Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla DPF

gala-piotr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla DPF

Post autor: gala-piotr » 27 lut 2014, 23:16

DELTA 1.6 m-jet czy warto zaślepić EGR z korzyścią dla DPF - głównie chodzi mi o zwiększenie przebiegów między regeneracjami dpf , dodam, że wszystko działa bez zastrzeżeń ,z tym że dpf dopala co 150 do 200 kilometrów - jazdy miejskiej. Czy warto zamontować tę częściową zaślepkę na egr??

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: Ramzes_II » 28 lut 2014, 12:55

Nie wolno zaslepiac EGR przy aktywnym filtrze FAP !
EGR chłodzi silnik i turbiny podczas procesu wypalania ! Co za bzdurne rady tu wypisujecie !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: słoma » 28 lut 2014, 15:37

czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
delta twin turbo - już sprzedana .

gala-piotr
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: gala-piotr » 28 lut 2014, 22:29

Pytanie do Słoma: co ile kilometrów ci sie dopalał dpf przy sprawnym egr, a co ile kilometrów po wyrzuceniu egr z softu? A o zaślepkę egr miałem na myśli taką, bez wyłączania egr:http://allegro.pl/65-zaslepka-egr-1-6-j ... 82064.html
Ostatnio zmieniony 01 mar 2014, 10:08 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: SIWY155 » 01 mar 2014, 8:45

Scyzoryk sam się w kieszeni otwiera jak się czyta te durne rady...Jakim trzeba być zadufanym w sobie, żeby myśleć iż samemu w pojedynkę jest się mądrzejszym niż zespół włoskich inżynierów, którzy opracowali ten czy jakiekolwiek inny silnik i jego osprzęt.Ale cóż....przecież Polak potrafi...A swoją drogą to chyba modertor powinien wywalać takie bzdury bo wstyd przed kimkolwiek kto to czyta, choćby przed FAP z którym mamy przecież tak dobre kontakty.Dominik jak wtrącił coś mądrego w tym temacie to chyba został uznany za lekko niepoczytalnego przez rozmówców...
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: Dawid » 01 mar 2014, 9:07

SIWY155 pisze:Scyzoryk sam się w kieszeni otwiera jak się czyta te durne rady...Jakim trzeba być zadufanym w sobie, żeby myśleć iż samemu w pojedynkę jest się mądrzejszym niż zespół włoskich inżynierów, którzy opracowali ten czy jakiekolwiek inny silnik i jego osprzęt.Ale cóż....przecież Polak potrafi...A swoją drogą to chyba modertor powinien wywalać takie bzdury bo wstyd przed kimkolwiek kto to czyta, choćby przed FAP z którym mamy przecież tak dobre kontakty.Dominik jak wtrącił coś mądrego w tym temacie to chyba został uznany za lekko niepoczytalnego przez rozmówców...
Święta racja. : ok2 :
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: szajbus » 01 mar 2014, 10:21

z tym chłodzeniem turbin był bym ostrożny bo tutaj średni związek jest tak jak i z chłodzeniem silnika to że na rurach od egr w autach sa wymienniki ciepła nie oznacza że chłodzi to silnik można powiedzieć że w chłodne dni działa to odwrotnie a przy wypalaniu DPF jedynie zmniejsza temperaturę spalin wtłaczanych do silnika ale pamiętajmy że one i tak są cieplejsze o wiele od powietrza zasysanego

co do częstości wypalania można powiedzieć że się zwiększy bo cały syf będzie leciał do dpf bezpośrednio

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: Ramzes_II » 02 mar 2014, 21:39

słoma pisze:czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
peak temperature + peak pressure

klapa gaszaca zamknieta, a spaliny z EGR maja nizsza temperature niz komora spalania
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: szajbus » 02 mar 2014, 22:47

Ramzes_II pisze:
słoma pisze:czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
peak temperature + peak pressure

klapa gaszaca zamknieta, a spaliny z EGR maja nizsza temperature niz komora spalania
ale wyższą niż powietrze przed klapą gaszącą która nie jest zmaknięta w 100% lub gdy jest zamknięta powietrze dopływa tzw dyszą wolnych obrotów bo EGR jest otwarty na wolnych obrotach w tym przypadku więc temp jest podwyższona przez spaliny schłodzone na powrocie które i tak są cieplejsze niż powietrze z dolotu poza tym nie chłodzi to turbiny bo przecież wylot z egr jest za turbem

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: Ramzes_II » 03 mar 2014, 6:32

szajbus pisze:
Ramzes_II pisze:
słoma pisze:czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
peak temperature + peak pressure

klapa gaszaca zamknieta, a spaliny z EGR maja nizsza temperature niz komora spalania
ale wyższą niż powietrze przed klapą gaszącą która nie jest zmaknięta w 100% lub gdy jest zamknięta powietrze dopływa tzw dyszą wolnych obrotów bo EGR jest otwarty na wolnych obrotach w tym przypadku więc temp jest podwyższona przez spaliny schłodzone na powrocie które i tak są cieplejsze niż powietrze z dolotu poza tym nie chłodzi to turbiny bo przecież wylot z egr jest za turbem
Podczas jazdy gdy puścisz gaz to klapa gasząca się zamyka całkowicie. Nie masz pojęcia o budowie i zasadzie działania programu w sterownikach ECU, to się nie zabieraj więcej głosu bo nie wiesz o czym piszesz.
Jaka dysza wolnych obrotów ? w Dieslu ? Idź się ogarnij..
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: szajbus » 03 mar 2014, 8:18

chyba Ty nie masz pojęcia ... zastanów się nad zasadą działania EGR i temperaturą spalin wydalanych oraz możliwościami chłodzącymi układu EGR i pogadamy ...temperatura spalin z recyrkulacji jest zawsze wyższa niż temperatura powietrza tłoczonego/zasysanego .... dodatkowo spaliny z recyrkulacji pdawane są do dolotu w okolicy kolektora pomijając turbo


napisałem o dyszy wolnych obrotów w przypadku gdy przepustnica jest zamykana w 100% ( są takie pojazdy) w niektórych dieslach też jest kanał biegu jałowego ;)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: Ramzes_II » 03 mar 2014, 8:33

W tych silnikach przy każdym puszczeniu gazu podczas jazdy klapa jest zamykana w 100% więc nie pisz ze temp. powietrza na zewnątrz jest niższa, bo nie bierze to powietrze udziału w procesie.
No i pokaż w tym silniku kanał biegu jałowego.
EGR przy DPF odpowiada za gospodarkę termiczną w komorze spalania, jak i za nią (turbo) w procesie wypalania filtra gdzie jest maksymalnie wzbogacona mieszanka i temperatura spalin znacznie przekracza tą która jest podczas normalnej eksploatacji.

Czy leci z nami moderator ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: Sebastian » 03 mar 2014, 8:48

Dominik, z tego co pamiętam top zarówno Tomek (Jurand) jak i Cinsoft hurtowo wręcz zaślepiają w JTDm`ach (akurat mam na myśli moje 2.4 ale w 1.9 też czytałem że to czynią) EGR pozostawiając DPF jeżeli jest sprawny (chyba, że użyszkodnik nakazuje wywalenie ustrojstwa). Nie słyszałem, żeby u kogoś (na alfaholikach też jesteś, to śledzisz tematy na bieżąco) wywoływało to problemy. To jak to w końcu jest?
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla

Post autor: Ramzes_II » 03 mar 2014, 9:15

Jesli auto jest wyposażone w DPF wyłacza się EGR w sterowniku ale tylko dla normalnej eksploatacji i nie zaślepia się całkowicie zaworu, ponieważ zawór ten odpowiada za gospodarkę termiczną przy wypalaniu DPF - zostanie on automatycznie uruchomiony.
Aczkolwiek wiem ze praktykują usunięcie EGR i dla trybu DPF i zaślepienie całkowite, przy czym jest to działanie szkodliwe dla silnika.

Mimo ze ogólnie jestem przeciwnikiem ekologii w silnikach Diesla (EGR,DPF), to nie wywalam EGR dla trybu DPF. Wyłaczam go tylko by nie pracował normalnej eksploatacji, a mógł zostać uruchomiony przez ECU dla wypalania DPF i to jest jedyne prawidłowe rozwiązanie.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dl

Post autor: Sebastian » 03 mar 2014, 9:25

Z tego co wiem zaślepienie o którym napisałem powyżej (po prostu rozmawiałem z nimi w momencie gdy 'walczyłem' z dziwnym dymieniem u siebie w aucie) praktykowane jest zaślepieniem całkowitym, wraz z permanentnym wyłączeniem programowym (np. w sytuacji zaspawania klap w kolektorze - ciągle piszę na przykładzie AR 159 z 1.9/2.4) ustrojstwa zwanego EGR. Stąd moje pytanie.

Sebastian
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”