Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: cuoreventi » 03 sie 2015, 22:00

Wymieniałem już dwukrotnie olej. Wchodzi 4L. Instrukcja zawyża ilość.

szatek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 19 mar 2016, 19:12
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: szatek » 11 cze 2016, 15:57

Witam
Jaki olej oraz filtr proponujecie/na jakim jeździcie do Delty 1,9 twin turbo 190 KM ?

Bartnadia
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 92
Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: Bartnadia » 07 gru 2016, 8:18

niedawno zakupiłem lancie delte powiedzcie mi z waszego doświadczenia użytkowania autka jakiego oleju napędowego lejecie ulepszony np.verva czy zwykły czy mieszacie co jakiś czas,
i co ile kilometrów wypalacie pdf bo przejechałem juz ponad tysiac kilometrów dziennie robie 50 km i nic sie nie dzieje nie miałem żadnej informacji że filtr jest zapchany,może nie mam tego filtra jak to można zdiagnozować

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: jenks » 07 gru 2016, 20:08

Co do oleju napędowego to ja leje zwykły.Lałem verve ale żadnych korzyci poza większym rachunkiem nie zauważyłem.Co do dpf to żadnej informacji o wypalaniu nie otrzymasz,chyba ,że się podepniesz kompem.Jedyne co świadczy o wypalaniu to większe o ok 3 litr spalanie i wentylatory na maxa.Jak trochę pojeździsz i poobserwujesz chwilowe spalanie to będziesz wiedział kiedy to następuje.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Bartnadia
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 92
Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: Bartnadia » 03 sty 2017, 17:46

A powiedzcie mi nie wiem może jestem ciemny ale jak się sprawdza poziom oleju na bagnecie w lanci,miałem inne auta że by nie było że się nie znam,w innych autach co miałem to była zazwyczaj pokazane gdzie max a gdzie minimum.Na koncu bagnetu mam spłaszczone czy jest to miarka wskazująca pozom oleju,bo u mnie wychodzi poza ten spłaszczony a nie dawno był olej wymieniany przez zakupem auta.A jak bedę chciał wymienic olej z 5w30 na 5w40 czy bedzie jakiś problem dla silnika.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: Tomzik » 06 sty 2017, 20:45

Tak, to spłaszczenie pokazuje poprawny stan oleju, czyli między min. a max.

Z tego co widzę w instrukcji to sami nie wiedzą co zalecają ;)

Na jednej stronie olej Selenia WR Pure Energy, a to jest 10W30, norma Fiata FIAT 9.55535-S1, czyli identyczny jak do 2,0 Multijet.
Na kolejnej stronie jest już Selenia Sport 5W40, norma Fiata 9.55535-Z2...
Bez tytułu1.jpg
Bez tytułu2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Bartnadia
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 92
Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: Bartnadia » 08 sty 2017, 19:13

tą instrukcję to ja mam tylko sie pytam czy coś się może stać jak zmienie olej z 5w30 na 5w40. A poziom oleju ma być po środku tego spłaszczonego to u mnie jest lekko po wyżej podejrzewam że to ciut za dużo a czy może coś sie stać taka ilość oleju nie dawno był wymieniany.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: Dudi » 08 sty 2017, 20:33

Olej zawsze powinien być ciut powyżej. Nawet powiem, że na 3/4 bagnetu (na zimnym) też mu nic nie zaszkodzi.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: Tomzik » 08 sty 2017, 20:53

Skoro w instrukcji stoi, że olej ma być 5W40 to chyba nic się nie stanie po zmianie na taki :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Mariusz19805
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2019, 0:21
Imię: Mariusz

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: Mariusz19805 » 20 cze 2019, 7:55

szatek pisze: 11 cze 2016, 15:57 Witam
Jaki olej oraz filtr proponujecie/na jakim jeździcie do Delty 1,9 twin turbo 190 KM ?

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: piterstilo » 13 gru 2020, 17:40

Dziwna sprawa z tym olejem do 1.9 TT.
Producent nakazuje ,,zwykły" olej 5W40 do silnika z DPF, a nie z tych tzw niskopopiołowych C3
Oprócz dedykowanej Seleni Sport zgodnej z wymaganą przez Fiata normą: 9.55535-Z2, znalazłem jeszcze Shella Ultra 5W40
Ale i tak, powodowany troską o wypalacz sadzy, zalałem olej Meguin Low Emission 5W40.
Uważam, że lepiej 5W40 niż 5W30, a wymianę i tak zrobię po 10tkm
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju

Post autor: BootError » 16 gru 2020, 0:21

A ja dalej zalewam Selenią Sport 5W40. Na razie nalatałem 101000km i DPF jak dotąd nie sprawia problemów
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”