Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: BootError » 18 paź 2018, 18:45

DPF został więc nie ma prawa nic kopcić. Co do kosztów to musisz się pytać Cinka bo ja rozliczałem się za cały pakiet wraz z wymianą rozrządu.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Pablo.
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2018, 12:17
Imię: Paweł
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: Pablo. » 02 gru 2018, 12:39

To ja napisze coś od siebie.

Po kilkunastu Alfach, przypadkiem stałem się posiadaczem Lancii Delta 1.9 TT.
Dlaczego przypadkiem ? ponieważ trafiła do mnie na weryfikację braku mocy i niskiego ciśnienia na 4 cylindrze.
Po wstępnej diagnostyce kolektor został zdjęty, i okazało się, że nie mamy ani jednej klapy na miejscu.
Pech był na tyle duży, że po zdjęciu głowicy okazało się, że silnik wymaga potężnej inwestycji. Klient nie podjął wyzwania, i po kilku miesiącach przemyśleń i analiz, stałem się posiadaczem ww. auta.
Do wymiany poszły wszystkie tłoki, blok tulejowanie, turbinki - regeneracja, i wszystko inne po kolei.
Tak więc usuwajcie klapy, póki jeszcze są, bo potem to już tragedia niestety.
Przebieg przy awarii to 189 kkm, auto krajowe, salonowe, 2009 rok.

woyu_87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2018, 8:59

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: woyu_87 » 18 cze 2019, 19:26

Witam, zostałem posiadaczem Lancii Delta 1.9 Tt, i dopiero po dowiedziałem się o tych klapach wirowych, i teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem. Auto ma 190kkm przebiegu silnik chodzi ładnie równo żadnych niepokojących oznak jednak nie daje mi to spać spokojnie. Jak można sprawdzić ich stan oraz jaki plus minus jest koszt usunięcia tych klap?

woyu_87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2018, 8:59

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: woyu_87 » 20 cze 2019, 12:36

Jeszcze wyczytałem że po 2011 po lifcie są już inne te klapy i mniejsze ryzyko urwania, mój jest właśnie z 2011 polift, dzwoniłem do gościa który specjalizuje się we włoskich autach i koszt usunięcia ok 500 zł, i tak czy inaczej zlecę mu ich usunięcie ale termin dopiero za 4 tygodnie :(

M4c13k
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:04
Imię: Maciej

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: M4c13k » 21 cze 2019, 10:44

Ja mam 2009 i klapy są ciągle, ponoć nie są zbyt awaryjne, ale też wolalbym sie ich pozbyć. Bardziej zastanawia mnie czy ich wyrzucenie bez remapu nie spowoduje np. zmniejszenia dynamiki na wolnych obrotach. Bo z programem pewnie poczekam jeszcze trochę

woyu_87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2018, 8:59

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: woyu_87 » 21 cze 2019, 19:19

A jaki masz przebieg?

M4c13k
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:04
Imię: Maciej

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: M4c13k » 21 cze 2019, 20:04

Dobijam do 160k

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: FXX » 26 cze 2019, 19:47

M4c13k pisze: 21 cze 2019, 10:44 Ja mam 2009 i klapy są ciągle, ponoć nie są zbyt awaryjne, ale też wolalbym sie ich pozbyć. Bardziej zastanawia mnie czy ich wyrzucenie bez remapu nie spowoduje np. zmniejszenia dynamiki na wolnych obrotach. Bo z programem pewnie poczekam jeszcze trochę
Nie wiem jak w 1.9TT, ale w 2.4JTDm usunięcie klap bez ingerencji w soft nie zmieniło nic :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

woyu_87
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2018, 8:59

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: woyu_87 » 05 lip 2019, 8:32

jestem właśnie po usunięciu tych klap. Klapy wymontowane, została ośka i odłączony komp który tym sterował. Wszytsko gra nie czuć żadnej różnicy w jeździe. Cena usunięcia 450zł, przy okazji jeszcze wymieniłem rozrząd.

M4c13k
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:04
Imię: Maciej

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: M4c13k » 06 lip 2019, 9:02

Jak wywala sie klapy to ssaka też trzeba zdjąć nie? Myślę, tak sobie, że przed ewentualnym remapem wywalenie klap plus czyszczenie kolektora byłoby dobrym rozwiązaniem. Ktoś z was wie jak ssak sie zachowuje w tym modelu? Wiem, ze w zwykłym jtd lubil sie zabrudzic dość znacznie.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: FXX » 06 lip 2019, 10:28

Przy sprawnym zaworze EGR zawsze w kolektorze ssącym będzie się odkładał syf.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

M4c13k
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:04
Imię: Maciej

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: M4c13k » 09 lip 2019, 7:43

Nie no, tego już się dawno pozbyłem;) Co nie zmienia faktu, że ten syf tam nadal tkwi.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: piterstilo » 13 gru 2020, 17:26

Po zakupie Lancii Delty III 1.9 TT, 2012 r. W ramach pakietu startowego, czyli wymiany rozrządu, zrobiłem porządek z klapami wirowymi i EGR-em.
DPF nadal pełni swoją rolę.
Przejechałem dopiero ok 2000 km, ale zaobserwowałem z pomocą apki DPF Monitor, że wzrósł o ok 100km, przebieg między wypaleniami sadzy.
Wrażenia z jazdy są nieznacznie lepsze, niż te sprzed operacji.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”