FCA - silniki

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 28 sty 2011, 20:01

Kolejna nagroda za dwucylindrowy multiair (za 'drastyczną' redukcję spalania i emisji związków przy jednoczesnym zachowaniu mocy i momentu obrotowego).
Wszystko dzięki dwóm cylindrom, systemowi multiair i turbosprężarce.

Paul Pietsch Award, przyznawana za innowacje od 1989 r na czesc zalozyciela pisma Auto Motor und Sport.


:link:


Obrazek
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 02 mar 2011, 1:07

Zasada działania systemu MultiAir [część 1]

:link:


Zasada działania systemu MultiAir [część 2]

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 18 maja 2011, 23:18

TwinAir Fiata Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011

:link:
Znamy już wyniki tegorocznego konkursu International Engine of the Year. W Stuttgarcie jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów, pochodzących z 36 krajów, ogłosiło Najlepszym Silnikiem Roku 2011 benzynową jednostkę Fiata TwinAir
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 21 maja 2011, 9:31

Fiat wygrywa plebiscyt Engine of the Year 2011! [wyniki]

:link:

Najlepszy silnik roku 2011:

1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 372 głosy
2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 346 głosów
3. Ferrari 4,5 (V8) ? 278 głosów
4. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)- 275 głosów
5. Audi 2,5 Turbo (R5) ? 192 głosy

Najlepszy debiut:

1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 352

2. Nissan (układ z modelu Leaf) ? 161
3. Ford 1,6 Turbo (R4) ? 154
4. BMW Diesel 2,0l (R4) ? 152
5. Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)- 111

Najlepszy silnik ekologiczny:

1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 258
2. Toyota 1,8 Hybrid (R4) ? 204
3. Nissan (układ z modelu Leaf) ? 185
4. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 184
5. Mitsubishi (układ z modelu iMiEV) ? 92

Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra:

1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 479
2. Toyota 1,0 (R3) ? 257
3. Hyundai/Kia 1,0 (R3) ? 178
4. Smart Diesel 0,8 (R3) ? 141
5. Mitsubishi 1,0 Turbo (R3) ? 135

Najlepszy silnik 1,0-1,4 litra:

1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 365
2. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4) ? 248
3. Volkswagen 1,2 TSI (R4) ? 196
4. Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4) ? 124
5. Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4) ? 91

Najlepszy silnik 1,4-1,8 litra:

1. BMW 1,6 Turbo (R4) ? 246
2. Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)- 226
3. Toyota 1,8 Hybrid (R4) ? 199
4. Audi 1,8 TFSI (R4) ? 149
5. BMW-PSA Diesel 1,6(R4) ? 124

Najlepszy silnik 1,8-2,0 litra:

1. BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4) ? 210
2. Audi 2,0 TFSI II (R4) ? 204
3. Audi 2,0 TFSI I (R4) -151
4. Honda 2,0 i-VTEC (R4) ? 77
5. BMW Diesel 2,0 (R4) ? 73

Najlepszy silnik 2,0-2,5 litra:

1. Audi 2,5 Turbo (R5) ? 400
2. Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4) ? 267
3. Subaru 2,5 Turbo (R4) ? 199
4. BMW 2,5 DI (R6) ? 171
5. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4) ? 153

Najlepszy silnik 2,5-3,0 litra:
1. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6) ? 421
2. BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6) ? 237
3. Porsche 2,9 DI (B6) ? 147
4. VW/Audi 3,0 TDI (V6) ? 145
5. Audi 3,0 DI Supercharged (V6) ? 140

Najlepszy silnik 3,0-4,0 litra:
1. BMW 4,0 (V8) ? 364
2. Porsche 3,8 (B6) ? 191
3. McLaren 3,8 (V8) ? 173
4. Porsche 3,4 (B6) ? 121
5. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) ? 110

Najlepszy silnik powyżej 4,0 litrów:
1. Ferrari 4,5 (V8) ? 230
2. Mercedes-AMG 6,2 (V8) -188
3. BMW 4,4 DI Turbo (V8) ? 127
4. Porsche 4,8 Turbo (V8) ? 109
5. Jaguar 5,0 Supercharged (V8) ? 105

Najlepszy silnik wyczynowy:

1. Ferrari 4,5 (V8) ? 194
2. Porsche 3,8 (B6) ? 126
3. Mercedes-AMG 6,2 (V8) ? 118
4. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) ? 97
5. McLaren 3,8 (V8) ? 89
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 30 maja 2011, 22:17

Powrót "kaszlaka"!

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 04 paź 2011, 18:30

Alfa Romeo dostanie nowe serce od Fiata

:link:



Nowy silnik Alfy o mocy 300 KM

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 29 sty 2012, 19:31

Bez turbo i multiair też się da ....

Wydawać by się mogło, że w dobie downsizingu świetnie sprzedawać się będą jednostki wysokoprężne oraz 4-cylindrowce. Amerykanie mają jednak swoją wizję zmniejszania pojemności, którą sukcesywnie realizują produkując silnik Pentastar V6.

Zaledwie 18 miesięcy temu otwarta została nowa fabryka w mieście Trenton w stanie Michigan, drugi zakład, w którym budowane są Pentastary, 24-zaworowe jednostki benzynowe o pojemności 3,6 l w układzie V6. Silnik ten miał być amerykańską odpowiedzią na downsizing, jednocześnie zachowując jednak pokaźną moc, dzięki czemu łącznie zastąpił on 6 jednostek V6 o pojemnościach od 2,7 do 4,0 l.

Milion silników Pentastar ? amerykański kompromis?
:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 31 sty 2012, 6:10

Znowu o Pentastar.
I czekamy na multiair w Pentastar, które mają się pojawić z czasem we flagowych Lanciah i AR.

Milion silników V6 Pentastar Chryslera

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Saleen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 28 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: / Gliwice /
Kontakt:

1.4 T-Jet - Jak Fiat poradził sobie z downsizingiem?

Post autor: Saleen » 31 gru 2014, 20:22

:link:

dzięki za przeniesienie...
Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
ipman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic

Nowe silniki Alfa Romeo 2.9T V6, 2.0T, 2.2 Diesel

Post autor: ipman » 20 sty 2015, 13:31

Alfa Romeo dostanie nowe silniki.

Pierwsze trafią do sedana segmentu D w 2016 roku będą to:

1.Benzynowy V6 o pojemności 2,9 litra z bezpośrednim wtryskiem i dwoma turbinami, osiągający około 480KM, jest to silnik opracowany na bazie silnika 3.0 Które Ferrari buduje dla Maserati Quattroporte i Ghibili.

2. Drugi silnik będzie oferowany jako podstawa, jest to także benzynowa jednostka o pojemności 2.0 z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz technologią MutliAir, będzie osiągał moc od 180-330KM i będzie oferowany z manualną i automatyczną skrzynią biegów, będzie napędzał tyle koła albo 4x4.

3. Diesel także znajdzie się w ofercie będzie to 2.2 litrowy motor rozwijający moc od 135 do 210KM. W przyszłości planowane jest wprowadzenie wersji 3.0 V6.



http://driving.ca/alfa-romeo/auto-news/ ... ce-engines
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki

Post autor: Helios » 20 sty 2015, 21:18

To nie będą tam montować żadnego ze znanych obecnie silników jak chociażby 1.75 TBi czy diesel 2.0JTDm?

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki

Post autor: Dudi » 13 kwie 2015, 13:22

Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki

Post autor: Wilkin » 13 kwie 2015, 13:28

Busso chcę : beczy :
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki

Post autor: rob_76 » 13 kwie 2015, 18:38

Grześ - przecież chyba już masz...? Czyż nie...? ;)
No chyba, że to Themcię za Mecedesa zamieniłeś...?
Pzdr
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki

Post autor: Wilkin » 14 kwie 2015, 12:22

Busso chcę w nowej ,żeby się kiedyś zestarzała i mógłbym sobie kupić zamiennika ;)
A co do mojego ,to zostało mi się tylko busso w Alfie
Themci już nie mam.:( (żona i jej fochy)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”