Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 24 lis 2012, 11:00

dzisiaj juz 2 post jade, heh , mianowicie powtórzył mi się drugi raz ten sam problem z czujnikiem doładowania na turbince , przy "przypakowaniu" na maksa na autostradzie 220 /230 na 6 biegu.

silnik mi wchodzi w tryb awaryjny , musze jechac na serwis podlaczyc kompa zresetowac błąd , wyczyścić czujnik i jeżdze do nastmnego razu , wkurza mnie ta strata czasu i pieniedzy

jest na to moze rada?
Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 12:38 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
jurand
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: jurand » 25 lis 2012, 0:26

A jesteś pewien, że to czujnik jest do wymiany, a nie ma miejsca faktyczne przeładowanie ciśnienia (problem ze sterowaniem pracą turbin)?

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 25 lis 2012, 18:30

bylem u ponoć najlepszego elektromechanika w mieście , podłączył kompa zresetował błąd , ocenił ,że to zawór egr , jest zanieczyszczony a nie żaden czujnik ciśnienia doładowania czy zawór ciśnieniowy na turbo ja na serwisach mi wczesniej kit wciskali :) , pod koniec tygodnia umówiolem sie na cZyszczenie eGR i co tam ssie da , zbcaczymy efekt
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: miwis » 25 lis 2012, 19:00

Czyszczenie EGR na pewno nie zaszkodzi, ale jestem ciekawy czy przy kolejnym przegazowaniu do 220 km/h,problem nie pojawi się znowu .Oby wszystko było ok,życzę z całego serca,ale coś wydaje się ,że jest to zbyt proste.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 25 lis 2012, 19:49

aby była jasna kwestia , po wejściu silnika w tryb awaryjny i spadku mocy , wyłączam stacyjkę i włączam ponownie , wszytko wraca do normy z wyjątkiem żółtego sygnalizatora silnika , moc i przyspieszenie na tym nie cierpi ,

poza tym na 1 idzie do odcięcia , na 2 to samo i trojce , nic się nie dzieje , ost raz wybiło na 5 z pedałem w podłodze ; jak się tak zastanawiam to dodatkowym argumentem na zanieczyszczony zawór EGR było u mnie lekkie pływanie obrotów w ostanim czasie , zdarzalo sie sporadycznie , ale sie zdarzalo przy postoju na światłach ;
delta twin turbo - już sprzedana .

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 29 lis 2012, 18:42

naprawione , tak mi sie wydaje , udalo mi sie trochę pod miastem potestowac obciążenie silnika na wyższych biegach i wszytko ok ,

diagnoza wydaje sie być trafna , zawór EGR byl tak zapieczony ze z trudem udało się go przesunąć przed czyszczeniem , poza tym jakiś błąd przepustnicy tez wyszedł ( ale już nie wnikałem w szczegóły ) , z rozmowy wynikało , ze mój mechanik był szczerze zdumiony ze będąc dwa razy w dwóch rożnych serwisach autoryzowanych Lancii w dwóch miastach , nikt na to nie zwrócił uwagi na tę przyczynę ,a praktycznie ingerencja tych serwisów sprowadzała sie do wyresetowania błędu na kompie w samochodzie.
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: miwis » 29 lis 2012, 20:38

Komputerek i palić głupa ,zresetować błąd(może usterka sama się naprawi :D ), po co brudzić rączki taka jest rzeczywistość u autoryzowanych mechaniorów.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 07 paź 2013, 18:01

w przyrodzie nic nie ginie , dzisiaj bylem u Cinka w Cinsofcie , bo dojrzałem do decyzji odcięcia EGR i wrzucenia lekkiego softu i co ? , i modyfikując mi kompa " wyszło" , błędy z ciśnieniem doładowania wychodziły mi , gdyż zawory ciśnieniowe na obydwu turbinach nie trzymały ciśnienia ,na obydwu turbinach " popuszczały kiedy chciały " stad moje problemy . co prawda w ostatnim czasie nie miałem opisywanych przygód , ale obydwa zawory muszę wymienić natychmiast .gdyż grozi mi rozwalenie turbin , najciekawsze jest to ,że bez próby wgrania "softu" nadal bym jeździł i czekał na awarie turbin , bo na sewisie sie tego nie zbada ,, no szok " , ale przynajmniej wiem , EGR wywalony , silnik chodzi jak zegarek
delta twin turbo - już sprzedana .

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 21 gru 2013, 17:22

Ludzie pomóżcie !!! , problem wraca jak bumerang u mnie , powtórze jeszcze raz ..mianowicie od samego początku eksploatowania samochodu , co jakiś czas, nie ma na to reguły ,wybijało mi tryb awaryjny ,w sytuacji jazdy przezwanie na 5 biegu, z pedałem w podłodze , przy prędkości obrotowej +/- 4000
. robilem włącz wyłącz , kluczykiem i juz jeździłem normalnie , zresetowałem blad , przeczyściłem czujnik doładowania ( błąd ukieunkowywal mnie caly czas na czujnik ciśnienia doładowania ) i tak od resetu do resetu ,

na początku grudnia założyłem nowo kupony czujnik i wszytko było ok , do dzisiaj , dzisiaj bylem w Katowicach trochę pocisnąłem i wywaliło mi podczas jazdy 3 razy tryb awaryjny , w okolicznościach jak opisałem , rece nogi opadają , pomyslu niemam co dalej , raz jeżdżę i wszytko ok , a raz "*** blada". nie mam pomysłu ,moze ten typ tak ma? , juz mi wstyd jezdzic do kumpla i i podłączać komputer :) .



do kontroli ecoboost? . kolektor dolotowy? , wszytkie rurki podlączone do w/w ? nie mam pomyslu
delta twin turbo - już sprzedana .

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 30 gru 2013, 14:06

no i chyba to :) od 1 elektrozaworu do 1 turbinki była niedrożna końcówka wężyka gumowego ... nosz ....kur..........a ..., czujnik cisnienia doładowania ok , niepotrzebnie kupowałem , mechanik założył nowy wężyk i wszytko ok , nic nie wybija ... a ja tak dobre półtora roku się z tym bujałem i nikt nie zauważył , komputer tego nie widział , a że mocny silnik nie było czuć spadku mocy , Ale teraz to dopiero zapindala :) szczególnie na niższych biegach , sama radość ,


no a teraz czekam co znowu za pierdoła następna mi wyskoczy .. heheh
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: Valdi » 30 gru 2013, 16:46

Mam nadzieję,że to będzie koniec Twoich kłopotów :) Takie rzeczy naprawdę mogą człowieka z równowagi wyprowadzić,a przyczyna często jest prozaiczna.Tylko,że właśnie te pierdoły są często trudne do zlokalizowania,a serwis po najmniejszej linii oporu idzie,i wszystko po kolei wymieniać każe.A kto za to płaci - wiadomo.Tylko,że taki właśnie serwis,to powinien się "Laboratorium" nazywać.Powodzenia.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: geowik » 10 sty 2014, 9:07

Jeśli komp pokazuje błąd P0240 (Delta 1.4T-jet 120KM) - czujnik ciśnienia doładowania "B" - to który czujnik ma na "myśli"?

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 10 sty 2014, 11:50

jest jeden czujnik ciśnienia doładowania , sprawdź dokładnie bo to chyba chodzi o coś innego w tym błędzie
delta twin turbo - już sprzedana .

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: geowik » 10 sty 2014, 11:57

słoma pisze:jesr jeden czujnik ciśnienia doladowania
Co w takim bądź razie oznacza ten błąd skoro czujnik ciśnienia doładowania "A" jest w porządku?

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - czujnik ciśnienia doładowania

Post autor: słoma » 10 sty 2014, 18:51

błąd: P0240 "Czujnik B wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność".

poszukaj na forum fiata czy alfy , lub wystarczy w "gogle" wrzucić
delta twin turbo - już sprzedana .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”