Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Witam , na wstępie -- szukałem informacji , niestety nie znalazłem konkretnej informacji. Ale do rzeczy -(silnik 1.6 MJ 120 KM) podczas wymiany filtra powietrza stwierdziłem iż stary filtr jest częściowo zaolejony , również rura dolotowa od filtra do turbiny jest wilgotna.
Czy ten typ tak ma ?
Czy to objaw awarii ?
Czy ten typ tak ma ?
Czy to objaw awarii ?
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, 16:45 przez aRb, łącznie zmieniany 1 raz.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Raczej taka sytuacja nie wróży niczego dobrego w kontekście sprawności turbiny.
Prawdopodobnie padają uszczelniacze.
Prawdopodobnie padają uszczelniacze.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2014, 17:44
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Ten typ tak ma:):) turbina jest ok. Olej sączy się z separatora oleju który jego opary odprowadza do rury która turbina zasysa powietrze z filtra. Ze względu na normy Eco te opary muszą się spalić w cylindrach, ale oczywiście kiedy gasimy silnik, który poxniej stygnie to skrapla się olej i cofa do filtra powietrza. Uszczelnić należy tylko opaski, sprawdzać poziom oleju i wymieniać częściej filtr powietrza.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
No to jest problem , dwie rożne odpowiedzi (oczywiście wolę drugą) . Dziękuje obu kolegom i czekam jeszcze na inne .
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
- pastucho
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Witam !
Zgadza się, to opary oleju dostają się tam w wyniku odprowadzenia par oleju ze skrzyni korbowej, ja w Lybrze jtd mam taki sam objaw.
Zgadza się, to opary oleju dostają się tam w wyniku odprowadzenia par oleju ze skrzyni korbowej, ja w Lybrze jtd mam taki sam objaw.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2014, 23:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest LYBRA!
Powód: To jest LYBRA!
Il mio terzo amore Lancia
Lancia Lybra 1,9 JTD
Lancia Lybra 1,9 JTD
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Wszystko jest w porządku i nie ma obawy,że to jakaś awaria.Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz.To powietrze wraz z porwanymi cząsteczkami oleju miesza się z powietrzem zasysanym przez filtr i wpada do cylindrów. Oczywiście te cząsteczki oleju osiadają także wewnątrz rury ssącej i jak tam zajrzymy,to widać ,że jej wnętrze jest mokre.Kiedy zgasimy samochód,to ten właśnie olej ścieka po ściankach rury w kierunku filtra powietrza,gdyż ten akurat jest nisko usadowiony,a pochylenie rury sprzyja temu zjawisku.Z tego właśnie,a nie innego powodu zdarza się zaolejenie filtra powietrza.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
A może jakby go przełożył gdzieś bliżej przepustnicy to by wyeliminowało problem ?Valdi pisze:Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz....
Nie krzyczcie- tylko sobie gdybam
Aha...tylko problem, bo za turbiną zamiast zasycać to by wtłaczał powietrze do skrzyni korbowej...w takim układzie zaraz przed turbinę
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Czy nie można temu jakoś zapobiec , np. odłączając przewód odpowietrzający ?Valdi pisze:Wszystko jest w porządku i nie ma obawy,że to jakaś awaria.Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.Przewód odpowietrzający skrzynię korbową doprowadzony jest między turbinę a przepływomierz.To powietrze wraz z porwanymi cząsteczkami oleju miesza się z powietrzem zasysanym przez filtr i wpada do cylindrów. Oczywiście te cząsteczki oleju osiadają także wewnątrz rury ssącej i jak tam zajrzymy,to widać ,że jej wnętrze jest mokre.Kiedy zgasimy samochód,to ten właśnie olej ścieka po ściankach rury w kierunku filtra powietrza,gdyż ten akurat jest nisko usadowiony,a pochylenie rury sprzyja temu zjawisku.Z tego właśnie,a nie innego powodu zdarza się zaolejenie filtra powietrza.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Odp: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Niby gdzie jeszcze?Valdi pisze:Kolega cuoreventi kolejny raz mija się z prawdą i udziela nieprawdziwych rad i spostrzeżeń.
I nie wciskajcie kitu, że zaolejony filtr powietrza oznacza że wszystko jest w porządku. Za chwile pewnie przeczytam w temacie, że taki filtr filtruje lepiej...
A fabrykę można poprawić w jeden tylko sposów. Montując filterek na odmę.
allegro
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Znalazłem taki rysunek - czy to jest ten wąż . Jeżeli tak to gdzie zamontować filtr odmy ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Ten przewód co zaznaczyłeś jest właśnie od odmy.aRb pisze:Znalazłem taki rysunek - czy to jest ten wąż . Jeżeli tak to gdzie zamontować filtr odmy ?
Zaślepiasz "na głucho" od strony dolotu i filtra, a od strony skrzyni korbowej wpinasz filtr.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
No i niestety pomysł z filtrem się nie sprawdza. Gdyż po wykonaniu czynności w/g rysunku i przejechaniu paru kilometrów gdy silnik jest już ciepły czuć w kabinie zapach oparów oleju . Gdy otworzyłem maske przy uruchomionym silniku to z filterka wydobywają się widoczne pary oleju. Tak że chyba jedyne co pozostaje to zastosowac filtr powietrza bawełniany , który co jakiś czas mogę przemyć .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
Re: Delta III 1.6 M-jet - zaolejony filtr powietrza
Jest do tego celu specjalne urządzenie,które powinno Ci pomóc.Przy odrobinie chęci i wolnego czasu można zrobić takie ustrojstwo samemu,lub kupić.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-0904
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-0904
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'