Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: słoma » 10 wrz 2014, 21:33

dojrzałem , dzisiaj wywaliłem DPF , już nie wytrzymałem tych ekologicznych dobrodziejstw :) , EGR wywaliłem w zeszłym roku i żyłem złudzeniami ze z DPF dam sobie rade , niestety nie dałem :)

pozdrawiam tych co jeszcze mają te " inżynierskie dzieła sztuki " :)
delta twin turbo - już sprzedana .

crazz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2014, 14:16
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: crazz » 23 wrz 2014, 21:59

wrażenia pod trzech miesiącach bez dpf (delta III 2.0):
- łatwiej się autko zbiera (więcej mocy), lepsza praca silnika,
- niższe spalanie (w połączeniu z dodatkiem oleju 2T do paliwa - spadek o ok. 7-10%).
- brak problemu z kontrolkami silnika,
- trochę dymi na szaro jak się depnie w pedał (ustąpiło w dużej mierze po zastosowaniu dodatku STP do paliwa - czyszczenie wtrysków),
- czuć bardziej spaliny na zewnątrz auta (w środku już nie czuć - była kontrola u Tomka, zaspawana nieszczelność przy wyciętym filtrze).

Ze swojej strony polecam wycięcie dpf.

Do reszty wyjadaczy - Panowie, czy po wycięciu dpf polecacie zmianę oleju z 5w30 na 5w40? Jakie doświadczenia? Dotychczas jeździłem na Shell Helix Ultra Extra 5w30, było ok.

Z góry dzięki za rady,
M.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: cuoreventi » 25 wrz 2014, 10:56

crazz pisze:
Do reszty wyjadaczy - Panowie, czy po wycięciu dpf polecacie zmianę oleju z 5w30 na 5w40?
Lepkości bym nie zmieniał, ale raczej od tej chwili stosowałbym oleje Full Saps w miejsce tych niskopopiołowych Low Saps.

crazz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 kwie 2014, 14:16
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: crazz » 06 paź 2014, 20:12

a możesz polecić jakiś konkretny? z low saps to do tej pory karmiłem Selenia Pure Energy 5w 30 albo Shell Helix Ultra Extra 5w30 (wiecej extra przymiotnikow nie było) :P chociaz sie zastanawiam, czy ten poziom popiolow ma jakis wplyw, skoro dpfa juz nie ma.

M.

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: Valdi » 06 paź 2014, 22:15

Ja akurat polecam Motula .Do tego silnika katalog Motula zaleca 8100 X-CESS 5W-40 .
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: cuoreventi » 06 paź 2014, 22:29

crazz pisze:a możesz polecić jakiś konkretny? chociaz sie zastanawiam, czy ten poziom popiolow ma jakis wplyw, skoro dpfa juz nie ma.
Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40

crazz pisze:chociaz sie zastanawiam, czy ten poziom popiolow ma jakis wplyw, skoro dpfa juz nie ma.
Olej do silnika to nie tylko "smarowidło" ale też liczne dodatki czyszczące, redukujące tarcie itp. Właśnie te dodatki mogą się spalać powodując popioły zapychające DPF. Oleje "low saps" mają ograniczoną ilość dodatków na rzecz utrzymania sprawności oczyszczania spalin z cząstek stałych. Nie masz DPF, nie masz problemu z popiołami...

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: słoma » 07 paź 2014, 11:35

po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: cuoreventi » 07 paź 2014, 13:01

słoma pisze: spalanie spadło o około 10 %
Do jakiego poziomu?

pawelj18
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 01 sty 2014, 18:31
Imię: Pablo
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: pawelj18 » 07 paź 2014, 13:12

Hej,

Ja będę chciał usunąć dpf i zrobić tuning w c-tronic we Wrocku. Ktoś ma jakieś opinie o nich ??
Ostatnio zmieniony 07 paź 2014, 23:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: Wilkin » 07 paź 2014, 15:27

słoma pisze:po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
Oj wydaję mi się że to efekt placebo ;)
Podobnie jak z magnetyzerami ;)
te autka i tak palą zero przecinek nic.:P
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: słoma » 07 paź 2014, 19:38

Wilkin pisze:
słoma pisze:po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
Oj wydaję mi się że to efekt placebo ;)
Podobnie jak z magnetyzerami ;)
te autka i tak palą zero przecinek nic.:P

a mnie się wydaje ,że gadasz dla samego gadania , kup samochód z dpf i egr , później wytnij to ustrojstwo i dopiero się wypowiedz w temacie, wtedy uznam że wnosisz coś z sensem
delta twin turbo - już sprzedana .

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: J@nek » 08 paź 2014, 8:12

pawelj18 pisze:Hej,

Ja będę chciał usunąć dpf i zrobić tuning w c-tronic we Wrocku. Ktoś ma jakieś opinie o nich ??
Jak poczytasz początek tematu ja wywalałem w c-tronic DPF i EGR - jak do tej pory po 5 miesiącach wszystko OK.
Inny samochód, zero komunikatów na wyświetlaczu, więc chyba można polecić.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: J@nek » 08 paź 2014, 8:54

Wilkin pisze:
słoma pisze:po miesiącu jeżdżenia bez dpf i egr widzę same zalety , silnik pracuje równo m dymienia niema nic , spalanie spadło o około 10 % ,
,
Oj wydaję mi się że to efekt placebo ;)
Podobnie jak z magnetyzerami ;)
te autka i tak palą zero przecinek nic.:P
Co do mocy i spalania czytałem w necie poważny artykuł na temat wycinania DPF i z jego treści wynikała następująca zasada - zgodna z resztą z prawami fizyki:

Im bardziej zawalony układ wydechowy i DPF tym po jego wycięciu wyraźniejszy wzrost mocy i spadek poziomu spalania. W artykule nadmieniono, że gdy wytniemy DPF jeszcze w momencie kiedy nie zalazł nam za skórę, tj. np. w nowym samochodzie to nie będzie zauważalnej różnicy w poziomie spalania i odczuwalnej mocy samochodu.

Dlatego u każdego w zależności od poziomu zawalenia jego układu, może wystąpić inny poziom odczuwalnej poprawy mocy i spadku poziomu spalania.

Jak pisałem wcześniej u mnie wzrost mocy był wyraźnie zauważalny, samochód stał się wyraźnie bardziej elastyczny szczególnie na I, II i VI biegu. Oczywiście odczujemy to zaraz po wywaleniu DPF w drodze z warsztatu do domu, kiedy jeszcze pamiętamy odczucia z jazdy w drodze do warsztatu. Za 3÷4 dni po prostu już się przyzwyczajamy do nowego, do lepszego i odczucia te po prostu powszednieją.

Co do spalania to w trasie nie zauważyłem spadku poziomu spalania. Natomiast po wyjeżdżeniu dwóch baków tylko na dojazdy do pracy (9 km miasto + 5 km poza miastem) zauważyłem spadek spalania 0,2÷0,3 l /100km (z 6; 6,1 l/100km na 5,8 l/100km) co wychodzi na spadek procentowy o 3,3% ÷ 5%.

Na podstawie powyższego i matematyki, gdybym wyjeździł cały bak tylko po mieście (u mnie to raczej niemożliwe) to faktycznie realny spadek mógłby wynieść około 6÷8%.

I to jest mój wkład ?naukowy? w tym temacie :-)
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: słoma » 08 paź 2014, 10:46

podtrzymuje stanowisko zmniejszenia spalania do 10 % na baku ( wcześniej w lato przy włączonej klimatyzacji i jeździe głownie w mieście ) spalanie na kompie średnio 8,2-8,5 teraz 7.2-7.5 w podobnych warunkach ) zwiększenia mocy ani dynamiki nie odczułem , być może jest to wynikiem wgrania lekkiego softu podnoszącego moc i moment w moim samochodzie .( 440 Nm i 215 KM)
delta twin turbo - już sprzedana .

arturro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
Imię: Arti
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: arturro » 18 maja 2015, 14:17

Witam,
Czy mozna zaslepic/odłaczyc sam EGR?? w jaki sposob?
dzieki
Artur

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”