Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 16:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 22 gru 2014, 22:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Posty: 70
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie
Czy ktoś orientuje się, czy silnik 1,9 twinturbo posiada klapy wirowe w kolektorze dolotowym?
Trochę poczytałem o problemach z klapami wirowymi i jeżeli ten silnik to ma, to lepiej byłoby coś z nimi zrobić póki są sprawne.
Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?

_________________
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE


Na górę
PostDodany: 22 gru 2014, 23:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Posty: 398
Lokalizacja: Tarnobrzeg
42195 pisze:
Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?
Nieprawda.

Posiadam jednostkę 2.0 jtd w swojej Delcie z 09r. i klapy usuwałem.
Są solidniej zabudowane i wykonane z lepszych materiałów niż w 1.9 16v (Np. AR159) ale oczywiście też lubią "pozwiedzać" silnik.
Duży problem występował w Insigniach z początków produkcji (2.0 CDTI)
Po 2007 roku to chyba było tylko wzmocnienie budowy kolektora wraz z klapami i tyle ale mogę się mylić...


Na górę
PostDodany: 23 gru 2014, 9:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Posty: 237
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Rozmawiałem na ten temat z Cinkiem - wg. niego w silniku 1,9TT są bezproblemowe. Ja nie usuwam

_________________
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)


Na górę
PostDodany: 23 gru 2014, 9:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 365
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
OKOwiec pisze:
42195 pisze:
Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?
Nieprawda.

Posiadam jednostkę 2.0 jtd w swojej Delcie z 09r. i klapy usuwałem.
Są solidniej zabudowane i wykonane z lepszych materiałów niż w 1.9 16v (Np. AR159) ale oczywiście też lubią "pozwiedzać" silnik.
Duży problem występował w Insigniach z początków produkcji (2.0 CDTI)
Po 2007 roku to chyba było tylko wzmocnienie budowy kolektora wraz z klapami i tyle ale mogę się mylić...
Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?

_________________
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana


Na górę
PostDodany: 23 gru 2014, 16:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Posty: 156
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa
W Lancii 1.9 TT nie ma potrzeby, klapy trzeba było usuwać obowiązkowo tylko w Saabach 1.9 TT

_________________
delta twin turbo - już sprzedana .


Na górę
PostDodany: 23 gru 2014, 17:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 365
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Mojemu koledze w Insigni 2,0 klapy się zatarły.

_________________
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana


Na górę
PostDodany: 23 gru 2014, 22:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Posty: 398
Lokalizacja: Tarnobrzeg
jenks pisze:
Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?
Byłem w Autka.pl w Krk na zabieg czyszczenia całego dolotu po wcześniejszym usunięciu DPF-u i zaślepieniu EGR.
Był tam straszny syf... 8-O i przy okazji zaproponowano mi wywalenie klap wirowych na co oczywiście się zgodziłem.
Więc tak jakby zrobiłem to profilaktyczne :)
Jakiś tydzień przed moją wizytą chłopaki mieli na warsztacie Alfę Romeo 159 z 2.0 jtd pod maską i wykonywana była ta sama usługa... :-?


Na górę
PostDodany: 24 gru 2014, 1:36 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
OKOwiec pisze:
jenks pisze:
Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?
Byłem w Autka.pl w Krk na zabieg czyszczenia całego dolotu po wcześniejszym usunięciu DPF-u i zaślepieniu EGR.
Był tam straszny syf... 8-O i przy okazji zaproponowano mi wywalenie klap wirowych na co oczywiście się zgodziłem.
Więc tak jakby zrobiłem to profilaktyczne :)
Jakiś tydzień przed moją wizytą chłopaki mieli na warsztacie Alfę Romeo 159 z 2.0 jtd pod maską i wykonywana była ta sama usługa... :-?
I zoom już to zlecił, też w KRK, w AR 159 JTD 150KM.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 24 gru 2014, 7:43 
Offline
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6175
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Ja też już nie mam klap w Cromie 2,4. Po ściągnięciu kolektora i oględzinach ich stanu, okazało się, że:
- jedna pracowała poprawnie,
- dwie - częściowo,
- dwie - zablokowane były "na stałe".
Poprawną/natychmiastową diagnozę, po sprawdzeniu parametrów pracy silnika, postawił Ramzes_II => klapy. I tak było.

Po usunięciu klap, silnik pracuje miarowo, mniej pali (ok. 2 l/100 km) bo wtryski już nie mają tak dużych korekt, auto pali "na tyk", jest o niebo lepiej niż przed naprawą. Ma niewielki "chip (+)" na dawce paliwa i momencie w dolnym zakresie obrotów (do ok. 2200), żeby zastąpić/z-emulować rolę klap wirowych.

Kolektor "preparował" mi także Tomek/firma autka.pl z Krakowa. Solidni.

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: - klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
PostDodany: 08 sty 2015, 19:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Posty: 70
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie
BootError pisze:
Rozmawiałem na ten temat z Cinkiem - wg. niego w silniku 1,9TT są bezproblemowe. Ja nie usuwam
Orientuje się ktoś, jak to w końcu jest z tymi klapami? Dzwoniłem do kilku warsztatów wykonujących usługi czyszczenia i naprawy klap wirowych, i wszyscy twierdzą, że silnik 1,9 twinturbo też jest zagrożony problemami i zalecają wymianę, lub usunięcie.

_________________
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE


Na górę
PostDodany: 14 paź 2018, 10:50 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Posty: 32
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław
Witam, mam Deltę 1.9TT z 2010 i jak to z tymi klapami wirowymi jest? Robić je? czy są naprawdę na tyle mocne, że nie ma szansy by coś się wydarzyło.

_________________
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- jest Alfa Romeo 159 2.4 200, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010


Na górę
PostDodany: 14 paź 2018, 19:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Posty: 237
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Ja jednak usunąłem (profilaktycznie) mimo, że wcześniej nie planowałem. Zrobione u Cinka "przy okazji". Przy przebiegu 65kkm były jeszcze w dobrym stanie ale nie chciałem martwić się później

_________________
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)


Na górę
PostDodany: 15 paź 2018, 18:34 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Posty: 32
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław
Ja mam 2010r. i przelatane 160tyś. Tak się właśnie zastanawiam ,czy profilaktycznie nie usunąć, żeby kiedyś niespodzianka mi się nie przytrafiła. Egr zaślepiałeś? Stroiłeś silnik u Cinka na więcej kucy?

_________________
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- jest Alfa Romeo 159 2.4 200, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010


Na górę
PostDodany: 16 paź 2018, 18:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Posty: 237
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Dokładnie. Program, EGR OFF i przy okazji czyszczenie układu dolotowego z wywaleniem klap.

_________________
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)


Na górę
PostDodany: 16 paź 2018, 23:12 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Posty: 32
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław
Naturalnie korci mnie.... pytanie, jaki koszt takiej przyjemności? ;) a dpf-a zostawiałeś? ;) jak po takim liftingu?jakie zmiany są odczuwalne? Nic nie kopci, nie podkopca? ;)

_________________
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- jest Alfa Romeo 159 2.4 200, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl