 tys. przebiegu , czyżby już czas był na wymianę ?
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumnik do wymiany?

Post autor: topcio » 08 mar 2015, 8:00

Skoro są ubytki w poszyciu zewnętrznym to TAK.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

Post autor: Tomzik » 11 mar 2015, 22:23

Mój mechanior (na co dzień pracuje w ASO Fiata i niejedno już przerabiał ;) ) twierdzi, że "ten typ tak ma" i jak odłażą tylko zewnętrzne płaty to dać sobie siana - tłumik jest gruby i jeszcze sporo polata..

Mam to samo, też ok. 100k km, a co lepsze to mój ojciec w Bravo T-jet 120KM z przebiegiem niecałe 50k km też tak już ma :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

Post autor: słoma » 11 mar 2015, 23:49

potwierdzam , pojechałem do "fachowca" , po obejrzeniu potwierdził , żebym się nie przejmował :) , ze dwa lata przede mną :) na tym tłumiku :) , zobaczymy ,tym bardziej ,że niema zamienników a oryginał ponad 1000 zł
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

Post autor: Dudi » 12 mar 2015, 6:05

W Lybrach jak zaczynała zewnętrzna warstwa schodzić, to można było śmiało jeszcze ze 3 lata jeździć. Więc jak w Deltach ma podobną ilość warstw, to nie ma się czym przejmować, tylko oberwać ładnie to co już zaczęło złazić.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

Post autor: Artur G. » 12 mar 2015, 7:43

Potwierdzam regułę, u mnie już zewnętrznego poszycia prawie nie ma, ale pomimo tego nic się nie dzieje, układ pracuje cichutko.
Czy sprawdzał ktoś czy od Fiata Bravo spasowałby tłumik bo faktycznie zamienników nie ma a z cena oryginału trochę przesadzili.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

Post autor: FXX » 12 mar 2015, 8:24

Widać, że Fiat wszędzie stosował ten sam myk z tymi tłumikami :) W Lybrach i Alfach 156 było dokładnie tak samo :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?

Post autor: piterstilo » 03 maja 2018, 17:27

Wymieniłem wczoraj tłumik. Koniecznie chciałem oryginalny, bo jestem wyczulony na głośność auta.
Jak wiadomo wybór tłumików do 1.4 T-jet jest mocno ograniczony. Albo bardzo drogi oryginalny za ok 900-1000 zł.
Lub zamienniki: Eberspacher ok. 600 zł Polmo Ostrów ok. 150 zł.
Sportowe: Ultery i inne pomijam.
Kupiłem za 160 zł używany,w bardzo dobrym stanie, sprowadzony z Włoch tłumik, który opisany był jako pasujący do Lancii Delty 1.9 diesel
Byłem przekonany, że to pomyłka sprzedającego, bo tłumiki do Fiatów Bravo II i Lancii Delty III są takie same.
Dzielą się na wersje z silnikiem diesla + wersja benzynowa 90 KM w Bravo II oraz w innym kształcie do 1.4 T-jet.
Pierwszy tłumik to, w którym rura wlotowa wchodzi w korpus z jednej strony i wychodzi z drugiej.
Tego typu tłumików jest większy wybór i produkowane są przez np. Bosala.
W drugim tłumiku, rura wlotowa i wylotowa znajdują się w przedniej części korpusu tłumika. Charakterystycznie ta rura wylotowa jest wtedy wywinięta do tyłu.
Na szczęście różnica polegała na minimalnie o 3 mm większej średnicy rury wlotowej. Udało się to dopasować.
Kupiłem ten tłumik sugerując się wyglądem.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”