FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Ferrari z ceramiką w hamulcach

Post autor: Dudi » 07 gru 2007, 13:12

Ferrari jako pierwsze zastosuje seryjnie we wszystkich modelach ceramiczne tarcze hamulcowe
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Ferrari z ceramiką w hamulcach

Post autor: bogdan » 07 gru 2007, 17:46

Dobre hamulce to podstawa :D :D :D
TYLKO L A N C I A

mariusz76

Ferrari z ceramiką w hamulcach

Post autor: mariusz76 » 07 gru 2007, 18:24

Tylko że ceramiczne hamulce robią się dobre dopiero po rozgrzaniu. W jeździe na co dzień to podobno porażka.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Ferrari z ceramiką w hamulcach

Post autor: Dudi » 07 gru 2007, 18:33

"mariusz76" pisze:Tylko że ceramiczne hamulce robią się dobre dopiero po rozgrzaniu. W jeździe na co dzień to podobno porażka.
Nie wydaje mi się, poza tym nikt z nas nie może nic o tym wynalazku powiedzieć, dopóki nie przekona się na własnej skórze jak to działa...
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Saleen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 28 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: / Gliwice /
Kontakt:

Ferrari z ceramiką w hamulcach

Post autor: Saleen » 07 gru 2007, 22:38

Ja natomiast slyszalem, ze hamulce ceramiczne sa rownie sprawne zimne jak i cieple, jedynie gdy sa zimne to ponoc mocno piszcza ;)
Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
zoom
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
Kontakt:

Ferrari z ceramiką w hamulcach

Post autor: zoom » 07 gru 2007, 22:40

No ale nic za darmo, to zapewne nie bonus wiec Ferki beda drozsze :P To zapewne bedzie jak z klima w latach '90 (niby rarytas a teraz to podstawa).
Pozdr.
1.9 JTD driver.
HITart - Spoty na telebimy i monitory reklamowe
http://www.hitart.com.pl

mariusz76

Ferrari z ceramiką w hamulcach

Post autor: mariusz76 » 08 gru 2007, 9:05

Co do skuteczności hamulców ceramicznych to swoją wiedzę posiadam po obejrzeniu testu w TV. Kierowca rajdowy sprawdzał różnice w działaniu zwykłych i ceramicznych hamulców na Porsche. Stwierdził na koniec testu że hamulce ceramiczne można w pełni wykorzystać dopiero w warunkach torowych po pełnym ich rozgrzaniu a używanie ich na co dzień mija się z celem.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Maserati Sei-valvole

Post autor: dunin » 03 lut 2008, 20:39

Bardzo ciekawy link o jeszcze ciekawszym silniku skonstruowanym przez Maserati w 1985 roku.

W skrócie:
silnik 2,0l, V6, twin turbo, >260HP, 6 zaworów na cylinder!
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Maserati Sei-valvole

Post autor: pawcio1 » 03 lut 2008, 21:46

Niesamowity silnik!!! Wspaniały!!!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Maserati Sei-valvole

Post autor: Nat » 03 lut 2008, 22:26

Unfortunately, we are still waiting!
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Maserati Sei-valvole

Post autor: skyblu » 03 lut 2008, 22:34

to juz wiem dlaczego podobał mi i podoba Bi turbo w Gdańsku 55900 chyba taki 2.0 1991r jaka sylwetka :D :D :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Maserati Sei-valvole

Post autor: Nat » 03 lut 2008, 22:39

Pozostając przy temacie niesamowitych silników, a wracając na Lanciowe podwórko- triflux czyli rozwinięcie silnika S4- 600 koni z 1759 cm3- twin turbo:

http://lancia-historie.de/images/Techni ... smotor.jpg[/img]

http://www.carsfromitaly.net/lancia/tri ... ne_500.gif[/img]

First displayed at the Bologna Motorshow in 1986, the ECV1 (Experimental Composite Vehicle) was a composite technology concept car testing the use of carbon, kevlar, thermosetting and thermoplastic resins, glassfibre and honeycomb in car production. It was also considered Lancia's prototype Group S car (a formula which never came to fruit). It was a further development of the S4, featuring the same basic design, with many of the components now made from composites, including the main, load bearing part of the body. Other composite parts included the wheels (8x16" wheels weighing only 6kg !) and the propshaft. It was powered by a 1759cc twin turbo (two KKK units) engine producing 600bhp @ 8,000rpm using a new design known as "triflux" where the two turbochargers were used sequentially depending on the engine speed. An overall weight of 930kg was achieved.

The 1800cc power unit of the ECV1 & 2 was known as the triflux. This was due to the design which had one exhaust and one inlet valve on each side of the cylinder head, with the resulting twin exhaust manifolds each feeding one turbocharger. At low engine speeds one turbocharger exhaust was shut-off, forcing all the exhaust gases through one unit and thus providing good low speed performance. As the engine speed rose, the second turbocharger was gradually introduced, until at high engine speeds both turbochargers ran in parallel.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Maserati Sei-valvole

Post autor: Marcin_D » 04 lut 2008, 14:17

Silniki genialne, ale trzeba mieć głowę żeby takie coś skonstruować.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Maserati Sei-valvole

Post autor: Miro » 04 lut 2008, 17:41

"skyblu" pisze:to juz wiem dlaczego podobał mi i podoba Bi turbo w Gdańsku 55900 chyba taki 2.0 1991r jaka sylwetka :D :D :D
Chodzi Ci o te Maserati BI TURBO 8)
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Maserati Sei-valvole

Post autor: dunin » 04 lut 2008, 18:13

hehe :) moje małe marzenie :twisted: a co do silników, to pamiętacie, jak jeszcze pół roku temu VW chwalił się, że odkrył amerykę i jako pierwszy stworzył silnik turbo+kompressor? jakoś mam inną wiedzę na ten temat.. w dodatku twierdzą, że jest ekonomiczny i ekologiczny hehe :) 10l/100 km to ekonomia :roll:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”