FCA - silniki
Moderator: giekso
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Kolejna nagroda za dwucylindrowy multiair (za 'drastyczną' redukcję spalania i emisji związków przy jednoczesnym zachowaniu mocy i momentu obrotowego).
Wszystko dzięki dwóm cylindrom, systemowi multiair i turbosprężarce.
Paul Pietsch Award, przyznawana za innowacje od 1989 r na czesc zalozyciela pisma Auto Motor und Sport.
Wszystko dzięki dwóm cylindrom, systemowi multiair i turbosprężarce.
Paul Pietsch Award, przyznawana za innowacje od 1989 r na czesc zalozyciela pisma Auto Motor und Sport.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
TwinAir Fiata Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011
Znamy już wyniki tegorocznego konkursu International Engine of the Year. W Stuttgarcie jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów, pochodzących z 36 krajów, ogłosiło Najlepszym Silnikiem Roku 2011 benzynową jednostkę Fiata TwinAir
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Fiat wygrywa plebiscyt Engine of the Year 2011! [wyniki]
Najlepszy silnik roku 2011:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 372 głosy
2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 346 głosów
3. Ferrari 4,5 (V8) ? 278 głosów
4. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)- 275 głosów
5. Audi 2,5 Turbo (R5) ? 192 głosy
Najlepszy debiut:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 352
2. Nissan (układ z modelu Leaf) ? 161
3. Ford 1,6 Turbo (R4) ? 154
4. BMW Diesel 2,0l (R4) ? 152
5. Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)- 111
Najlepszy silnik ekologiczny:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 258
2. Toyota 1,8 Hybrid (R4) ? 204
3. Nissan (układ z modelu Leaf) ? 185
4. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 184
5. Mitsubishi (układ z modelu iMiEV) ? 92
Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 479
2. Toyota 1,0 (R3) ? 257
3. Hyundai/Kia 1,0 (R3) ? 178
4. Smart Diesel 0,8 (R3) ? 141
5. Mitsubishi 1,0 Turbo (R3) ? 135
Najlepszy silnik 1,0-1,4 litra:
1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 365
2. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4) ? 248
3. Volkswagen 1,2 TSI (R4) ? 196
4. Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4) ? 124
5. Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4) ? 91
Najlepszy silnik 1,4-1,8 litra:
1. BMW 1,6 Turbo (R4) ? 246
2. Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)- 226
3. Toyota 1,8 Hybrid (R4) ? 199
4. Audi 1,8 TFSI (R4) ? 149
5. BMW-PSA Diesel 1,6(R4) ? 124
Najlepszy silnik 1,8-2,0 litra:
1. BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4) ? 210
2. Audi 2,0 TFSI II (R4) ? 204
3. Audi 2,0 TFSI I (R4) -151
4. Honda 2,0 i-VTEC (R4) ? 77
5. BMW Diesel 2,0 (R4) ? 73
Najlepszy silnik 2,0-2,5 litra:
1. Audi 2,5 Turbo (R5) ? 400
2. Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4) ? 267
3. Subaru 2,5 Turbo (R4) ? 199
4. BMW 2,5 DI (R6) ? 171
5. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4) ? 153
Najlepszy silnik 2,5-3,0 litra:
1. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6) ? 421
2. BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6) ? 237
3. Porsche 2,9 DI (B6) ? 147
4. VW/Audi 3,0 TDI (V6) ? 145
5. Audi 3,0 DI Supercharged (V6) ? 140
Najlepszy silnik 3,0-4,0 litra:
1. BMW 4,0 (V8) ? 364
2. Porsche 3,8 (B6) ? 191
3. McLaren 3,8 (V8) ? 173
4. Porsche 3,4 (B6) ? 121
5. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) ? 110
Najlepszy silnik powyżej 4,0 litrów:
1. Ferrari 4,5 (V8) ? 230
2. Mercedes-AMG 6,2 (V8) -188
3. BMW 4,4 DI Turbo (V8) ? 127
4. Porsche 4,8 Turbo (V8) ? 109
5. Jaguar 5,0 Supercharged (V8) ? 105
Najlepszy silnik wyczynowy:
1. Ferrari 4,5 (V8) ? 194
2. Porsche 3,8 (B6) ? 126
3. Mercedes-AMG 6,2 (V8) ? 118
4. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) ? 97
5. McLaren 3,8 (V8) ? 89
Najlepszy silnik roku 2011:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 372 głosy
2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 346 głosów
3. Ferrari 4,5 (V8) ? 278 głosów
4. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)- 275 głosów
5. Audi 2,5 Turbo (R5) ? 192 głosy
Najlepszy debiut:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 352
2. Nissan (układ z modelu Leaf) ? 161
3. Ford 1,6 Turbo (R4) ? 154
4. BMW Diesel 2,0l (R4) ? 152
5. Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)- 111
Najlepszy silnik ekologiczny:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 258
2. Toyota 1,8 Hybrid (R4) ? 204
3. Nissan (układ z modelu Leaf) ? 185
4. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 184
5. Mitsubishi (układ z modelu iMiEV) ? 92
Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra:
1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) ? 479
2. Toyota 1,0 (R3) ? 257
3. Hyundai/Kia 1,0 (R3) ? 178
4. Smart Diesel 0,8 (R3) ? 141
5. Mitsubishi 1,0 Turbo (R3) ? 135
Najlepszy silnik 1,0-1,4 litra:
1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) ? 365
2. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4) ? 248
3. Volkswagen 1,2 TSI (R4) ? 196
4. Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4) ? 124
5. Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4) ? 91
Najlepszy silnik 1,4-1,8 litra:
1. BMW 1,6 Turbo (R4) ? 246
2. Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)- 226
3. Toyota 1,8 Hybrid (R4) ? 199
4. Audi 1,8 TFSI (R4) ? 149
5. BMW-PSA Diesel 1,6(R4) ? 124
Najlepszy silnik 1,8-2,0 litra:
1. BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4) ? 210
2. Audi 2,0 TFSI II (R4) ? 204
3. Audi 2,0 TFSI I (R4) -151
4. Honda 2,0 i-VTEC (R4) ? 77
5. BMW Diesel 2,0 (R4) ? 73
Najlepszy silnik 2,0-2,5 litra:
1. Audi 2,5 Turbo (R5) ? 400
2. Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4) ? 267
3. Subaru 2,5 Turbo (R4) ? 199
4. BMW 2,5 DI (R6) ? 171
5. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4) ? 153
Najlepszy silnik 2,5-3,0 litra:
1. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6) ? 421
2. BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6) ? 237
3. Porsche 2,9 DI (B6) ? 147
4. VW/Audi 3,0 TDI (V6) ? 145
5. Audi 3,0 DI Supercharged (V6) ? 140
Najlepszy silnik 3,0-4,0 litra:
1. BMW 4,0 (V8) ? 364
2. Porsche 3,8 (B6) ? 191
3. McLaren 3,8 (V8) ? 173
4. Porsche 3,4 (B6) ? 121
5. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) ? 110
Najlepszy silnik powyżej 4,0 litrów:
1. Ferrari 4,5 (V8) ? 230
2. Mercedes-AMG 6,2 (V8) -188
3. BMW 4,4 DI Turbo (V8) ? 127
4. Porsche 4,8 Turbo (V8) ? 109
5. Jaguar 5,0 Supercharged (V8) ? 105
Najlepszy silnik wyczynowy:
1. Ferrari 4,5 (V8) ? 194
2. Porsche 3,8 (B6) ? 126
3. Mercedes-AMG 6,2 (V8) ? 118
4. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) ? 97
5. McLaren 3,8 (V8) ? 89
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Bez turbo i multiair też się da ....
Milion silników Pentastar ? amerykański kompromis?
Wydawać by się mogło, że w dobie downsizingu świetnie sprzedawać się będą jednostki wysokoprężne oraz 4-cylindrowce. Amerykanie mają jednak swoją wizję zmniejszania pojemności, którą sukcesywnie realizują produkując silnik Pentastar V6.
Zaledwie 18 miesięcy temu otwarta została nowa fabryka w mieście Trenton w stanie Michigan, drugi zakład, w którym budowane są Pentastary, 24-zaworowe jednostki benzynowe o pojemności 3,6 l w układzie V6. Silnik ten miał być amerykańską odpowiedzią na downsizing, jednocześnie zachowując jednak pokaźną moc, dzięki czemu łącznie zastąpił on 6 jednostek V6 o pojemnościach od 2,7 do 4,0 l.
Milion silników Pentastar ? amerykański kompromis?
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Znowu o Pentastar.
I czekamy na multiair w Pentastar, które mają się pojawić z czasem we flagowych Lanciah i AR.
Milion silników V6 Pentastar Chryslera
I czekamy na multiair w Pentastar, które mają się pojawić z czasem we flagowych Lanciah i AR.
Milion silników V6 Pentastar Chryslera
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- ipman
- Forumowicz/ka
- Posty: 209
- Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
- Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic
Nowe silniki Alfa Romeo 2.9T V6, 2.0T, 2.2 Diesel
Alfa Romeo dostanie nowe silniki.
Pierwsze trafią do sedana segmentu D w 2016 roku będą to:
1.Benzynowy V6 o pojemności 2,9 litra z bezpośrednim wtryskiem i dwoma turbinami, osiągający około 480KM, jest to silnik opracowany na bazie silnika 3.0 Które Ferrari buduje dla Maserati Quattroporte i Ghibili.
2. Drugi silnik będzie oferowany jako podstawa, jest to także benzynowa jednostka o pojemności 2.0 z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz technologią MutliAir, będzie osiągał moc od 180-330KM i będzie oferowany z manualną i automatyczną skrzynią biegów, będzie napędzał tyle koła albo 4x4.
3. Diesel także znajdzie się w ofercie będzie to 2.2 litrowy motor rozwijający moc od 135 do 210KM. W przyszłości planowane jest wprowadzenie wersji 3.0 V6.
http://driving.ca/alfa-romeo/auto-news/ ... ce-engines
Pierwsze trafią do sedana segmentu D w 2016 roku będą to:
1.Benzynowy V6 o pojemności 2,9 litra z bezpośrednim wtryskiem i dwoma turbinami, osiągający około 480KM, jest to silnik opracowany na bazie silnika 3.0 Które Ferrari buduje dla Maserati Quattroporte i Ghibili.
2. Drugi silnik będzie oferowany jako podstawa, jest to także benzynowa jednostka o pojemności 2.0 z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz technologią MutliAir, będzie osiągał moc od 180-330KM i będzie oferowany z manualną i automatyczną skrzynią biegów, będzie napędzał tyle koła albo 4x4.
3. Diesel także znajdzie się w ofercie będzie to 2.2 litrowy motor rozwijający moc od 135 do 210KM. W przyszłości planowane jest wprowadzenie wersji 3.0 V6.
http://driving.ca/alfa-romeo/auto-news/ ... ce-engines
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.
Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki
To nie będą tam montować żadnego ze znanych obecnie silników jak chociażby 1.75 TBi czy diesel 2.0JTDm?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki
Busso chcę
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki
Grześ - przecież chyba już masz...? Czyż nie...?
No chyba, że to Themcię za Mecedesa zamieniłeś...?
Pzdr
No chyba, że to Themcię za Mecedesa zamieniłeś...?
Pzdr
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: FIAT/Alfa Romeo/Lancia - silniki
Busso chcę w nowej ,żeby się kiedyś zestarzała i mógłbym sobie kupić zamiennika
A co do mojego ,to zostało mi się tylko busso w Alfie
Themci już nie mam. (żona i jej fochy)
A co do mojego ,to zostało mi się tylko busso w Alfie
Themci już nie mam. (żona i jej fochy)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza