Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: cuoreventi » 18 lis 2014, 20:52

Sebastian pisze: Katuj ją więc dalej tym wypalaniem dpf'a w trybie serwisowym, toć musi być to optymalne rozwiązanie dla auta. Przecież się na tym znasz.
Takich właśnie domorosłych specjalistów, pełne prawdy uwagi lubię czytać najbardziej. Z mojej strony EOT

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: Valdi » 18 lis 2014, 21:00

Kochani spokojnie.To przecież ma być merytoryczna dyskusja,najlepiej poparta odpowiednimi argumentami,doświadczeniem i wiedzą,a nie kłócenie się.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: Sebastian » 19 lis 2014, 6:25

Hamuj trochę chłopie bo pozwalasz sobie trochę za mocno.

Mam nadzieję, iż w momencie sprzedaży auta (a tym się pewnie pochwalisz na naszyn forum szukając nabywcy) pozwolisz dać odniesienie do tego wątku aby przyszły nabywca miał możliwość poznania sposobu działania świadomego użytkownika swojej Delty.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: BlackLybraSW » 19 lis 2014, 10:10

słoma pisze:
BlackLybraSW pisze:
Dawid pisze:
BlackLybraSW pisze:Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta. :-(
Dziwne i niezrozumiałe stwierdzenie.Lepiej kup B6.Tam bolączek nie ma ;)
Dlaczego B6 ? Może wolę i wezmę Toyote Hilux/LandCruiser ewentualnie Honda civic lub lexus IS220 !

Super !! bardzo sie ciesze , kup i nie zawracaj dupy w tym wątku
Spoko
- po co się spinasz ?
- gwarancja minęła ?
- nie stać cie na serwis ?
- wiem zły dotyk boli bo tez bym się wkurzył na nowy samochód !
have nice day
Koniec OT
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: cuoreventi » 19 lis 2014, 10:26

Sebastian pisze: Mam nadzieję, iż w momencie sprzedaży auta (a tym się pewnie pochwalisz na naszyn forum szukając nabywcy) pozwolisz dać odniesienie do tego wątku aby przyszły nabywca miał możliwość poznania sposobu działania świadomego użytkownika swojej Delty.
Masz rację, świadomego użytkownika.

A Tobie polecam się dokształcić zanim napiszesz w tym temacie coś równie konstruktywnego.

Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: Sebastian » 19 lis 2014, 10:51

:)
Się chłopie kompromitujesz na całego.
Pozdrawiam serdecznie!
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: Dawid » 19 lis 2014, 13:53

Panowie spokojnie mi tutaj.Bez spinania i kłótni.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: 42195 » 01 lut 2015, 17:08

Postanowiłam jednak profilaktycznie zdemontować filtr i go umyć środkiem do płukania sadzy i popiołu (może uda się w przyszły weekend).
Pytanie do Was czy po takim czyszczeniu trzeba w komputerze wykonać operację wymiany filtra lub coś innego (jakiś reset filtra)?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

dgurdak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 26 kwie 2015, 16:10
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: dgurdak » 02 sty 2016, 12:51

Mam Pytanie w sprawie wypalania filtra DPF, ponieważ żona robi teraz dość krótkie trasy po 10km dziennie, zauważyłem że filtr wypala się co 150-200km, posiadam oprogramowanie do Delty, czy może lepiej profilaktycznie przyprowadzić wypalanie DPF przez komputer, czy nie jest to wskazane ? Narazie żadnych problemów nie zauważyłem trochę podniósł się poziom oleju!

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: Valdi » 04 sty 2016, 12:26

Skoro samoczynnie wypala ,to po co chcesz dodatkowo wymuszać wypalanie? Częste wypalanie to konsekwencja krótkich tras i tyle.Podniesienie poziomu oleju w misce jest konsekwencją gaszenia samochodu podczas procesu wypalania DPF,czego robić się nie powinno.Naucz żonę korzystać z samochodu i rozpoznawać kiedy samochód wypala filtr /praca wentylatora,chwilowe zużycie paliwa,zamontuj kontrolkę w kabinie itp/,aby w tym czasie samochodu nie gasiła i pozwoliła na zakończenie procesu.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
Robertoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2013, 23:36
Imię: Robert
Lokalizacja: DZL / DJE

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: Robertoo » 21 sty 2016, 21:23

Panowie podepnę się i ja pod temat.Jako,że jestem nowym użytkownikiem Delty z tym dziadowskim DPFem chciałbym się dowiedzieć o tym wypalaniu.Jak się objawia początek wypalania to już wyczytałem na forum(zwiększone zużycie paliwa i wentylatory),ale cały czas mnie nurtuje pytanie ile czasu muszę jechać (minut/km)aby proces wypalania dobiegł końca.Dzisiaj na 100% proces wypalania się u mnie rozpoczął i wyjechałem na przejażdzkę ok.20 km tylko z tym,że nie była to autostrada/ekspresówka tylko zwykła droga gdzie nie mogłem szybko jechać bo droga niczym jak na lodowym szlaku i jazda odbyła się na 2 biegu z obrotami ok.2-500-3000 i tak naprawdę to nie wiem czy ten DPF się wypalił czy nie?Po kilku km zaobserwowałem,że spalanie zaczęło spadać i na moje ok w tym momencie proces wypalania się zakończył,ale czy dobrze myślę to nie wiem.Proszę o wskazówki i rady w tym temacie i jak ktoś ma dobrego szpeca na dolnym ślasku,żeby to usunąć to proszę o namiary bo ta ekologia dla mnie to totalny bezsens i niepotrzebne katowanie silnika.
Była Lancia Lybra 2.4 jtd 135km
Jest Lancia Delta 1.9 TwinTurbo 190km
ObrazekDSC_0127 by nYnYDXi, on Flickr

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: Tomzik » 23 sty 2016, 23:02

Robertoo pisze:Po kilku km zaobserwowałem,że spalanie zaczęło spadać i na moje ok w tym momencie proces wypalania się zakończył,ale czy dobrze myślę to nie wiem.
Jeśli oprócz tego przestało charakterystycznie śmierdzieć dieslowskimi spalinami (u mnie czuć jak np. stoję akurat na czerwonym) i wentylator silnika się wyłączył to tak - proces wypalania się zakończył.

Też nie mam autostrady pod nosem i czasem wypalam na DK90. Wystarczy po prostu w miarę jednostajnie jechać z podwyższonymi obrotami (około 2500-300 spokojnie wystarczy), ja np. jadę około setki na 4. biegu i moje auto potrzebuje na to kilku kilometrów, maksymalnie około 10.

Ja tam nie ruszam dziadostwa póki działa. nie przeszkadza mi to wypalanie, o ile zakończy się poprawnie i nie pali mi się lampka na desce ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
maxglow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 05 lip 2009, 9:20
Imię: Max
Lokalizacja: Skała

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF

Post autor: maxglow » 24 lut 2018, 10:08

W zakładce POMOC programu alfaOBD jest napisane;

ZAMYKANIE FILTRA CZĄSTKOWEGO: obliczenie masy cząstek stałych wyrażone w% zgodnie z ciśnieniem DPF odebranym przez czujnik podłączony do jednostki sterującej silnika. Poziomy zatykania i odpowiadające im stany filtrów cząstek stałych są następujące:
- między 0% a 30% (status filtra cząstek stałych: NIE ZABLOKOWANY)
- od 30% do 120% (ZWALNIANIE NORMALNE)
- między 120% a 200% (ZWALNIANY FILTR)
-> 200% (DO REGENERACJI) (Google tłumacz)

Te procenty dotyczą poziomu zapchania filtra od/do wypalania czy ''ogólne'' zapchanie filtra?
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”