Lancia Ypsilon III

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Tomzik » 11 paź 2015, 12:17

paśny pisze:Panowie, co Wy z tą mocą. To jest auto miejskie targetowane dla kobiet i najbiedniejszy silnik 1,2 benzyna spokojnie daje radę (wiem, co piszę). Większości użytkowników auta miejskiego ta moc spokojnie wystarcza.
To auto z silnikiem 1,2 i w sensownym wyposażeniu dochodzi do około 50 tys PLN - zgadnijcie ile by kosztowało z jakimś mocnym silnikiem i ilu byłoby chętnych zapłacić taką kwotę za małe auto miejskie???
Dokładnie - skoro to muł z prehistorycznym silnikiem to czemu kosztuje taką kasę? Na dodatek raczej mu dość daleko do aut segmentu B, które są znacznie większe i mają większy rozstaw osi a do tego są... tańsze.

Niestety cały czas Włosi myślą, że znaczek Lancia może wszystko, nie potrafią się obudzić od wielu, wielu lat i niestety to poskutkuje niebawem zniknięciem tego znaczka z rynku światowego. To przykre.

Takie pieniądze byłbym w stanie zrozumieć za jakość na poziomie Audi, które jest jeszcze droższe, ale do tego jest niestety daleko.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: paśny » 11 paź 2015, 22:43

Panicze, tego auta nie kupuje się ze względu na jakość (np. że z boku deska jest spasowana : lol :) ani ze względu na rozstaw osi (bo np. Skoda jakaś tam ma większa) ani ze względu na to że jest tańsze od konkurencji. Powody zakupu tego auta są zgoła inne - chociaż jakość, ilość miejsca i cena nie są wcale złe (był czas że Y z automatyczną klimą można było dostać za 39 kPLN).

Prehistoryczny silnik ma jedną poważną zaletę - trudno go zepsuć, co docenią zwłaszcza Ci, co regenerowali silniki TSI we wspomnianym Audi (po tym jak pękł cylinder i regeneracji podlegał cały wał z korbami i cylindrami).

A że marka znika, to nie ma nad czym płakać - to normalny rynkowy proces, którego nikt z nas nie jest w stanie powstrzymać.
Viva la macchina

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Tomzik » 12 paź 2015, 9:38

A ja uważam, że gdyby ceny były adekwatne do jakości (raczej przeciętnej) to klienci, których byłoby więcej, mieliby szanse to powstrzymać.

Tymczasem ceny były dostosowane do znaczka. Problem w tym, ze dla 99% ludzi ten znaczek... nic nie znaczył.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: broker » 12 paź 2015, 18:33

Nie mogę się zgodzić, że znaczek Lancii nic nie znaczy dla 99% potencjalnych klientów. Pomijając fanów włoszczyzny, jestem zaskoczony jak wiele osób pozytywnie odbiera moją Deltę. I to nie w sensie zalet tego modelu (chociaż to też), ale właśnie, że to Lancia. Miałem wiele okazji się przekonać, że osoby zupełnie niezwiązane z włoską stajnią odbierają markę Lancia jako coś lepszego, zdecydowanie wyróżniającego się i znaczącego zdecydowanie więcej niż Opel, Kia czy choćby Fiat.

Polityka cenowa to odrębna kwestia, też jestem zdania, że ceny muszą coś odzwierciedlać, i to niekoniecznie jakąś super, ponadprzeciętną jakość. To coś to popyt. Jeśli sprzedaż Lancii w Europie kulała to modyfikacja cen w dół byłaby właściwym ruchem.

Paradoksalnie, Ypsilon i być może przyszłość marki mogą zostać pogrzebane przez sukces Fiata serii 500. Nagle się okazuje, że Fiat nie musi mieć Lancii, żeby sprzedawać 'near premium'....
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Tomzik » 12 paź 2015, 18:40

To trochę inaczej niż moje doświadczenia - większość reakcji na słowo Lancia to "droższy Fiat" - to i tak ta pozytywniejsza. Równie często jest to "drogie części".

Deltę moją też dość miło odbierają, ale raczej w ramach "ciekawostki" a nie konkretnego zainteresowania autem. Ot, taki dziwoląg, niebędący Golfem czy Astrą.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Sebastian » 13 paź 2015, 21:03

Ja naprawdę chciałem kupić Lancię Y dziadkom moim domowym: ale polityka cenowa koncernu skutecznie mnie do tego zniechęciła. Oczywiście, że byłem gotów wyłożyć te kilka złotych więcej na wysublimowanie smakowe wnętrza/stylistyki zew./znaczka/etc. Ale to co zaoferowano nam w FAP skutecznie nas do tego zniechęciło. Niestety.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: broker » 14 paź 2015, 2:53

Pb można kupić za 39 tys PLN na wyprzedaży

http://www.stock.lancia.pl/szukaj?marka ... d=&poj_do=
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Sebastian » 14 paź 2015, 6:12

Jasne. Tylko wtedy nie możemy mówić o wysublimowanym wnętrzu/detalach czy przyjemności z osiągów.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Gawlick » 16 paź 2015, 19:21

Prawda jest taka że 1.4 T-jet bądź już MA spokojnie by tam wszedł i cenowo nie odbiegało by to od 500, czy Ypsilona z dieslem. Ale nie, bo nie. Ceny tego auta (jak i 500 i MiTo w sumie też) to jest szał na nasz kraj. Co z tego że auto jest na prawdę dobrze wykończone i nie wieje tandetą, jak 60 tys czy jak Sebastian miał szanse się przekonać 70 za dopakowaną wersje z Dieslem to masakra.

Ypsilon kosztował w salonie swego czasu 39900 za "podstawę". Zmienili wnętrze i pare innych detali (bardzo na plus) i cena skoczyła do 41-42 tys. W tym samochodzie brakuje konkretnego silnika, bo pomimo tego jak dobry jest Twin Air, to 86 koni w Ypsilonie było w latach 90, gdzie samochody ważyły 870-930 kg, nie pod tonę. I 500 też są drogie, tylk0 że tamten samochód to gadżet, kosztuje tyle bo może.

Ale z drugiej strony BMW F30 czyli nowa trójka zaczyna się od 140 tys. Dołóż do tego cokolwiek żeby nie było wsi i masz 160 tys. Za auto z segmentu D z mniejszą ilością miejsca w środku niż Lybra...
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD

Obrazek Lybra SW 2.4 JTD 00`
Obrazek Suzuki Swift 1.3 97`
Obrazek Y Elefantino 1.2 16v 02`

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Tomzik » 16 paź 2015, 20:49

Niestety różnica jest taka, że BMW sprzeda się zawsze a Lancia - jak widać :(
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

bzyk29
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: bzyk29 » 20 paź 2015, 13:56

Zastanawiam się nad zaciągnięciem jej w leasing. Tylko boję się kosztów z tym związanych. Podejrzewam, że drogo to mnie może kosztować... Boję się tych ukrytych opłat i tyle.

arhyy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 30 mar 2013, 12:28
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: arhyy » 20 paź 2015, 15:02

Poczytaj sobie:
http://www.nowiny.pl/100594-ile-kosztuje-leasing.html

Na stronie znajduje się obecnie dobry artykuł na temat rzeczywistych kosztów leasingu .Tak naprawdę to leasing możę być znacznie droższy niż może Ci się wydawać. Sam jak brałem w zeszłym roku nie sądziłem,że będę musiał jeszcze tak dużo zapłacić za zarejestrowanie samochodu, jakieś ubezpieczenie oraz inne głupoty.
Okazuje się,ze nie jest to takie tanie na jakie wygląda.

Awatar użytkownika
ipman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: ipman » 22 paź 2015, 15:57

bzyk29 pisze:Zastanawiam się nad zaciągnięciem jej w leasing. Tylko boję się kosztów z tym związanych. Podejrzewam, że drogo to mnie może kosztować... Boję się tych ukrytych opłat i tyle.
Już lepiej czekać na kredyty 0%.
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Dudi » 03 gru 2015, 10:46

Ypsilon bardzo słabo w crash-teście Euro-NCAP :link: 8-O 8-O 8-O 8-O
Dziwne, skoro 500 i Panda wypadały tak dobrze, a płyta niby ta sama 8-O :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Ypsilon III

Post autor: Tomzik » 03 gru 2015, 11:10

A nie zmienili kryteriów w międzyczasie?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”