Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

piotr1414
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 01 lut 2015, 21:52

Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: piotr1414 » 31 sty 2016, 17:47

Witam
od pewnego czasu bardzo szybko parowują mi szyby,

ustawiam nawiew na szybę i niewiele to pomaga, bardzo ciężko je odparować


Jaki może być powód tak szybkiego zaparowania szyb? Miał ktoś z Was taką sytuację?

Przez rok, od tamtej zimy do teraz tak grudnia nie było żadnego problemu.

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z zaparowywaniem sz

Post autor: Art92 » 31 sty 2016, 17:58

piotr1414 pisze:Witam
od pewnego czasu bardzo szybko zaparowują mi szyby,

ustawiam nawiew na szybę i nie wiele to pomaga, bardzo ciężko je odparować


Jaki może być powód tak szybkiego zaparowywania szyb? Miał ktoś z Was taką sytuację?

Przez rok, od tamtej zimy do teraz tak grudnia nie było żadnego problemu.
1. Pozbądź się brudu i wilgoci z wnętrza.
2. Wymień filtr kabinowy.
3. Do odparowania szyb warto użyć klimatyzacji.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: Tomzik » 31 sty 2016, 20:44

Nie mam dobrych wieści.

Miałem to samo. Szyby potrafiły zaparować w dosłownie kilka sekund i to tak, ze potem nawiew na szyby na pełnej prędkości walczył z tym kilkanaście minut a i tak nie wyczyścił całej pary.

Do tego też np. przy ustawieniu nawiewu na szyby w celu pozbycia się tej pary raz dmuchało cieplej, raz zimniej, zamiast stałym powietrzem.

Podłącz się pod kompa, jeśli wywali ci błąd (już chyba niebawem słynny będzie, bo też właśnie kolega Rutuś z tym zaczął walczyć)) B1921 - to od razu szukaj bardzo kumatego mechanika od Fiatów, który jest bardzo tani.

Winny temu błędowi jest silniczek obsługujący klapkę obiegu zamkniętego - u mnie akurat złamało się w nim plastikowe cięgno.

Cena tego silniczka mówi wszystko - do tego dumnie brzmiący na pudełku napis "100% made from recycled materials" każe mi już zastanawiać się, kiedy następny raz trzeba będzie to naprawiać.

Cały problem polega na tym, że część jest bardzo tania (jak na standardy ASO), ale dostać się tam, aby go wymienić to jest gorzej niż masakra. Oddałem swoje auto mojemu mechanikowi i trzymał je 6 tygodni. Jest tyle roboty, że w końcu po prostu musiał zamknąć się w garażu na kilka dni i udawać, że go nie ma, żeby zająć się moim autem.

Widziałem swoje auto w Sylwestra i wyglądało jak na taśmie montażowej - zwalona cała deska, tunel środkowy, pozostały tylko zegary, kierownica, poduszka pasażera i kupa przewodów. Widać było goły aluminiowy wspornik idący w poprzek kabiny, do którego przykręca się deskę, ale to było za mało - nadal brak dojścia. Musiał potem wyciągnąć ten wspornik, żeby to zrobić trzeba odkręcić drzwi.

Roboty jest po prostu, sory za słowo, ale to jako jedyne oddaje obraz sytuacji, w ch : cenzura : i ciut ciut. Do tego strasznie upierdliwej. Mój mechanik po kolei rozbierał deskę w nadziei, że w końcu tam się dostanie, ale wciąż mógł tylko popatrzeć z pomocą latarki na dyndający odłamany kawałek cięgna, ale nie mógł go nawet dotknąć.

Ostatecznie, po 6 tygodniach, wymienił silniczek i jest gitara - zero pary. Skasował mnie 200zł, za co jak właśnie przeczytałem PW od Rutusia, powinienem go po rękach całować, bo Rutusiowi Carserwis (ASO) zaśpiewał za to ponoć 2000zł.

Powodzenia, oby to nie było to, ale jeśli szyby parują Ci błyskawicznie "ni stąd ni z owąd" to bardzo wiele wskazuje na to. Rutuś miał podobne objawy i po podpięciu kompa wyskoczył błąd B1921, czyli silniczek klapki obiegu zamkniętego.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: OKOwiec » 31 sty 2016, 22:02

Hej Tomzik!
Masz może jakieś fotki choćby słabe z tej operacji???

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: Tomzik » 31 sty 2016, 22:08

Niestety nie.

Auto stało u mechanika 30km ode mnie ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: jenks » 01 lut 2016, 8:40

Daj sobie spokój z wymianą silniczka i pruciem połowy auta.Miałem to samo i wystarczy na stałe otworzyć klapkę obiegu i po sprawie. : yesyes :

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: Tomzik » 01 lut 2016, 9:56

Kto co lubi, ja lubię jak w niestarym bądź co bądź aucie jednak wszystko działa tak jak powinno.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: Michal1906 » 01 lut 2016, 10:20

Z materiałów pochodzących z recyklingu pochodzi tylko opakowanie więc zaznaczenie tego w każdym poście jest trochę śmieszne :lol: aktywator obiegu (dopływ powietrza z zewnątrz) da się wymienić bez prucia deski-to tak na przyszłość jeśli ktoś będzie miał podobny problem. Do pozostałych czterech-bo jest ich w automatycznej klimatyzacji w Bravo i Delcie (i w Stilo pewnie też) pięć sztuk dostęp kiepski. Łamie się element wychodzący z aktywatora-plastikowa tulejka widoczna na zdjęciach. Jeśli ktoś zdemontował już deskę niech zainwestuje we wszystkie pracujące elementy. Zdjęcia pochodzą z Bravo, bo ta usterka występuje w tym modelu dość często. I tak na marginesie dodam, że dlatego ja nie mam automatycznej klimatyzacji w moim Bravo ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: Tomzik » 01 lut 2016, 13:30

Michal1906 pisze:Z materiałów pochodzących z recyklingu pochodzi tylko opakowanie więc zaznaczenie tego w każdym poście jest trochę śmieszne :lol:
No patrz, a silniczek pada jak mucha w większości aut, zupełnie jakby był jednak ze zmielonych butelek :lol:

Michal1906 pisze:aktywator obiegu (dopływ powietrza z zewnątrz) da się wymienić bez prucia deski-to tak na przyszłość jeśli ktoś będzie miał podobny problem.
Rozumiem, że mój mechanik dla sportu rozwalał całe auto, tracąc kilka dni i potencjalnych klientów...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: Michal1906 » 01 lut 2016, 13:36

Mogę Ci dać namiar na kolegę z klubu Bravo który już kilka tych aktywatorów wymienił; nie mądrzył bym się gdybym nie miał pewności :) :link: nie wiem czy forum będzie widoczne.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: Tomzik » 01 lut 2016, 14:04

Czytałem tylko, że w Stilo da się to ponoć zrobić jak się dobrze ręce powygina i wkrętak.

O Bravo nie czytałem.

Ale z drugiej strony wiem, że mój mechanior naprawdę jest kumaty we Fiatach.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

mathiu81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 19 cze 2014, 21:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: mathiu81 » 14 lis 2016, 20:11

Czy komus sie udalo ustawic klapy nawiewu w pozycji czerpania powietrza z zewnatrz bez rozbierania polowy samochodu. Mam przypadek parujacych szyb i ulamane ciegno sterowania ta klapka.

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: jenks » 15 lis 2016, 8:18

Mi się udało i jest to bardzo proste o czym pisałem w poście powyżej.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

omen1989
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: omen1989 » 06 gru 2016, 15:47

Czy robił ktoś coś podobnego w warsztacie w okolicach Łodzi i może polecić sprawdzony zakład?

kamyk998
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2017, 13:47
Imię: Piotr

Re: Delta III 2.0 M-Jet 165 KM - problem z parowaniem szyb

Post autor: kamyk998 » 11 lut 2017, 13:53

Siemanko odnośnie tematu parowania szyb też mam ten problem dzisiaj zobaczyłem że faktycznie jak w odpowiedziach na forum winny jest obieg powietrza zamknięty gdyż po demontażu poszybia klapa się nie otwiera póki co otworzyłem ja na stałe ale jeśli macie kontakt do osoby która to ogarnie chętnie proszę o telefon lub namiar gdyż też lubię jak wszystko jest : ok2 : a prowizorka póki co ratuje parowanie szyb pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”