Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: 42195 » 25 sty 2015, 13:09

Zauważyłem że u mnie też drga prawy ksenon. Wygląda na to, że luz występuje na odbłyśniku. Zastanawiam się czy jest tam jakaś śruba, którą trzeba dokręcić, a może da się przykleić odbłyśnik do lampy (tylko jakiego kleju użyć?). Na forum VW wyczytałem, że unieruchamiają odbłyśnik stosując jakieś gumowe kliny, które można dokupić w sklepie lub w serwisie VW.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: Tomzik » 25 sty 2015, 13:16

Tylko weź pod uwagę, że lampa jest skrętna - co się stanie, jeśli unieruchomisz soczewkę?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: 42195 » 25 sty 2015, 14:03

Tomzik pisze:Tylko weź pod uwagę, że lampa jest skrętna - co się stanie, jeśli unieruchomisz soczewkę?
Nie mówię o soczewce tylko o odbłyśniku.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: Tomzik » 25 sty 2015, 16:55

Moim zdaniem odbłyśnik wykorzystuje tylko światło drogowe o ile pracuje na żarówce. Mijania są soczewkowe.

Przynajmniej u mnie ewidentnie luźna jest tylko soczewka.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: 42195 » 25 sty 2015, 18:59

A w jaki sposób działa auto-poziomowanie i skręcanie świateł? Nie chodzi mi o czujnik tylko o to czy rusza się (skręca) sam żarnik czy cała soczewka? Wiedząc jak to działa można by unieruchomić część która powinna pozostać nieruchoma.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: 42195 » 28 sty 2015, 11:20

Postanowiłem przyjrzeć się prawej i lewej lampie i co dziwne obje mają taki sam wyczuwalny luz, mimo to tylko prawa drga. Idąc dalej przełożyłem żarówki i po zamianie w lewej lampie nic nie drga, natomiast w prawej drgania są jakby trochę mniejsze.
I stąd pytanie: czy gdybym założył nowe żarówki możliwe, że drgania by nie było? Możliwe, że te są już zużyte (chyba są od nowości czyli szósty rok i 104000 przebiegu). Tylko skoro po zmianie dalej drga tylko w prawej, to wskazywałoby na lampę a nie na żarówkę???
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: Tomzik » 28 sty 2015, 18:23

Raczej nie tędy droga - zużywa się gaz w środku palnika, ale nie zużywa się metalowy cokół palnika (czy jak to zwać), który przylega do soczewki i jeszcze dociska go sprężynka.

Imo wymiana palnika nic nie da.

U mnie można jednak zauważyć, że lewa soczewka ma jakby nieco mniejszy luz.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: 42195 » 28 sty 2015, 19:52

Tomzik pisze:Raczej nie tędy droga - zużywa się gaz w środku palnika, ale nie zużywa się metalowy cokół palnika (czy jak to zwać), który przylega do soczewki i jeszcze dociska go sprężynka.

Imo wymiana palnika nic nie da.

U mnie można jednak zauważyć, że lewa soczewka ma jakby nieco mniejszy luz.
Też uważam, że skoro po zmianie żarników dalej drży prawa lampa to winna musi być właśnie ona, ale też drżenie po przekładce jest mniejsze. A co do luzów to w obu lampach wydaje mi się być taki sam a mimo to lewa nie drży.
Pewnie bez demontażu lampy się nie obejdzie.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: 42195 » 01 lut 2015, 17:12

Po dokładnej obserwacji zauważyłem, że drżenie lampy występują tylko jak samochód stoi, jeżeli jedzie lub nawet lekko się toczy nie widzę żadnego drgania. W związku z powyższym raczej odpuszczę temat, chyba że uda mi się zdobyć kamerę endoskopową i zajrzeć do wnętrza lampy bez jej demontażu.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: Tomzik » 01 lut 2015, 20:10

No bo tak jest, plus jeszcze na dziurach strumień światła "lata" po drzewach.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: 42195 » 01 lut 2015, 21:43

Tomzik pisze:No bo tak jest, plus jeszcze na dziurach strumień światła "lata" po drzewach.
Po dziurach też nic nie drga ani nie skacze.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: Tomzik » 01 lut 2015, 22:21

U mnie niestety trochę tak.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: BootError » 14 sty 2016, 22:48

No to i u mnie po dwóch latach jazdy zaczęło drgać. I to też w prawym reflektorze. Widoczne jest to tylko na postoju wtedy gdy silnik ma największe drgania, jak tylko delikatnie położę nogę na pedale gazu to przestaje.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
JackRM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:43
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ferrara, Italia

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: JackRM » 18 lut 2020, 17:52

Wybaczcie Panowie za odgrzewanie starego kotleta, ale.. rozwiazal to ktos w koncu?
Albo chociaz zrozumial o co chodzi ?
U mnie tez drga prawy ksenon, widac to zwlascza jak sie jedzie za innym autem na lekkich nierownosciach..

Pozdrowienia z Makaronii
Była:Lancia Lybra 1.9jtd 2000 grigio Elisa 105KM/255Nm tuned by Ramzes_II @130KM/315Nm
Była:Lancia Delta III 1.6MJT Platinum 2012 Poltrona Frau Gran Luce bicolore nero/grigio underground
Jest: Fiat Freemont 2.0MJT 2015 170KM automat Black Code AWD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony

Post autor: Tomzik » 19 lut 2020, 22:11

Ja sobie darowałem, przyzwyczaiłem się i nawet już nie zwracam na to uwagi.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”