Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2017, 05:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01 maja 2017, 17:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:59
Posty: 59
Lokalizacja: WPR
cześć,
od jakiegoś czasu zaczął mi się szybciej rozładowywać akumulator (ma nieco ponad rok), pomijając fakt że chyba rozrusznik mam do regeneracji (zaczyna ciężko kręcić - i prawdopodobnie on też pożera dużo więcej prądu niż powinien podczas rozruchu) to wydaje mi się że również alternator siada - chciałbym zapytać jaki macie prąd ładowania - u mnie na biegu jałowym z włączonymi światłami i dmuchawą jest 13,52V - wydaje mi się że to ciut za mało ? W drugim samochodzie zmierzyłem w takich samych warunkach (jeszcze + włączone radio i duży ekran lcd) i jest 14,5V.

edit : zmierzyłem również pobór prądu samochodu w "uśpieniu" i wyszło mi 0,0024A (mam nadzieję ze dobrze przeliczyłem - na amperomierzu na wybranym zakresie 200u pokazało wynik 02,4) więc chyba tu jest wszystko ok - wychodzi że to alternator ?

_________________
jest : Lancia Musa ORO 1.4 16v 2005' ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris 2008'
było : Honda Civic 5D 1.4iS 1997'


Na górę
Post: 02 maja 2017, 22:05 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Posty: 262
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź
Zanim rozbierzesz sobie pół samochodu sprawdź masę na silniku albo przewód + z akumulatora do rozrusznika i alternatora. Jeżeli rozrusznik klęka to może być kilka przyczyn ale rozsądnie jest go poddać regeneracji albo założyć już zregenerowany i mieć spokój na parę lat. A co do altka to napięcie ładowania powinno mieścić się w widełkach 13,6-14,2[v] (nie wiem jaki masz miernik ale przy tanich sprzętach błąd może wynosić nawet 5%) Ale ja z doświadczenia wiem że kłopoty są wtedy kiedy napięcie spada w okolice 12 v. Przy dolnej granicy napięcia 13,6v akumulator wciąż jest ładowany. Można sprawdzić czy akumulator trzyma pojemność. Może mieć np. podgięte cele albo mogła opaść masa czynna. Jeżeli napięcie jest w normie to i prąd ładowania będzie ok. Obciążenie jakie zadałeś zazwyczaj wywołuje taki spadek i nie ma się co martwić. Natomiast 14,5v to już troszkę dużo. Może to być przyczyną padających żarówek komputerów i innych odbiorników. W tym przypadku trzeba się przyjrzeć regulatorowi napięcia. (ale zalecam użyć miernika elektrycznego a nie wskaźnika ;)
Prąd pobierany w stanie jałowym jest bardzo mały i jak sobie przeliczysz pojemność akumulatora i prąd pobierany to ci wyjdzie że przy normalnym użytkowaniu nie ma to znaczenia. A taki maleńki prąd w silne mrozy dobrze robi elektrolitowi.

_________________
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.


Na górę
Post: 03 maja 2017, 12:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:59
Posty: 59
Lokalizacja: WPR
masz rację, zacznę od przeczyszczenia masy i innych styków. Gdzieś kiedyś jeszcze czytałem że w przypadku problemów z rozrusznikiem bardzo dobre efekty daje połączenie masy akumulatora z masą silnika - może i to wypróbuję :) Ostatecznie rozrusznik pójdzie do regeneracji.

_________________
jest : Lancia Musa ORO 1.4 16v 2005' ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris 2008'
było : Honda Civic 5D 1.4iS 1997'


Na górę
Post: 03 maja 2017, 20:40 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 09:56
Posty: 1695
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Gdzieś kiedyś jeszcze czytałem że w przypadku problemów z rozrusznikiem bardzo dobre efekty daje połączenie masy akumulatora z masą silnika - może i to wypróbuję :)
... to zbędne patenty, tak jak napisał Jan19 jeśli alternator jest sprawny (szczotki jeszcze się nie wytarły a regulator jest ok) przeczyszczenie styków powinno wystarczyć, możesz jeszcze sprawdzić napięcie na zacisku "+" alternatora z masą na akumulatorze i silniku. Jeśli jest różnica rzędu 0,2 V to czyszczenie styków musi gruntowne.
Napięcie w innym samochodzie, które zmierzyłeś 14,5 V jest możliwe zważywszy na błędy mierników, stan akumulatora i regulatora napięcia alternatora.
Powodzenia.
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]