Musa - tylne zawieszenie

Awatar użytkownika
andy1158
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 410
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:38
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Łódź

Musa - tylne zawieszenie

Post autor: andy1158 » 11 lip 2015, 13:30

Od pewnego czasu zaczął mi "dobijać" tył. Wymieniłem amortyzatory(Magneti Marelli) i sprężyny(Suplex) i do końca nie jestem zadowolony. Jak u Was to wygląda. Dodam, że często jeżdżę w "czterech chłopa" i po kiepskich drogach. Po wymianie diagnosta stwierdził skuteczność ok 60%, co podobno przy ustawionych amorach pod kątem jest dobrym wynikiem. Czy ja przesadzam? Może ten typ tak ma.
Pozdrawiam Andrzej.
Jest: Lancia "Bella" Musa 1,4 Platino 2007r.
Były: Renault 5, Renault 9, VW Passat Variant, Nissan Micra.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Musa- tylne zawieszenie

Post autor: SIWY155 » 11 lip 2015, 14:36

andy1158 pisze:Od pewnego czasu zaczął mi "dobijać" tył. Wymieniłem amortyzatory(Magneti Marelli) i sprężyny(Suplex) i do końca nie jestem zadowolony. Jak u Was to wygląda. Dodam, że często jeżdżę w "czterech chłopa" i po kiepskich drogach. Po wymianie diagnosta stwierdził skuteczność ok 60%, co podobno przy ustawionych amorach pod kątem jest dobrym wynikiem. Czy ja przesadzam? Może ten typ tak ma.
Z moich obserwacji wynika, że amortyzatory inne niż oryginalne mimo, że nowe to często stukają, więc raczej tu bym szukał przyczyny bo cała reszta zawieszenia jest prosta jak budowa cepa i tam już nie ma co stukać.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
andy1158
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 410
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:38
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Łódź

Re: Musa - tylne zawieszenie

Post autor: andy1158 » 26 wrz 2015, 16:02

Prawdopodobna przyczyna "dobijania" amortyzatorów(mimo ich wymiany i nowych sprężyn) to... zamontowanie instalacji gazowej. Dodatkowe obciążenie zbiornikiem to chyba powód moich kłopotów. W planie wymiana amorów na mocniejsze i ew. wzmocnienie sprężyn. Czy ktoś z Was ma Musę z LPG? Czy taka sytuacja też u Was występuje?
Pozdrawiam Andrzej.
Jest: Lancia "Bella" Musa 1,4 Platino 2007r.
Były: Renault 5, Renault 9, VW Passat Variant, Nissan Micra.

Awatar użytkownika
bastek13
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:59
Lokalizacja: WPR

Re: Musa - tylne zawieszenie

Post autor: bastek13 » 08 paź 2015, 14:44

andy1158 pisze: Po wymianie diagnosta stwierdził skuteczność ok 60%, co podobno przy ustawionych amorach pod kątem jest dobrym wynikiem. Czy ja przesadzam? Może ten typ tak ma.
u mnie była identyczna skuteczność po założeniu nowych amortyzatorów. Przy sprawdzeniu przed kupnem nasza musa na przeglądzie pokazała skteczność 49% i sprzedający wspaniałomyślnie założył nowe amorki, co zaskutkowało zwiększeniem skuteczności do właśnie 60% przy kolejnym przeglądzie
jest : Lancia Musa ORO 1.4 16v 2005' ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris 2008'
było : Honda Civic 5D 1.4iS 1997'

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Musa - tylne zawieszenie

Post autor: bassooner » 08 paź 2015, 15:18

andy1158 pisze:Prawdopodobna przyczyna "dobijania" amortyzatorów(mimo ich wymiany i nowych sprężyn) to... zamontowanie instalacji gazowej. Dodatkowe obciążenie zbiornikiem to chyba powód moich kłopotów. W planie wymiana amorów na mocniejsze i ew. wzmocnienie sprężyn. Czy ktoś z Was ma Musę z LPG? Czy taka sytuacja też u Was występuje?

wychodząc z tego założenia nie mógłbyś wozić nikogo na tylnej kanapie, a worek z pyrkami z targu wozić z przodu na miejscu pasażera... ;-)

moim zdaniem twoja teoria jest na 100% błędna... ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Hermanowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 100
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
Imię: Marek
Lokalizacja: Katowice

Re: Musa - tylne zawieszenie

Post autor: Hermanowy » 05 gru 2015, 15:11

I u mnie sie pojawil problem. Co prawda mam nieco wieksze opony niz powinienem. Koła 16" alufelgi, opony 205/55, a wg instrukcji maks to 205/50, ale do tej pory tylko przy duzej predkosci, gwaltownych skretach czy duzych uskokach cos tam przycieralo nadkole delikatnie i na ktorko, ale ostatnio zauwazylem, ze prawa strona jest nieco nizej (jakies 2-3 cm) i czesto przy 5 osobach tylne prawe kolo trze mi o nadkole :/. Tymczasem sie szykuje juz drugi w historii mojej Muski wyjazd do jej ojczyzny (5 osob z bagazami) i zaczynam sie martwic. Poki nie pojade na warsztat to moze macie jakies pomysly co to moze byc i jak podwyzszyc przeswit i wzmocni sprezyny w Lancii?

PS. Ostatni wyjazd Muską do Włoch na narty (mam szklany dach, do tego 4 osoby, box na dachu i full wyladowany bagaznik) skonczyl sie wyrobieniem krzyzaka i kielicha w polosi z przodu :). Ale cholera wie co tam bylo, bo wyrobil sie doslownie miesiac po zakupie z komisu. Po wymianie polsobi krzyzaka i kielicha, teraz juz mi nic niegrozne z przodu, bo mam podobno leppiej niz fabrycznie (zamiast krzyzaka trzyramiennego i glupiego kielicha, łozysko kulowe maszynowe skręcane).
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Musa - tylne zawieszenie

Post autor: alfik » 15 gru 2015, 14:19

bassooner pisze:
andy1158 pisze:Prawdopodobna przyczyna "dobijania" amortyzatorów(mimo ich wymiany i nowych sprężyn) to... zamontowanie instalacji gazowej. Dodatkowe obciążenie zbiornikiem to chyba powód moich kłopotów. W planie wymiana amorów na mocniejsze i ew. wzmocnienie sprężyn. Czy ktoś z Was ma Musę z LPG? Czy taka sytuacja też u Was występuje?

wychodząc z tego założenia nie mógłbyś wozić nikogo na tylnej kanapie, a worek z pyrkami z targu wozić z przodu na miejscu pasażera... ;-)

moim zdaniem twoja teoria jest na 100% błędna... ;-)
Błędna być może ale nie w 100% - ponieważ butla jest montowana na "końcu" auta na/za tylną osią, inaczej obciąża.
I w sumie pusta waży około 25kg + LPG ;)
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”