Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: OKOwiec » 10 lut 2015, 20:39

Coś mi nie idzie znalezienie tej uszczelki a jak już to nie mam pewnośći...
Czy ktoś łaskawy mógłby mi podrzucić numer ???
Dodam że mam 2.0 jtd więc motor troszeczkę inny a vin ZLA84400001043869

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: 42195 » 11 lut 2015, 19:20

OKOwiec pisze:Coś mi nie idzie znalezienie tej uszczelki a jak już to nie mam pewnośći...
Czy ktoś łaskawy mógłby mi podrzucić numer ???
Dodam że mam 2.0 jtd więc motor troszeczkę inny a vin ZLA84400001043869
Numer uszczelki masz na pierwszej stronie tego tematu, dla Twojego silnika jest ten sam numer uszczelki tj. 71749352
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: słoma » 01 lut 2016, 19:45

zapomniałem się pochwalić , że wymieniłem uszczelkę jakoś na jesieni i do dzisiaj zero komunikatów , a stoi na dworze cała zimę
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: OKOwiec » 01 lut 2016, 20:31

Też podrzucę info w temacie.
Miałem problem opisany w temacie i po wymianie odkształconej uszczelki na nową wszystkie martwiące mnie zjawiska zniknęły.
Delta stała też na większym mrozie i mimo to wszystko okej.

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: mateusz07r » 05 lut 2016, 17:46

cześć,
zamówiłem dzisiaj usczelkę do mojego 1.6l i mam nadzieje że dobrze sprawdziłem, że pasuje ta sama co do waszych dużych pojemności. Po tym jak już udało mi się przekonać Panów w warszawskim ASO ("którzy się nie spotkali z takim przypadkiem i według nich to nic nie zmieni"), że to ja decyduję czy wspomnianą uszczelkę się wymienia czy nie usłyszałem, wycenę mojej prośby o wymianę na 600-700 zł.

Czy koledzy, którzy mają wymianę za sobą mogą mi podpowiedzieć ile zaplacili żebym miał pojęcie czy to w normie, czy jednak chcą mnie naciągnąć...?
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: słoma » 05 lut 2016, 19:32

hehe ,ja nie robiłem wymiany w serwisie autoryzowanym , tylko u zwykłego mechanika , 600 zapłaciłem za wymianę dwóch sworzni ,z przodu ,przy okazji wymiany uszczelki ,wymiana oleju i filtrów i oczywiście uszczelki z materiałami jeśli sie nie mylę
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: OKOwiec » 05 lut 2016, 20:10

mateusz07r pisze:cześć,
zamówiłem dzisiaj usczelkę do mojego 1.6l i mam nadzieje że dobrze sprawdziłem, że pasuje ta sama co do waszych dużych pojemności. Po tym jak już udało mi się przekonać Panów w warszawskim ASO ("którzy się nie spotkali z takim przypadkiem i według nich to nic nie zmieni"), że to ja decyduję czy wspomnianą uszczelkę się wymienia czy nie usłyszałem, wycenę mojej prośby o wymianę na 600-700 zł.

Czy koledzy, którzy mają wymianę za sobą mogą mi podpowiedzieć ile zapłacili żebym miał pojęcie czy to w normie, czy jednak chcą mnie naciągnąć...?
Sam chciałem wymienić ale niestety nie posiadam odpowiednich warunków do tego typu operacji u siebie w garażu.
Oddałem do serwisu Boscha w moim mieście i policzyli mi 200zł za usługę i materiały...
Do tego kupno uszczelki w ASO 35zł oczywiście.
Spokój święty z kontrolką ciśnienia oliwy osiągnięty : yesyes :
Jeśli będziesz robił wymianę to OBOWIĄZKOWO żądaj zwrotu starej uszczelki.
Pozdrawiam !

mateusz07r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 15 paź 2015, 13:03
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: mateusz07r » 05 lut 2016, 21:01

tak zrobie. kupie u nich uszczelkę bo mają za 37 zł i pojadę do innego seriwsu to zrobić.

Rada ze starą uszczelką jest świetna :) bardzo dziękuje.
jest: Lancia Delta III 2009 1,6 Multijet 116KM

były: fiat tempra, daewoo nexia, opel astra, vw polo, seat cordoba, nissan almera

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: J@nek » 07 gru 2016, 13:43

No i pojawił mi się opisywany powyżej problem.
Szkoda, że dopiero teraz znalazłem rozwiązanie.
ale dla osób, które szukają czy do ich samochodu pasuje ta sama uszczelka poniżej wykaz samochodów z

www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/część ... er-search=

Pasuje do tych modeli

159 MY11 (2010-2011) 500L (2012-....) ALFA 159 (2008-2010) ALFA MITO (2008-2011) BRERA COUPE' M.Y. (2008-2010) DUCATO FLP 2014 (2014-....) FREEMONT (2011-....) GIULIETTA (2010-2013) GIULIETTA M.Y. 2013 (2013 - ...) GRANDE PUNTO (2008-2009) IDEA (2008-2012) LANCIA DELTA MY 2011 (2011-....) LINEA (2007-....) MITO MY2011 (2011-2013) MITO MY2013 (2013-....) MUSA (2007-2011) MUSA FLL (2011-2012) NUOVA BRAVO (2007-2009) NUOVA BRAVO MY 2010 (2010-....) NUOVA DELTA 844 (2008-2011) NUOVO DOBLO 2009 (2009-....) NUOVO DUCATO MY 2011 (2011-2014) NUOVO SPIDER M.Y. (2008-2010) PUNTO EVO (2009-2011) SEDICI (2006-2011) SEDICI MY 2012 (2012-....)
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: mike_d » 20 lut 2017, 15:19

Czy ktoś z Was wie jak ten problem rozwiązać w 1,8 Pb. Czy tam też występuje ta uszczelka ?

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: jenks » 01 mar 2018, 13:33

Witam,czy ktoś wymieniał uszczelkę samodzielnie?Na forum alfy piszą ,że jest problem z odkręceniem śrub od strony skrzyni a na forum opla wyczytałem,że w niektórych modelach trzeba zwalać skrzynie.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: kond243 » 01 mar 2018, 15:30

Jeśli w skrzyni są wzierniki do odkręcenia śrub miski olejowej ti bez problemu zdemontujesz miskę. Jeśli nie ma to trzeba demontować skrzynię biegów.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

a_l_u
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 23 gru 2017, 14:46
Imię: Arek
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: a_l_u » 23 lis 2018, 7:55

No i wykrakałeś . Uszczelka zakupiona , Delta rocznik 2011 silnik 1,9 TT nie można zdjąć miski olejowej bez ruszania skrzyni biegów ( 2 śruby zasłonięte ) . Trzeba się przyzwyczaić i liczyć że ojtamojtam.

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: J@nek » 23 lis 2018, 9:25

Wymiana uszczelki zdecydowanie pomogła i komunikat nie pojawia się w dalszym ciągu już 2 lata od wymiany uszczelki.

Podsumowanie tematu


Objawy pozwalające stwierdzić, że powodem wyświetlania na wyświetlaczu komunikatu „Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik” jest uszczelka pomiędzy pompą oleju, a ssakiem zasysającym olej z miski olejowej.

1. Z początku komunikat i sygnał ostrzegawczy pojawia się incydentalnie gdy samochód stoi dłużej np. do piątku do poniedziałku lub gdy temperatura w nocy spadnie nagle poniżej zera.

2. Początkowo komunikat pojawia się na krótko ok. 1÷2 sekundy w tym czasie świeci się również czerwona kontrolka „olejarki” na wskaźnikach, następnie wszystko gaśnie i jest jakby wszystko OK.

3. Gdy zgasimy silnik zgodnie z komunikatem i zapalimy go od razu ponownie komunikat już się nie pojawia ponownie gdyż olej został już zassany a uszczelka trzyma jeszcze na tyle, że tak szybko nie ścieknie. Możemy jeszcze jeździć przez cały dzień nawet z długimi kilkugodzinnymi przerwami i komunikat się nie pojawia. Dopiero ponowny dłuższy dwu, trzy dniowy posuj powoduje ponowne jego wyświetlenie.

4. Z biegiem czasu lub wraz ze znacznym spodkiem temperatury na dworze komunikat pojawia się coraz częściej, zapala się też na dłużej, a kontrolka „olejarki” zamiast świecić się na stałe zaczyna migać na desce rozdzielczej.

5. Co warto jeszcze sprawdzić gdy komunikat wyświetla się w równych odstępach np. po dwóch dniach stania samochodu w weekend? Otóż zaparkowanie prawymi kołami na wyższym krawężniku zwiększa częstotliwość pojawiania się komunikatu (np. będzie się pojawiał codziennie) natomiast zaparkowanie kłami lewej strony (od kierowcy) na wyższym krawężniku zmniejsza częstotliwość pojawiania komunikatu (np. będzie się pojawiał dopiero po 3, 4 czy pięciu dniach ciągłego stania samochodu lub w ogóle nie będzie się pojawiał). Wynika to z tego, że pompa oleju i ssak są z prawej strony silnika unosząc więc wyżej lewą stronę samochodu zmniejszamy odległość między lustrem oleju w misce olejowej, a pompą oleju przez co pompie jest łatwiej i szybciej go zassać.


Przedstawiona na zdjęciach uszczelka to uszczelka nowa. Mimo, że wygląda jakby była wykonana z jednolitego materiału w rzeczywistości składa się z połączenia elastycznej gumy - część stożkowa nr 3 na zdj. 3 oraz z bardzo twardego plastiku, z którego wykonany jest karbowany pierścień nr 1 na zdj. 3. oraz kołnierz nr 2 na zdj. 3.

Karbowany pierścień wchodzi w korpus pompy oleju natomiast elastyczna część stożkowa tylko przylega do powierzchni z otworem, który znajduje się w ssaku zdj. 4.

Zdj. 1 przedstawia jakiś specyfik na kołnierzu nowego pierścienia, którego nie było widać na zużytej uszczelce. Może on po podgrzaniu silnika rozpuszczać się i dodatkowo uszczelniać miejsce połączenia uszczelki z korpusem pompy.

Moim zdaniem przyczyną tej awarii jest starzenie się gumy części stożkowej uszczelki. Porównanie uszczelki nowej i zużytej wskazuje, że część stożkowa w zużytej uszczelce jest dużo bardziej twarda niż w uszczelce nowej przez co jest wyraźnie mniej elastyczna. Część stożkowa jest również odkształcona bardziej wygięta w kierunku pierścienia jak strzałki na zdj. 2.
Wyraźna różnica twardości i elastyczności może wynikać właśnie ze starzenia gumy. Chyba że fiat znając problem zmodyfikował już uszczelkę i może teraz produkuje część stożkową z dużo miększego materiału? Nie wiem?

Czerwony element na zdjęciu to tylko osłona zabezpieczająca część stożkową nowej uszczelki w opakowaniu żeby nie odkształciła się podczas przechowywania w magazynie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

a_l_u
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 23 gru 2017, 14:46
Imię: Arek
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

Post autor: a_l_u » 29 lis 2018, 8:36

Świetnie rozpisane . Od dzisiaj lewa strona do parkowania wyżej. Thx.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”